ECONOMÍA

Día del padre: ¿cómo elegir un Smart TV para ver el Mundial?

Fuente: Mercado Libre

Como cada junio, el Día del Padre viene impulsando las ventas de televisores en nuestro país. Pero si a ello le sumamos el inicio del Mundial y la participación de la selección peruana, ya no hay excusas para cambiar esa vieja pantalla por un moderno Smart TV. El dolor de cabeza llega cuando tenemos que decidir entre tantos modelos, marcas y tamaños. ¿Cuál es el ideal? Eloy Benavente, Jefe de la categoría Electrónicos de Mercado Libre Perú, nos ayuda a resolver esta duda:

¿Qué es un Smart TV?

La primera clave es entender el término de moda. Todo buscamos comprar un Smart TV, pero ¿qué significa que nuestro televisor sea inteligente? Básicamente es un televisor con la capacidad de conectarse a Internet. Sin embargo, dependiendo de la marca del televisor y la zona geográfica podremos tener acceso a diferentes contenidos y aplicaciones adicionales. Algunas marcas incluso cuentan con aplicaciones especiales para ver el Mundial, capaces de enviar alertas para avisarnos del inicio de un partido, grabar los encuentros o seguir estadísticas en vivo.

Las marcas líderes del mercado

La competencia en el segmento de los Smart TV es fuerte con productos que mejoran constantemente la relación entre precio y calidad. Pero, sin lugar a dudas, apostar por una marca conocida nos garantiza una buena experiencia durante la compra y también durante la posventa. Las mejores marcas de Smart TV actualmente son Samsung, Sony, LG, y AOC.

Tecnología de la pantalla

Si hablamos de un Smart TV para disfrutar del Mundial, debemos preguntar por la tecnología de la pantalla. OLED (abreviatura en inglés de Diodo Orgánico Emisor de Luz) es la más reciente. No utiliza sistemas de retroiluminación en la parte posterior del panel como el LCD, sino que es capaz de encender y apagar los píxeles individualmente. De esta manera, se obtienen tonos negros más realistas y colores más brillantes para que sientas que estás en el estadio.

Tamaño y resolución

Si hablamos del tamaño y resolución, nos toca pensar en dónde vamos a colocar el Smart TV en casa. Aunque no parezca, esto es muy importante. La resolución del Smart TV debe ir acorde a su tamaño y la distancia desde el sillón hasta la pantalla. Para Full HD (1920 x 1080 píxeles) la distancia mínima del sillón a la pantalla debe ser de dos a cinco veces el ancho del televisor. Si la resolución es UHD (3.840 x 2.160 píxeles) o 4K, estas distancias se reducen a la mitad.

Sistema de sonido

Los Smart TV son cada vez más delgados, lo que sacrifica la acústica del equipo. Los modelos actuales incorporan altavoces de tamaños máximos de unas 2 o 3 pulgadas frente a las 5 o más pulgadas de los antiguos televisores de tubo. Este problema puede ser más relevante en los equipos de menos de 46 pulgadas. La solución para obtener el mejor sonido posible, y escuchar desde la respiración de los jugadores hasta el golpe de la pelota contra la red, es adquirir un sistema de sonido externo que complemente la experiencia de visionado.

El dato: Mercado Libre Perú tiene listados más de 3,800 televisores y Smart TV actualmente.

28 Comments

Deja tu comentario

Loading Facebook Comments ...

28 Comments

  1. furtdsolinopv

    Julio 23, 2018 at 1:09 am

    Very good written article. It will be valuable to everyone who usess it, as well as myself. Keep doing what you are doing – i will definitely read more posts.

  2. zvodret iluret

    Julio 24, 2018 at 2:11 am

    I got what you mean , thankyou for putting up.Woh I am pleased to find this website through google. “Don’t be afraid of opposition. Remember, a kite rises against not with the wind.” by Hamilton Mabie.

  3. empreendedor

    Julio 27, 2018 at 1:52 pm

    Hey there are using WordPress for your blog platform? I’m new to the blog world but I’m trying to get started and set up my own. Do you need any coding expertise to make your own blog? Any help would be really appreciated!

  4. Jamillah Gonzalez

    Julio 28, 2018 at 1:09 pm

    What’s Happening i’m new to this, I stumbled upon this I’ve found It positively useful and it has aided me out loads. I hope to contribute & assist other users like its aided me. Great job.

  5. click

    Julio 31, 2018 at 6:58 am

    This internet site is my breathing in, very excellent design and perfect subject material.

  6. certainly like your web site but you need to check the spelling on several of your posts. Several of them are rife with spelling problems and I find it very troublesome to tell the truth nevertheless I will certainly come back again.

  7. average car insurance cost per month

    Agosto 4, 2018 at 1:50 pm

    of course like your web-site however you have to test the spelling on several of your posts. Many of them are rife with spelling issues and I in finding it very bothersome to tell the truth then again I will definitely come back again.

  8. pay less on car insurance

    Agosto 4, 2018 at 7:32 pm

    You made a number of good points there. I did a search on the topic and found mainly people will go along with with your blog.

  9. how compare auto insurance

    Agosto 5, 2018 at 1:01 am

    Great paintings! This is the kind of information that are meant to be shared around the net. Disgrace on the seek engines for now not positioning this submit higher! Come on over and talk over with my site . Thank you =)

  10. Anderson

    Agosto 5, 2018 at 5:17 am

    You made some respectable factors there. I regarded on the web for the difficulty and located most individuals will go along with with your website.

  11. apply for auto

    Agosto 5, 2018 at 6:21 am

    You made some decent points there. I did a search on the issue and found most people will agree with your blog.

  12. Home insurance cost calculators

    Agosto 5, 2018 at 12:13 pm

    Very interesting info!Perfect just what I was searching for!

  13. It¦s really a cool and useful piece of information. I am glad that you shared this useful info with us. Please stay us up to date like this. Thank you for sharing.

  14. cheapest auto home insurance

    Agosto 5, 2018 at 11:32 pm

    It’s arduous to search out knowledgeable people on this topic, however you sound like you know what you’re speaking about! Thanks

  15. Obama

    Agosto 6, 2018 at 1:20 am

    Normally I don’t read post on blogs, but I wish to say that this write-up very forced me to try and do it! Your writing style has been amazed me. Thanks, very nice post.

  16. True First

    Agosto 6, 2018 at 10:14 am

    Hey! This is my first comment here so I just wanted to give a quick shout out and tell you I truly enjoy reading through your blog posts. Can you recommend any other blogs/websites/forums that cover the same subjects? Appreciate it!

  17. work from home insurance benefits

    Agosto 6, 2018 at 3:30 pm

    Excellent post. I used to be checking constantly this weblog and I’m inspired! Extremely useful information particularly the remaining section 🙂 I handle such information a lot. I was seeking this certain info for a very long time. Thank you and best of luck.

  18. www.xxx-partner.com

    Agosto 7, 2018 at 2:14 am

    I got what you intend, appreciate it for putting up.Woh I am happy to find this website through google.

  19. edwardsragatz

    Agosto 7, 2018 at 7:57 am

    Excellent post. I used to be checking continuously this blog and I am inspired! Extremely useful info specially the closing part 🙂 I deal with such info a lot. I was seeking this particular information for a very lengthy time. Thank you and best of luck.

  20. what is ritalin

    Agosto 7, 2018 at 1:39 pm

    I love the efforts you have put in this, thanks for all the great articles.

  21. new inventions

    Agosto 8, 2018 at 12:50 am

    Perfectly composed articles, regards for information .

  22. Is value investing dead

    Agosto 8, 2018 at 2:44 pm

    I cling on to listening to the news talk about getting boundless online grant applications so I have been looking around for the most excellent site to get one. Could you advise me please, where could i acquire some?

  23. dangers of religion

    Agosto 9, 2018 at 1:15 pm

    Hey there! Someone in my Myspace group shared this site with us so I came to check it out. I’m definitely loving the information. I’m book-marking and will be tweeting this to my followers! Exceptional blog and fantastic design and style.

  24. Gold Bull 2018

    Agosto 10, 2018 at 6:00 am

    Thanx for the effort, keep up the good work Great work, I am going to start a small Blog Engine course work using your site I hope you enjoy blogging with the popular BlogEngine.net.Thethoughts you express are really awesome. Hope you will right some more posts.

  25. Stock market crash 2017

    Agosto 10, 2018 at 11:43 am

    Keep functioning ,impressive job!

  26. www.ilpc.ssru.ac.th

    Agosto 11, 2018 at 6:07 am

    It’s in reality a great and helpful piece of information. I am glad that you just shared this helpful information with us. Please stay us up to date like this. Thank you for sharing.

  27. kumpulan youtube indonesia

    Agosto 16, 2018 at 4:45 am

    Practical information.. kumpulan youtube indonesia Fortunate me personally I recently found your web blog unintentionally, and i am dismayed exactly why this specific crash did not transpired earlier! I personally book-marked them.

  28. Free auto approve list 8-9-2018

    Agosto 16, 2018 at 11:07 am

    I just wanted to let you all know that I added a new list. It has taken me awhile to let everyone know due to server issues. Everything should be back on track now.