ECONOMÍA

Econoticias: Mincetur anuncia aranceles, Inflación peruana, UE, Brasil

TransformandoElPeru

A continuación se encuentran las noticias económicas más relevantes (se incluyen los links de las fuentes):

MINCETUR ANUNCIA ARANCELES DE 10% A IMPORTACIONES COLOMBIANAS

El Ministerio de Comercio Exterior y Turismo (Mincetur) impondrá aranceles del 10% a las importaciones colombianas, la medida se produce por la sanción autorizada por el Tribunal de Justicia de la Comunidad Andina de Naciones. Se conoció que los nuevos aranceles serán aplicados por SUNAT desde hoy. Los productos afectados son los productos sin tostar, premezclas, azúcares de caña, bombones, caramelos, confites y pastillas, extractos, esencias y concentrados.

Fuente: El Comercio

EXPECTATIVAS DE INFLACIÓN PERMANECEN EN RANGO META DEL BCR

De acuerdo a los analistas económicos y las empresas financieras, para los próximos 12 meses las expectativas de inflación se ubicaron en 2.33% en julio, manteniéndose dentro del rango meta por decimoquinto mes consecutivo. Además, se proyecta que la inflación cerraría este año entre 2.0% y 2.3% y 2.5% en 2019 y 2020.

Fuente: El Economista

UNIÓN EUROPEA PODRÍA COMPLICAR EXPORTACIONES DE CACAO PERUANO POR PRESENCIA DE CADMIO

La exigencia de la Unión Europea al contenido máximo de cadmio en el cacao podría poner en riesgo nuestras exportaciones. El gerente de la Asociación Peruana de Productores de Cacao, Luis Mendoza, comentó que aunque la restricción sea sobre los derivados de cacao, la relación de contenido de cadmio entre el chocolate y el cacao es de 1:1 y debido a ello los compradores en Europa exigirán un bajo contenido de cadmio. Además, Luis Mendoza asegura que aunque el contenido de cadmio sea elevado en el cacao peruano no es perjudicial para la salud.

Fuente: Gestión

BANCO CENTRAL DE BRASIL SIGUE RENUENTE A OFRECER PANORAMA DE POLÍTICA MONETARIA

De acuerdo con las minutas de su reunión de la semana pasada, el banco central brasilero continúa renuente a entregar indicios sobre sus próximos pasos para la política monetaria, a pesar de que el panorama inflacionario se ve “cómodo”. El banco, mantuvo su tasa de interés referencial Selic en un mínimo histórico de 6.5%. Por su parte, los analistas creen que es improbable que las tasas se incrementen en el corto plazo debido a la tasa de desempleo y la capacidad ociosa generalizada.

Fuente: Reuters

DÉFICIT COMERCIAL GRIEGO DESCENDIÓ 9.1% DURANTE EL PRIMER SEMESTRE

Según la información publicada por la oficina helena de estadísticas (Elstat) la balanza comercial griega registró un déficit de 10,527.4 millones de euros, lo que representó un descenso de 9.1% respecto al mismo periodo del año anterior. Por su parte las exportaciones crecieron 15.7%, llegando a 16,437 millones de euros, mientras que las importaciones crecieron 4.5% llegando a 26,964.4 millones de euros.

Fuente: Investing

Ana Paula Monteza
Egresada de Ciencias Económicas de la Universidad Nacional del Callao. Actualmente trabajando en lo que me apasiona, Finanzas. Estoy convencida de que los viajes te dan una mejor perspectiva de la vida y que con una taza de té rojo todo puede ser mejor.
95 Comments

Deja tu comentario

Loading Facebook Comments ...

95 Comments

  1. futbol.run Women's World Cup - Diana Bar Oz

    Noviembre 19, 2018 at 5:13 pm

    Avram Grant believes Roberto Di Matteo should be given the credit for ‘the biggest achievement in Chelsea’s history’. The Italian guided the Blues to Champions League glory. Di Matteo deserves plaudits for stunning Chelsea success, claims Grant

  2. Sannymix

    Diciembre 11, 2018 at 2:16 pm

    Nice posts! 🙂
    ___
    Sanny

  3. Sannymix

    Diciembre 16, 2018 at 7:57 am

    Look my site is good
    ___
    http://davesdevotional.org

  4. Andymix

    Diciembre 27, 2018 at 7:47 pm

  5. Penelope

    Enero 31, 2019 at 4:00 pm

    What’s up, its nice piece of writing on the topic of media print, we all be aware of media is a great
    source of data.

  6. Ernestine

    Enero 31, 2019 at 8:40 pm

    It’s going to be end of mine day, but before finish I am reading this fantastic paragraph to increase my experience.

  7. Mitchell

    Febrero 2, 2019 at 6:44 pm

    Financial advisors enterprise is people enterprise.

  8. Noemi

    Febrero 6, 2019 at 12:44 pm

    Hi there this is kind of of off topic but I was wanting to
    know if blogs use WYSIWYG editors or if you have to manually code with HTML.
    I’m starting a blog soon but have no coding knowledge
    so I wanted to get advice from someone with experience.

    Any help would be enormously appreciated!

  9. Nadia

    Febrero 6, 2019 at 8:52 pm

    And that is an funding risk value taking.

  10. Christen

    Febrero 6, 2019 at 10:35 pm

    Now it is time to pick your specific investments.

  11. Vincent

    Febrero 8, 2019 at 12:18 am

    Now it’s time to choose your specific investments.

  12. Rosalina

    Febrero 10, 2019 at 7:41 am

    All forms of investments come with sure dangers.

  13. Lucretia

    Febrero 10, 2019 at 8:41 pm

    A financial advisor is your planning companion.

  14. Candra

    Febrero 13, 2019 at 9:13 pm

    This is true for investment advice as properly.

  15. Demi

    Febrero 13, 2019 at 9:42 pm

    Contemplate investments that supply immediate annuities.

  16. Dave

    Febrero 13, 2019 at 9:47 pm

    Monetary advisors business is folks enterprise.

  17. Filomena

    Febrero 14, 2019 at 6:47 pm

    Monetary advisors business is individuals enterprise.

  18. Gilda

    Febrero 14, 2019 at 7:47 pm

    Investors do pay direct and indirect prices.

  19. Veronica

    Febrero 15, 2019 at 7:38 pm

    All sorts of investments come with sure risks.

  20. Leopoldo

    Febrero 15, 2019 at 8:51 pm

    All sorts of investments include certain dangers.

  21. Dee

    Febrero 16, 2019 at 6:58 pm

    All sorts of investments come with sure dangers.

  22. Etta

    Febrero 17, 2019 at 6:19 pm

    And that is an investment risk price taking.

  23. Casie

    Febrero 17, 2019 at 6:56 pm

    That is true for investment advice as properly.

  24. Lula

    Febrero 18, 2019 at 6:42 pm

    Take into account investments that offer instant
    annuities.

  25. Davida

    Febrero 18, 2019 at 8:07 pm

    Schwab Intelligent Portfolios invests in Schwab ETFs.

  26. Spencer

    Febrero 19, 2019 at 9:38 am

    I absolutely love your website.. Excellent colors & theme.
    Did you build this website yourself? Please reply back as I’m hoping to create my very
    own blog and would love to learn where you got this from or exactly
    what the theme is called. Appreciate it!

  27. Bryant

    Febrero 19, 2019 at 9:54 am

    Magnificent items from you, man. I have take into account your stuff prior to and you are
    just extremely fantastic. I really like what you’ve
    obtained here, really like what you are stating and the way in which by which you assert it.

    You are making it enjoyable and you continue to take care of
    to keep it smart. I can’t wait to learn far more
    from you. That is actually a tremendous web site.

  28. Hubert

    Febrero 20, 2019 at 12:41 pm

    Hmm is anyone else experiencing problems with the pictures on this blog
    loading? I’m trying to determine if its a problem on my end or if it’s the blog.
    Any responses would be greatly appreciated.

  29. Concepcion

    Febrero 25, 2019 at 8:22 pm

    My brother recommended I might like this website. He was totally
    right. This post actually made my day. You
    cann’t imagine just how much time I had spent for this information! Thanks!

  30. Anton

    Febrero 28, 2019 at 2:15 am

    It’s going to be end of mine day, however before ending
    I am reading this wonderful article to increase my experience.

  31. April

    Febrero 28, 2019 at 7:47 pm

    magnificent issues altogether, you simply
    received a new reader. What would you suggest in regards to your put up that you just made a few
    days in the past? Any sure?

  32. Rosalie

    Marzo 1, 2019 at 9:42 am

    With havin so much content and articles do you ever run into any problems of plagorism or copyright infringement?
    My blog has a lot of exclusive content I’ve either created myself or outsourced but it seems a lot of it is popping
    it up all over the internet without my authorization. Do you know any methods to help protect against
    content from being ripped off? I’d truly appreciate it.

  33. Fannie

    Marzo 1, 2019 at 10:46 am

    Hello there! I know this is kind of off topic but I was wondering if you knew where I could find a captcha plugin for my comment form?
    I’m using the same blog platform as yours and I’m having problems
    finding one? Thanks a lot!

  34. Zachery

    Marzo 1, 2019 at 4:18 pm

    Hi, i think that i saw you visited my blog so i
    came to “return the favor”.I am attempting to find things to enhance
    my site!I suppose its ok to use some of your ideas!!

  35. Luiz Gastão Bittencourt

    Marzo 6, 2019 at 1:27 pm

    Yes! Finally something about ig.

  36. Luiz Gastão Bittencourt

    Marzo 7, 2019 at 6:54 am

    I was recommended this website by my cousin. I’m now not
    positive whether or not this submit is written via him
    as no one else realize such specified about my trouble.
    You’re amazing! Thank you!

  37. Luiz Gastão Bittencourt

    Marzo 7, 2019 at 2:05 pm

    I’m gone to tell my little brother, that he should also pay
    a visit this website on regular basis to get updated from most up-to-date information.

  38. Luiz Gastão Bittencourt

    Marzo 10, 2019 at 3:12 pm

    Hi to all, how is everything, I think every
    one is getting more from this site, and your views
    are nice in support of new viewers.

  39. http://tinyurl.com

    Marzo 12, 2019 at 2:14 am

    I could not refrain from commenting. Perfectly written!

  40. Hortense

    Marzo 12, 2019 at 9:13 am

    Appreciate this post. Let me try it out.

  41. tinyurl.com

    Marzo 12, 2019 at 10:27 am

    Asking questions are really good thing if you are not
    understanding something fully, except this paragraph gives
    fastidious understanding even.

  42. Leandro Martins de Almeida

    Marzo 13, 2019 at 2:58 am

    Every weekend i used to go to see this web site, for the reason that
    i wish for enjoyment, for the reason that this this site
    conations in fact good funny information too.

  43. Alfonzo

    Marzo 13, 2019 at 11:32 am

    Hi there! I just wish to give you a huge thumbs up for your great info you’ve got
    here on this post. I’ll be coming back to your web site for more soon.

  44. tinyurl.com

    Marzo 13, 2019 at 9:21 pm

    Very nice post. I just stumbled upon your blog and wanted to say
    that I’ve really enjoyed surfing around your blog posts.
    After all I will be subscribing to your feed and I hope you write again soon!

  45. Rodrigo Branco

    Marzo 14, 2019 at 2:19 am

    You should be a part of a contest for one of the greatest blogs online.
    I am going to recommend this website!

  46. Desmond

    Marzo 14, 2019 at 3:03 am

    Do you mind if I quote a couple of your articles as long as I provide credit
    and sources back to your site? My blog site is in the very same
    area of interest as yours and my users would really benefit from a
    lot of the information you provide here. Please let
    me know if this alright with you. Many thanks!

  47. Terrie

    Marzo 14, 2019 at 11:44 am

    Thank you for another informative website. The place else may just I get that type of info written in such an ideal
    means? I have a venture that I am just now operating on, and I’ve been at the glance out for such information.

  48. tinyurl.com

    Marzo 14, 2019 at 8:50 pm

    This piece of writing presents clear idea in support of the new
    users of blogging, that actually how to do blogging.

  49. Tyree

    Marzo 15, 2019 at 6:42 am

    I really like it whenever people come together and share
    ideas. Great site, keep it up!

  50. Thurman

    Marzo 16, 2019 at 12:14 am

    Hi! I could have sworn I’ve been to this site before but after reading
    through some of the post I realized it’s new to me.

    Anyhow, I’m definitely delighted I found it and I’ll be bookmarking and checking back often!

  51. tinyurl.com

    Marzo 16, 2019 at 1:18 am

    Thank you for any other informative website. The place else may I am getting that kind of info written in such a perfect
    approach? I’ve a undertaking that I’m simply now running on, and I’ve been on the glance out
    for such information.

  52. Demetra

    Marzo 16, 2019 at 4:09 am

    Your way of telling all in this article is actually good,
    every one can without difficulty know it, Thanks a lot.

  53. Janelle

    Marzo 17, 2019 at 7:53 am

    I am regular visitor, how are you everybody? This post posted at this
    website is truly nice.

  54. Elbert

    Marzo 18, 2019 at 10:10 pm

    I was recommended this web site by my cousin.
    I’m not sure whether this post is written by him as no
    one else know such detailed about my trouble. You’re wonderful!
    Thanks!

  55. Nila

    Marzo 19, 2019 at 2:49 pm

    What’s up, all is going nicely here and ofcourse every one is sharing facts, that’s actually good, keep up writing.

  56. Violet

    Marzo 19, 2019 at 3:18 pm

    I’m not sure where you’re getting your info, but great
    topic. I needs to spend some time learning much more or understanding
    more. Thanks for fantastic info I was looking for this info for my mission.

  57. tinyurl.com

    Marzo 20, 2019 at 7:27 am

    I’m really impressed with your writing skills and
    also with the layout on your blog. Is this a paid theme or did you modify it yourself?
    Anyway keep up the nice quality writing, it is rare to see a great blog like this one today.

  58. tinyurl.com

    Marzo 20, 2019 at 12:10 pm

    This paragraph is in fact a pleasant one it assists new web
    users, who are wishing for blogging.

  59. Gerard

    Marzo 23, 2019 at 8:49 am

    It’s enormous that you are getting thoughts from this
    piece of writing as well as from our argument made here.

  60. tinyurl.com

    Marzo 23, 2019 at 8:23 pm

    I was able to find good information from your blog articles.

  61. Hollie

    Marzo 23, 2019 at 8:46 pm

    Hi, I wish for to subscribe for this webpage to get latest updates,
    so where can i do it please help.

  62. bit.ly

    Marzo 23, 2019 at 9:42 pm

    Incredible quest there. What happened after? Take care!

  63. http://tinyurl.com

    Marzo 23, 2019 at 11:56 pm

    I like what you guys are up too. This sort of clever work and coverage!
    Keep up the very good works guys I’ve incorporated you guys to my blogroll.

  64. Rodrigo Branco

    Marzo 24, 2019 at 4:04 am

    Hello very nice blog!! Man .. Excellent .. Amazing ..
    I’ll bookmark your blog and take the feeds additionally?

    I’m glad to find numerous helpful information right here in the submit,
    we want work out more strategies on this regard, thank you for sharing.
    . . . . .

  65. http://tinyurl.com/

    Marzo 24, 2019 at 9:45 am

    Hi! Do you know if they make any plugins to safeguard against hackers?
    I’m kinda paranoid about losing everything I’ve worked hard on. Any suggestions?

  66. Carlos Eduardo Veiga Petrobras

    Marzo 24, 2019 at 6:32 pm

    Stunning quest there. What happened after? Good luck!

  67. Carlos Eduardo Veiga Petrobras

    Marzo 24, 2019 at 7:24 pm

    Howdy! This post could not be written any better!
    Looking at this article reminds me of my previous roommate!
    He constantly kept talking about this. I most certainly
    will send this article to him. Pretty sure he’s
    going to have a good read. Thanks for sharing!

  68. http://tinyurl.com

    Marzo 24, 2019 at 8:27 pm

    Woah! I’m really loving the template/theme of this website.
    It’s simple, yet effective. A lot of times it’s very hard to get that “perfect balance” between superb usability and visual appeal.
    I must say you’ve done a fantastic job with
    this. In addition, the blog loads extremely fast for me on Internet explorer.
    Outstanding Blog!

  69. tinyurl.com

    Marzo 24, 2019 at 8:32 pm

    I couldn’t refrain from commenting. Exceptionally well written!

  70. Carlos Eduardo Veiga Petrobras

    Marzo 25, 2019 at 9:49 am

    I every time used to study article in news papers but now as I am a user of web therefore from now I
    am using net for articles or reviews, thanks to web.

  71. Leandro Martins de Almeida

    Marzo 25, 2019 at 3:16 pm

    Someone necessarily lend a hand to make critically articles I would state.
    This is the first time I frequented your website page and
    up to now? I surprised with the research you made to create this actual
    submit extraordinary. Magnificent process!

  72. Starla

    Marzo 31, 2019 at 6:55 pm

    Your method of describing all in this post is actually nice, all be able to simply understand it, Thanks a
    lot.

  73. tinyurl.com

    Abril 1, 2019 at 8:04 pm

    Very good information. Lucky me I found your site by
    chance (stumbleupon). I’ve book-marked it for later!

  74. http://tinyurl.com

    Abril 3, 2019 at 8:41 pm

    I am not sure where you are getting your information, but great topic.
    I must spend some time studying much more or working out more.
    Thank you for magnificent info I used to be searching for this information for
    my mission.

  75. Vance

    Abril 3, 2019 at 10:56 pm

    Hi, i believe that i noticed you visited my site
    thus i got here to go back the prefer?.I’m attempting to in finding things to improve my web site!I suppose its
    adequate to make use of a few of your ideas!!

  76. Terri

    Abril 4, 2019 at 10:10 am

    Magnificent items from you, man. I’ve take into accout your stuff previous to and you are simply too excellent.
    I really like what you’ve got here, really like what you are stating and the
    way in which by which you assert it. You are making it enjoyable and you still care for to stay
    it wise. I can not wait to read much more from you.
    That is actually a terrific website.

  77. tinyurl.com

    Abril 8, 2019 at 10:53 am

    Its like you read my mind! You seem to know so much about this, like you wrote the book in it or
    something. I feel that you can do with some percent to force the
    message house a little bit, but other than that, that is great blog.

    A great read. I’ll certainly be back.

  78. http://tinyurl.com/yy86gw5d

    Abril 9, 2019 at 3:42 am

    I do consider all the ideas you’ve offered in your post. They are really convincing and can certainly work.
    Nonetheless, the posts are very short for starters.
    Could you please lengthen them a bit from subsequent time?
    Thanks for the post.

  79. tinyurl.com

    Abril 9, 2019 at 9:40 am

    Your means of describing all in this paragraph is truly fastidious,
    every one be able to simply understand it, Thanks a lot.

  80. http://tinyurl.com/y3dsut37

    Abril 9, 2019 at 12:11 pm

    When someone writes an post he/she maintains the idea
    of a user in his/her mind that how a user can be aware of it.
    Therefore that’s why this piece of writing is perfect.
    Thanks!

  81. http://tinyurl.com

    Abril 9, 2019 at 4:56 pm

    Actually when someone doesn’t know after that its up to other visitors that they will assist, so here it happens.

  82. Mauro Pereira Martins cunhado

    Abril 11, 2019 at 4:55 am

    It’s hard to come by well-informed people in this particular topic, however, you sound like you know what you’re talking about!
    Thanks

  83. Carlos Eduardo Veiga Petrobras

    Abril 11, 2019 at 8:59 am

    Greetings from Los angeles! I’m bored at work so I decided to browse your blog on my iphone
    during lunch break. I really like the information you provide here and can’t wait to take a look when I get home.
    I’m surprised at how fast your blog loaded on my mobile ..

    I’m not even using WIFI, just 3G .. Anyhow, excellent blog!

  84. Grupo Coral

    Abril 11, 2019 at 7:11 pm

    Hi, I do think this is an excellent web site. I stumbledupon it 😉 I am going to revisit
    once again since i have bookmarked it. Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich
    and continue to help other people.

  85. Leandro Martins de Almeida

    Abril 12, 2019 at 7:48 am

    It’s going to be end of mine day, however before finish I am
    reading this fantastic piece of writing to increase my experience.

  86. http://tinyurl.com

    Abril 12, 2019 at 11:33 am

    This is a topic that is close to my heart… Thank you! Where are your contact details though?

  87. Rex

    Abril 12, 2019 at 3:04 pm

    Hello there! Would you mind if I share your blog
    with my facebook group? There’s a lot of people that I think would really
    appreciate your content. Please let me know. Thanks

  88. Leandro Martins de Almeida

    Abril 14, 2019 at 4:18 am

    Hi there, yup this piece of writing is truly fastidious and I have learned lot of things
    from it about blogging. thanks.

  89. Carlos Magno Nunes Barcelos

    Abril 14, 2019 at 8:24 am

    Today, I went to the beach with my kids. I
    found a sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said
    “You can hear the ocean if you put this to your ear.” She placed the
    shell to her ear and screamed. There was a hermit
    crab inside and it pinched her ear. She never wants to go back!
    LoL I know this is completely off topic but I had to tell someone!

  90. Bichara Previc

    Abril 15, 2019 at 12:22 am

    Everything is very open with a precise description of the
    issues. It was definitely informative. Your website
    is extremely helpful. Many thanks for sharing!

  91. Layla

    Abril 15, 2019 at 7:55 am

    Oh my goodness! Amazing article dude! Thank you, However I am experiencing troubles with your RSS.
    I don’t know the reason why I cannot join it. Is there anyone else getting similar RSS issues?
    Anybody who knows the solution can you kindly respond?
    Thanx!!

  92. tinyurl.com

    Abril 15, 2019 at 11:50 am

    I think the admin of this web site is actually working hard in favor of his web site, since
    here every material is quality based material.

  93. Brigette

    Abril 15, 2019 at 11:36 pm

    Hmm it appears like your website ate my first comment (it was super long) so I guess I’ll just sum it up what I
    had written and say, I’m thoroughly enjoying your blog.
    I as well am an aspiring blog writer but I’m still new to everything.
    Do you have any points for newbie blog writers?
    I’d genuinely appreciate it.

  94. Almeda

    Abril 17, 2019 at 5:38 am

    Every weekend i used to pay a quick visit this website, for the reason that i wish for enjoyment,
    as this this web page conations truly good funny stuff too.

  95. tinyurl.com

    Abril 17, 2019 at 5:40 am

    Hello friends, how is all, and what you wish for to say regarding this piece of writing, in my view its truly remarkable for
    me.