BLOG EMPRESARIAL

¿Aprendizaje o Confort? ¡Tú decides!

La zona de confort es un estado mental, que no permite nuestro crecimiento personal , ni el aprendizaje de conductas, que nos hagan lograr un alto grado de satisfacción en la vida.

Aunque esta zona pueda parecer agradable, pues nos permite seguir siempre con el “piloto automático”. No es un lugar suficientemente estimulante y a la larga no salir de ella, puede hacer que nos sintamos vacíos y caigamos en la apatía o en comportamientos relacionadas con la depresión.

Pero, ¿por qué nos mantenemos a veces anclados ahí? ¿Por qué a veces hemos querido dar un paso al frente, ser valientes y comernos el mundo, pero no lo hemos hecho?

Porque salir de la zona de confort implica tomar decisiones difíciles. Significa hacer algo con lo que no nos sentimos cómodos, abandonar la rutina y vencer nuestros miedos, así como tener claridad de lo que queremos, para obtener resultados diferentes. Todo esto por supuesto causa miedo, ansiedad, dudas y temores, pero a pesar de todo debemos hacerlo!

Motivos por los que debemos salir de nuestra zona de confort:

  1. Nos hará más fuertes como personas

Sentir inseguridad y miedo es natural e incluso nos advierte, que no será fácil el camino, pero si aceptamos nuestros temores y adoptamos una mentalidad positiva, todo será más fácil.

Todo aprendizaje cuesta, y cuando pasa el tiempo nos damos cuenta, que a mayor dificultad superada, mayor aprendizaje, y es ahí donde empieza el desarrollo personal y por lo tanto nuestro fortalecimiento.

  1. Nos hará más creativos

Salir de la zona de confort estimula la creatividad al conocer nuevas posibilidades y romper con lo que es rutinario. Un estudio publicado en Applied Cognitive Psychology (2012) , demostró que los estudiantes que pasaron un semestre fuera de su país tuvieron puntuaciones más altas en dos pruebas de creatividad, que aquellos que no habían estudiado fuera.

Esto porque quienes viven fuera suelen asumir riesgos, se desafían a sí mismos o prueban cosas nuevas constantemente.

  1. Nos permitirá ganar autoconfianza

Ya que podrás validar tu percepción sobre si eres capaz de alcanzar tus metas o no; verte lograr cosas nuevas aumentará tu automotivación y confianza.

Descubrirás además nuevas habilidades, que te harán pensar más positivamente ante tus aspiraciones y probabilidades de éxito, disminuyendo el estrés y ansiedad, y predisponiéndote  a una adecuada planificación y anticipación de buenos resultados.

  1. Nos ayudará a seguir con nuestro desarrollo personal

De jóvenes somos más arriesgados, pero con el tiempo tememos más al fracaso, y solemos llegar a la “parálisis por análisis”. No obstante no debemos olvidar , que sin dificultad ni obstáculos , no hay crecimiento, por lo tanto debemos explorar y experimentar y así lograr un mayor bienestar. Si queremos seguir creciendo, debemos superar el miedo al fracaso.

  1. Conoceremos gente nueva y viviremos nuevas experiencias

Esto nos permitirá tener una vida más placentera y tener nuevas personas en nuestro círculo de vida, más diversidad.

  1. Los nuevos retos pueden hacernos envejecer mejor

Un estudio llevado a cabo en 2013 encontró, que aprender nuevas habilidades mientras se mantiene una red social fuerte nos ayuda a conservar una buena agudeza mental a medida que envejecemos.

(Denise Park, investigadora de la Universidad de Texas en E.E.U.U.)

No obstante, todo esto suena muy fácil decirlo , pero  complicado al hacerlo, más no imposible…, y aunque la mayoría piensa que se trata de grandes cambios, más bien se requiere de ideas prácticas, sencillas, pero arriesgadas que, poco a poco, irán sacándonos de nuestra rutina. Aquí algunos tips:

  1. Desafíate y rinde al máximo

Debemos atrevernos a hacer cosas nuevas y retadoras, un poco de ansiedad  puede ser positivo para mejorar nuestro rendimiento y crecimiento profesional. Por tanto, ante situaciones de ansiedad , sintamos el estímulo de seguir y transformémosla en “emoción”.

  1. Piensa en tu estilo de hacer las cosas… y actúa en el sentido opuesto

Experimenta  bailes diferentes, involúcrate en proyectos que te fuercen a experimentar contextos desafiantes. Si te propones gestionar estos cambios (no excesivamente extremos), te volverás más flexible y asumirás mejor la variabilidad y los cambios.

  1. Busca cambios materiales en las cosas que te rodean

Anímate a cambiar tu manera de vestir o la decoración de tu casa, viaja todo lo que puedas o incluso evalúa vivir en otro lugar, aunque sea durante un tiempo.

  1. Anticipa todas las excusas que te vas a poner

Al fijarnos metas que resultan incómodas dentro de nuestra zona de confort, inconscientemente buscamos excusas para no hacerlo. Racionalicemos y aceptemos la necesidad de cambiar.

  1. Exponte más a conocer gente nueva

No hace falta que el diálogo sea perfecto, ni que las personas se lleven la mejor imagen de ti. Actuando con naturalidad todo fluirá como se debe.

  1. Haz que tus amigos y familia cooperen

Involucra a personas cercanas a ti, seguro te ayudarán o apoyarán y esto será un refuerzo positivo.

  1. Dale una oportunidad a tu parte espiritual

Hoy en día la meditación y el Mindfullness por ejemplo, pueden mejorar nuestro estado de ánimo notablemente y nos liberan de muchas creencias, que nos anclan a nuestra zona de confort. Desarrollar un “yo espiritual” es una de las maneras más prácticas de conseguir un bienestar emocional capaz de acabar con la rutina.

Pero… hasta cuándo debemos continuar pensando en salir de la zona de confort? Esta difícil pregunta tiene a mi juicio una gran respuesta…

¡El éxito es un camino, no un punto de llegada!

Milagros Zegarra Lei
Ingeniero Industrial de la Universidad de Lima, con un MBA de la Universidad del Pacífico y especializaciones de RRHH en Kellogg School of Management, Ross School of Business (University of Michigan) e INCAE. Amplia experiencia en Marketing y Recursos Humanos en diferentes transnacionales, ponente y docente de RRHH. Jurado Calificador de ABE. Actualmente se desempeña como Directora Regional de RRHH para Sudamérica en Herbalife.
146 Comments

Deja tu comentario

Loading Facebook Comments ...

146 Comments

  1. Like

    Septiembre 3, 2018 at 6:14 am

    Like!! I blog frequently and I really thank you for your content. The article has truly peaked my interest.

  2. เพิ่มยอดไลค์

    Septiembre 4, 2018 at 6:14 am

    It is in reality a great and useful piece of info. Thanks for sharing. 🙂

  3. reputable acting schools nyc

    Octubre 17, 2018 at 9:43 am

    6. New York Academy for Acting and Film.

  4. Rafaela

    Octubre 22, 2018 at 9:31 am

    This is what Method Actors name ‘sense memory’.

  5. investor advice uk

    Noviembre 23, 2018 at 2:05 am

    Certified Monetary Planner Board of Standards Inc.

  6. Elmer

    Noviembre 23, 2018 at 2:59 am

    Investor researches stocks, bonds, and many others.

  7. financial advisor salary bank of america

    Noviembre 26, 2018 at 9:44 pm

    Investor researches shares, bonds, and so on.

  8. Paulina

    Noviembre 26, 2018 at 10:15 pm

    Investor researches shares, bonds, and so on.

  9. Benjamin

    Diciembre 2, 2018 at 11:07 am

    With investing, your capital is at risk.

  10. whitepages

    Diciembre 7, 2018 at 5:47 am

    Since the admin of this website is working, no hesitation very soon it will be famous,
    due to its quality contents.

  11. brazil flag coloring page

    Diciembre 15, 2018 at 6:10 pm

    After I originally commented I seem to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and now each time
    a comment is added I recieve four emails with the same comment.
    Perhaps there is a way you are able to remove me from that service?

    Appreciate it!

  12. brazilian wax tips

    Diciembre 15, 2018 at 7:01 pm

    Awesome post.

  13. Christie

    Diciembre 15, 2018 at 11:57 pm

    of course like your web-site however you have to take a look at the spelling on quite a few of your posts.
    Several of them are rife with spelling issues and I in finding it very troublesome
    to tell the reality then again I will surely come again again.

  14. Arianne

    Diciembre 16, 2018 at 9:54 am

    Incredible story there. What occurred after? Good luck!

  15. http://เกาะเต่า.net/

    Diciembre 17, 2018 at 2:17 am

    Appreciate this post. Will try it out.

  16. tokarevka-adm.ru

    Diciembre 17, 2018 at 4:44 am

    Great blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere?
    A design like yours with a few simple adjustements would really
    make my blog stand out. Please let me know where you got your theme.
    Thank you

  17. gamesjp.com

    Diciembre 18, 2018 at 10:41 am

    This blog was… how do I say it? Relevant!!
    Finally I have found something which helped me. Thanks a lot!

  18. brazil flag coloring page

    Diciembre 18, 2018 at 12:03 pm

    Hi there, I desire to subscribe for this webpage to obtain hottest updates, therefore where can i do it please help out.

  19. brazilian wax meme

    Diciembre 23, 2018 at 1:54 am

    I believe this is one of the such a lot important info
    for me. And i’m glad studying your article. But should remark
    on some common issues, The site taste is wonderful, the
    articles is in reality excellent : D. Good job, cheers

  20. invisible fence installation near me

    Diciembre 23, 2018 at 12:19 pm

    6′ wooden fences run about 1$18.00 a foot.

  21. cheap fence installation near me

    Diciembre 24, 2018 at 11:58 pm

    The common constructing permit prices about $800.

  22. privacy fence installation near me

    Diciembre 25, 2018 at 6:31 am

    6′ wooden fences run about 1$18.00 a foot.

  23. Kristan

    Diciembre 25, 2018 at 7:42 am

    Having read this I believed it was rather informative.
    I appreciate you spending some time and effort to put this content together.
    I once again find myself personally spending a significant amount of time both reading and commenting.

    But so what, it was still worth it!

  24. fence installation cost in nj

    Diciembre 25, 2018 at 6:20 pm

    The common constructing permit prices about $800.

  25. brazilian steakhouse dc

    Enero 1, 2019 at 1:06 pm

    What’s up every one, here every one is sharing these kinds of knowledge, so
    it’s nice to read this website, and I used to go to see this blog everyday.

  26. brazil flag meaning

    Enero 1, 2019 at 4:57 pm

    I think this is among the most significant info for me.
    And i’m glad reading your article. But want to remark on few general things, The website style is perfect,
    the articles is really nice : D. Good job, cheers

  27. brazilian wax near me

    Enero 1, 2019 at 11:51 pm

    Awesome article.

  28. brazilian steakhouse des moines

    Enero 3, 2019 at 11:55 pm

    Peculiar article, exactly what I needed.

  29. brazilian wax meme

    Enero 5, 2019 at 1:48 am

    Heya i’m for the first time here. I came across this board and I find
    It really useful & it helped me out a lot. I hope to give something back and aid others like you aided
    me.

  30. Umanizzare

    Enero 8, 2019 at 7:02 am

    This design is steller! You most certainly know how to keep a reader entertained.
    Between your wit and your videos, I was almost moved to
    start my own blog (well, almost…HaHa!) Excellent job.
    I really loved what you had to say, and more than that, how you
    presented it. Too cool!

  31. Matt

    Enero 12, 2019 at 4:41 pm

    That is really attention-grabbing, You are an excessively skilled blogger. I’ve joined your feed and sit up for in quest of more of your excellent post. Additionally, I’ve shared your web site in my social networks|

  32. Medium page

    Enero 12, 2019 at 6:23 pm

    I have been surfing online more than 3 hours today, yet I never found any interesting article like yours. It’s pretty worth enough for me. In my view, if all website owners and bloggers made good content as you did, the internet will be much more useful than ever before.|

  33. Medium

    Enero 12, 2019 at 8:06 pm

    Its like you learn my thoughts! You appear to know so much approximately this, like you wrote the guide in it or something. I feel that you can do with some % to pressure the message home a little bit, but instead of that, that is magnificent blog. A fantastic read. I will certainly be back.|

  34. Medium

    Enero 12, 2019 at 9:53 pm

    Do you mind if I quote a few of your articles as long as I provide credit and sources back to your weblog? My blog site is in the very same area of interest as yours and my users would certainly benefit from some of the information you present here. Please let me know if this okay with you. Appreciate it!|

  35. Medium

    Enero 12, 2019 at 11:34 pm

    Thank you, I’ve recently been searching for information about this subject for a while and yours is the greatest I have found out till now. However, what concerning the conclusion? Are you certain in regards to the source?|

  36. Medium

    Enero 13, 2019 at 1:21 am

    I am regular reader, how are you everybody? This post posted at this site is really pleasant.|

  37. Medium

    Enero 13, 2019 at 6:31 am

    I blog often and I genuinely appreciate your content. The article has truly peaked my interest. I am going to take a note of your site and keep checking for new information about once a week. I subscribed to your Feed as well.|

  38. Hi

    Enero 13, 2019 at 10:11 am

    Thanks for some other informative web site. The place else may I get that type of information written in such a perfect means? I’ve a venture that I am simply now working on, and I’ve been at the glance out for such info.|

  39. Hey

    Enero 13, 2019 at 11:55 am

    Good response in return of this matter with firm arguments and explaining everything concerning that.|

  40. Medium page

    Enero 13, 2019 at 1:36 pm

    Hello there, just became aware of your blog through Google, and found that it’s really informative. I’m gonna watch out for brussels. I’ll appreciate if you continue this in future. A lot of people will be benefited from your writing. Cheers!|

  41. Hey

    Enero 13, 2019 at 3:18 pm

    Good day! I could have sworn I’ve been to this blog before but after browsing through some of the post I realized it’s new to me. Nonetheless, I’m definitely happy I found it and I’ll be book-marking and checking back frequently!|

  42. Matt Linklater

    Enero 13, 2019 at 4:58 pm

    Having read this I thought it was really enlightening. I appreciate you taking the time and effort to put this information together. I once again find myself spending a lot of time both reading and posting comments. But so what, it was still worthwhile!|

  43. Medium page

    Enero 14, 2019 at 4:55 am

    Hello there, just turned into alert to your blog through Google, and located that it’s truly informative. I’m going to watch out for brussels. I’ll be grateful if you happen to proceed this in future. A lot of folks shall be benefited from your writing. Cheers!|

  44. Page

    Enero 14, 2019 at 7:05 am

    Hi there, everything is going fine here and ofcourse every one is sharing data, that’s truly excellent, keep up writing.|

  45. Efren

    Enero 15, 2019 at 1:29 am

    This design is spectacular! You most certainly know how to keep a reader amused.
    Between your wit and your videos, I was almost moved to
    start my own blog (well, almost…HaHa!) Wonderful job.
    I really enjoyed what you had to say, and more than that, how you presented it.

    Too cool!

  46. brazil flag icon

    Enero 15, 2019 at 2:24 am

    Howdy! I simply would like to give you a big thumbs up for the excellent
    info you have got right here on this post. I am returning to your website for more soon.

  47. brazil flag coloring page

    Enero 15, 2019 at 8:28 am

    Hello There. I discovered your blog the use of msn. That is a very well written article.
    I’ll be sure to bookmark it and come back to learn extra
    of your helpful information. Thank you for the post.
    I’ll definitely return.

  48. brazilian wax cost

    Enero 15, 2019 at 2:03 pm

    When someone writes an paragraph he/she keeps the plan of a user in his/her mind that
    how a user can know it. So that’s why this paragraph is outstdanding.

    Thanks!

  49. Awesome blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere? A design like yours with a few simple adjustements would really make my blog shine. Please let me know where you got your theme. Bless you|

  50. hi

    Enero 24, 2019 at 2:36 pm

    Superb post but I was wondering if you could write a litte more on this topic?
    I’d be very grateful if you could elaborate a little bit further.

    Appreciate it!

  51. brazil flag emoji

    Enero 25, 2019 at 11:54 pm

    Have you ever thought about adding a little bit more than just your articles?
    I mean, what you say is valuable and everything.
    But imagine if you added some great visuals or video clips to give your posts more, “pop”!
    Your content is excellent but with pics and clips,
    this site could certainly be one of the best in its niche.
    Great blog!

  52. Kim

    Enero 28, 2019 at 9:02 am

    Thank you in your curiosity in Investment Advice.

  53. brazil flag vector

    Enero 28, 2019 at 5:55 pm

    Appreciate this post. Will try it out.

  54. Cassie

    Febrero 8, 2019 at 8:57 am

    All kinds of investments come with sure dangers.

  55. Ulrich

    Febrero 10, 2019 at 7:23 pm

    Financial advisors enterprise is folks enterprise.

  56. Ardis

    Febrero 10, 2019 at 8:57 pm

    Schwab Clever Portfolios invests in Schwab ETFs.

  57. Josefa

    Febrero 11, 2019 at 7:42 pm

    This is true for funding recommendation as properly.

  58. Niamh

    Febrero 11, 2019 at 8:09 pm

    Monetary advisors enterprise is individuals enterprise.

  59. Cheri

    Febrero 12, 2019 at 10:25 pm

    All kinds of investments come with sure dangers.

  60. Garland

    Febrero 15, 2019 at 7:01 pm

    A monetary advisor is your planning companion.

  61. Ira

    Febrero 19, 2019 at 9:45 am

    Generally I do not read post on blogs, but I wish to say that this write-up very forced me to take a look at and do it!
    Your writing style has been surprised me. Thank you, quite nice article.

  62. Luiz Gastão Bittencourt

    Febrero 19, 2019 at 4:51 pm

    This text is priceless. How can I find out more?

  63. Phillis

    Febrero 19, 2019 at 6:44 pm

    I’m truly enjoying the design and layout of your website.
    It’s a very easy on the eyes which makes it
    much more pleasant for me to come here and visit more often. Did you hire out
    a developer to create your theme? Outstanding work!

  64. Beatris

    Febrero 22, 2019 at 10:22 pm

    I’m not sure where you are getting your info, but good topic.
    I needs to spend some time learning much more or understanding more.
    Thanks for wonderful info I was looking for this info for my mission.

  65. Blanca

    Febrero 25, 2019 at 1:50 pm

    Hello There. I found your blog the use of msn. That is an extremely smartly written article.

    I’ll make sure to bookmark it and return to learn more of your useful information. Thank you for the post.
    I will definitely comeback.

  66. Lavern

    Febrero 28, 2019 at 6:17 pm

    Great site you have here but I was wanting to
    know if you knew of any forums that cover the same topics discussed here?

    I’d really love to be a part of online community where
    I can get responses from other knowledgeable
    individuals that share the same interest. If
    you have any suggestions, please let me know. Many
    thanks!

  67. Tricia

    Marzo 2, 2019 at 6:18 am

    There is definately a great deal to find out about this issue.
    I really like all the points you’ve made.

  68. Matt Linklater

    Marzo 6, 2019 at 12:55 am

    This post provides clear idea designed for the new users of blogging, that truly how to do blogging.

  69. Luiz Gastão Bittencourt

    Marzo 8, 2019 at 4:57 am

    I like reading through an article that will make people think.
    Also, many thanks for allowing for me to comment!

  70. Luiz Gastão Bittencourt

    Marzo 8, 2019 at 7:27 am

    If some one wishes expert view regarding running a blog then i propose him/her to go to see this webpage, Keep up the pleasant job.

  71. http://tinyurl.com/

    Marzo 13, 2019 at 10:38 am

    I am actually grateful to the holder of this site who
    has shared this wonderful paragraph at here.

  72. Arlie

    Marzo 13, 2019 at 12:54 pm

    Good day! This post couldn’t be written any better!
    Reading this post reminds me of my good old room mate! He always
    kept talking about this. I will forward this page to
    him. Fairly certain he will have a good read. Many thanks for sharing!

  73. Kiara

    Marzo 14, 2019 at 7:42 am

    I read this piece of writing fully regarding
    the comparison of latest and earlier technologies, it’s amazing article.

  74. cyberhackid

    Marzo 14, 2019 at 9:11 am

    Hi! I’ve been reading your website for some time now and finally got the bravery to go ahead and give you a shout out from Dallas Texas! Just wanted to tell you keep up the good work!

  75. Carlos Eduardo Veiga Petrobras

    Marzo 14, 2019 at 9:40 pm

    At this time it looks like Movable Type is the top blogging
    platform available right now. (from what I’ve read) Is that what you
    are using on your blog?

  76. Leandro Martins de Almeida

    Marzo 14, 2019 at 11:58 pm

    Thanks for finally writing about >¿Aprendizaje o Confort?
    ¡Tú decides! – Punto y Coma <Loved it!

  77. Grupo Coral

    Marzo 15, 2019 at 3:58 am

    Whoa! This blog looks exactly like my old one! It’s on a totally different
    topic but it has pretty much the same page layout and design. Superb choice of colors!

  78. fortnite for pc

    Marzo 15, 2019 at 6:00 am

    hello!,I love your writing very so much! proportion we be in contact more approximately your article on AOL? I require an expert on this area to resolve my problem. May be that is you! Looking forward to see you.

  79. wwe supercard cheats

    Marzo 15, 2019 at 10:16 am

    An attention-grabbing dialogue is value comment. I feel that you must write extra on this subject, it won’t be a taboo subject but generally people are not enough to talk on such topics. To the next. Cheers

  80. Colette

    Marzo 16, 2019 at 3:08 am

    Thank you for any other informative web site. The place else may just I
    am getting that kind of information written in such an ideal way?
    I’ve a challenge that I am just now working on, and I’ve been at the glance out
    for such info.

  81. tinyurl.com

    Marzo 16, 2019 at 9:14 pm

    First off I would like to say fantastic blog! I had a quick question that I’d like to ask if you don’t
    mind. I was curious to know how you center yourself
    and clear your thoughts prior to writing.
    I’ve had difficulty clearing my thoughts in getting my
    thoughts out there. I do take pleasure in writing
    but it just seems like the first 10 to 15 minutes are generally lost simply just trying
    to figure out how to begin. Any recommendations or hints?
    Many thanks!

  82. Alma

    Marzo 18, 2019 at 12:49 am

    you are really a excellent webmaster. The site loading
    velocity is amazing. It kind of feels that you’re doing any
    distinctive trick. Also, The contents are masterpiece.

    you have done a wonderful job in this topic!

  83. Carlos Magno Nunes Barcelos

    Marzo 19, 2019 at 4:58 pm

    Hi there, its pleasant piece of writing regarding
    media print, we all be aware of media is a
    fantastic source of facts.

  84. Kléber Leite

    Marzo 20, 2019 at 4:37 pm

    I was curious if you ever considered changing the page layout of your blog?

    Its very well written; I love what youve got to say.

    But maybe you could a little more in the way of content so
    people could connect with it better. Youve got an awful lot of text for only having 1
    or 2 images. Maybe you could space it out better?

  85. disk drill 2.0.0.334 activation code

    Marzo 20, 2019 at 10:39 pm

    That is the fitting blog for anybody who needs to search out out about this topic. You realize so much its almost onerous to argue with you (not that I truly would want…HaHa). You undoubtedly put a new spin on a subject thats been written about for years. Nice stuff, just nice!

  86. Leandro Martins de Almeida

    Marzo 22, 2019 at 12:52 am

    Hello there! I simply wish to offer you a big thumbs up for the excellent info you
    have right here on this post. I’ll be returning to your site for more soon.

  87. http://tinyurl.com/

    Marzo 23, 2019 at 11:58 am

    Link exchange is nothing else however it is just placing the
    other person’s blog link on your page at appropriate place and other person will also do similar in favor of you.

  88. tinyurl.com

    Marzo 31, 2019 at 9:04 pm

    Hello there I am so excited I found your webpage, I really found you
    by error, while I was browsing on Digg for something
    else, Regardless I am here now and would just like to say kudos for a marvelous post and a
    all round thrilling blog (I also love the theme/design), I don’t have time to browse it all
    at the minute but I have bookmarked it and also added your
    RSS feeds, so when I have time I will be back to read a lot more, Please do keep up the excellent
    job.

  89. tinyurl.com

    Marzo 31, 2019 at 9:49 pm

    Quality posts is the crucial to attract the users to go to
    see the web site, that’s what this website is providing.

  90. you could check here

    Abril 2, 2019 at 6:47 pm

    I just want to tell you that I’m very new to blogging and site-building and actually savored your blog. Likely I’m planning to bookmark your blog post . You really have wonderful articles. Thanks a lot for sharing your blog.

  91. tinyurl.com

    Abril 5, 2019 at 4:39 pm

    hello!,I really like your writing very so much!
    proportion we communicate extra approximately your article on AOL?
    I need an expert on this area to solve my problem. Maybe that’s you!
    Having a look ahead to peer you.

  92. why not check here

    Abril 8, 2019 at 9:23 am

    I need to find blogging websites that deal with legal issues such as contracts, wrongful death claims, fraud, etc. I don’t even know where to start looking. Any advice would be appreciated.. . Thanks..

  93. Luigi

    Abril 8, 2019 at 2:24 pm

    I think this is one of the so much important information for me.

    And i am glad reading your article. But want to commentary on few basic
    issues, The site taste is ideal, the articles is in reality great :
    D. Just right activity, cheers

  94. Kurt

    Abril 8, 2019 at 10:22 pm

    Greetings! Very useful advice within this post! It is the
    little changes that make the biggest changes. Thanks for sharing!

  95. Cyril

    Abril 9, 2019 at 2:42 am

    I have been surfing online more than 4 hours today, yet I never found any interesting
    article like yours. It’s pretty worth enough for
    me. In my opinion, if all webmasters and bloggers made
    good content as you did, the net will be much more useful than ever before.

  96. John Deere Diagnostic and Test Manuals

    Abril 9, 2019 at 3:12 am

    A formidable share, I just given this onto a colleague who was doing just a little analysis on this. And he in reality purchased me breakfast as a result of I discovered it for him.. smile. So let me reword that: Thnx for the treat! But yeah Thnkx for spending the time to debate this, I really feel strongly about it and love reading extra on this topic. If potential, as you turn out to be expertise, would you mind updating your weblog with more particulars? It’s extremely useful for me. Big thumb up for this weblog submit!

  97. tinyurl.com

    Abril 9, 2019 at 9:24 am

    You are so interesting! I don’t suppose I have read a single thing like
    this before. So wonderful to discover someone with a few original thoughts on this topic.
    Really.. thank you for starting this up. This website is something that’s needed on the web,
    someone with some originality!

  98. Noella

    Abril 10, 2019 at 2:58 am

    I for all time emailed this webpage post page to all my friends, since if like to read it then my contacts will too.

  99. http://tinyurl.com/y4vnq5ow

    Abril 12, 2019 at 3:16 am

    Do you mind if I quote a couple of your articles as long as I
    provide credit and sources back to your website? My blog is
    in the very same niche as yours and my visitors would certainly benefit from some of the information you present here.
    Please let me know if this ok with you. Appreciate it!

  100. Vernia

    Abril 12, 2019 at 4:51 am

    There are thousands of blog sites that needs comments on them. What is the intention of blog site remarks?.

  101. Charley

    Abril 12, 2019 at 8:16 am

    Howdy! I simply wish to give you a big thumbs up for the excellent information you’ve got here on this
    post. I am returning to your blog for more soon.

  102. http://tinyurl.com

    Abril 12, 2019 at 4:54 pm

    Have you ever thought about writing an e-book or guest authoring on other websites?
    I have a blog based upon on the same topics you discuss and would love to have you share
    some stories/information. I know my visitors would appreciate your work.
    If you’re even remotely interested, feel free to send
    me an e mail.

  103. Carlos Eduardo Veiga Petrobras

    Abril 13, 2019 at 9:45 am

    I like the valuable info you supply in your articles.
    I’ll bookmark your weblog and check once more here frequently.
    I’m somewhat certain I will be informed a lot of new stuff proper right here!
    Best of luck for the following!

  104. Fredrick

    Abril 14, 2019 at 4:12 am

    I have actually come across blogs as well as kind of understand what they are. My inquiry is what do you compose on a blog site, like things thats on your mind or just whatever? And also what web sites can i logon to to begin blogs?.

  105. Bichara Previc

    Abril 14, 2019 at 6:59 am

    It is truly a great and helpful piece of information. I’m glad that you just shared this useful info with us.
    Please stay us up to date like this. Thanks for sharing.

  106. http://tinyurl.com

    Abril 16, 2019 at 9:58 am

    Ahaa, its nice conversation about this piece of writing here at this web site, I
    have read all that, so at this time me also commenting here.

  107. Umanizzare

    Abril 17, 2019 at 12:51 am

    I enjoy what you guys tend to be up too. Such clever work and
    coverage! Keep up the awesome works guys I’ve you guys to my own blogroll.

  108. tinyurl.com

    Abril 17, 2019 at 3:04 am

    wonderful publish, very informative. I wonder why the other specialists of this sector don’t understand this.
    You must proceed your writing. I’m sure, you’ve a huge readers’ base already!

  109. http://tinyurl.com/

    Abril 29, 2019 at 4:05 pm

    Hey I am so happy I found your weblog, I really found you by error, while I was browsing on Aol for something else, Anyways I am here
    now and would just like to say thank you for a incredible
    post and a all round thrilling blog (I also love the theme/design), I don’t have
    time to read through it all at the moment but I have bookmarked it and also added in your RSS feeds, so
    when I have time I will be back to read more, Please do keep up the fantastic work.

  110. tinyurl.com

    Abril 30, 2019 at 3:37 am

    Pretty nice post. I just stumbled upon your weblog and wished to say that I have really loved browsing your blog posts.
    After all I will be subscribing for your feed and I am hoping you write once more soon!

  111. Kléber Leite

    Abril 30, 2019 at 4:05 am

    Hi, I check your new stuff on a regular basis.
    Your story-telling style is witty, keep it up!

  112. Sid Goulet

    Abril 30, 2019 at 2:40 pm

    She meets Tom Cruise, special agent, at the airport, gets a ticket on board a flight containing an entire crew and passenger manifest consisting of shadowy assassins attempting to retrieve the battery—not to mention, eliminate Cruise who becomes “solitary killing machine” when Diaz hits the lady’s room.

  113. John Deere Service Manuals

    Abril 30, 2019 at 8:25 pm

    Can I say what a relief to get somebody who really knows what theyre talking about online. You actually know how to bring a problem to light and work out it essential. Workout . must check out this and understand why side from the story. I cant think youre no more common since you also undoubtedly possess the gift.

  114. Otis Colins

    Mayo 1, 2019 at 6:58 am

    An interesting dialogue is price comment. I feel that you should write extra on this topic, it might not be a taboo subject but generally individuals are not sufficient to talk on such topics. To the next. Cheers

  115. Elli

    Mayo 1, 2019 at 7:36 am

    What is the most effective means to look for blog sites you want?

  116. Stephen

    Mayo 3, 2019 at 12:35 am

    Great delivery. Sound arguments. Keep up the great work.

  117. http://tinyurl.com/yyrxbyho

    Mayo 3, 2019 at 6:47 am

    Hi, I read your new stuff regularly. Your writing style is awesome, keep it up!

  118. tinyurl.com

    Mayo 3, 2019 at 1:37 pm

    Howdy! This is my first comment here so I just wanted to give a quick shout out and tell you I genuinely enjoy reading through your posts.
    Can you recommend any other blogs/websites/forums that cover the same subjects?
    Thanks a ton!

  119. Larue

    Mayo 3, 2019 at 7:14 pm

    Hi! Do you know if they make any plugins to assist with
    Search Engine Optimization? I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords
    but I’m not seeing very good results. If you know of any please share.
    Many thanks!

  120. http://tinyurl.com/

    Mayo 4, 2019 at 6:55 am

    It’s going to be finish of mine day, however before end I am reading this
    great article to increase my experience.

  121. Dominique Serfass

    Mayo 4, 2019 at 7:36 am

    Yfter all thats enounced and done I m curious to have word how many peoples truly realise the writer has merely revealed. Thanks.

  122. Susan

    Mayo 4, 2019 at 1:56 pm

    You made some good points there. I checked on the internet for more information about the issue and found most
    people will go along with your views on this website.

  123. tinyurl.com

    Mayo 4, 2019 at 10:26 pm

    Hello! Do you know if they make any plugins to assist
    with Search Engine Optimization? I’m trying to get my
    blog to rank for some targeted keywords but I’m not seeing very good success.

    If you know of any please share. Many thanks!

  124. http://tinyurl.com

    Mayo 5, 2019 at 8:23 pm

    Awesome blog! Is your theme custom made or did you download
    it from somewhere? A design like yours with a few simple adjustements
    would really make my blog shine. Please let me know where you
    got your theme. Appreciate it

  125. tinyurl.com

    Mayo 6, 2019 at 12:41 pm

    I was more than happy to find this great site. I wanted
    to thank you for your time just for this wonderful read!!

    I definitely enjoyed every part of it and i also have you saved
    as a favorite to see new stuff in your website.

  126. Daniel Dantas

    Mayo 7, 2019 at 3:48 am

    Thanks for sharing your thoughts on ig. Regards

  127. http://tinyurl.com/y4ujuktd

    Mayo 7, 2019 at 2:17 pm

    Hi there, just became alert to your blog through Google,
    and found that it is truly informative. I am gonna watch out for brussels.

    I will appreciate if you continue this in future. Numerous
    people will be benefited from your writing. Cheers!

  128. tinyurl.com

    Mayo 7, 2019 at 2:56 pm

    It’s in fact very complex in this active life to listen news on TV, therefore I
    simply use world wide web for that reason, and get the latest information.

  129. Roman

    Mayo 7, 2019 at 6:55 pm

    Hello there, I discovered your web site by the use of Google while looking for a related matter, your site got here up, it appears to be like good.

    I’ve bookmarked it in my google bookmarks.
    Hello there, simply turned into alert to your blog thru Google,
    and located that it is truly informative. I am going to watch out for brussels.
    I will appreciate when you proceed this in future. Numerous other
    folks shall be benefited out of your writing. Cheers!

  130. Sabrina

    Mayo 7, 2019 at 11:26 pm

    Greetings from Los angeles! I’m bored at work so I decided
    to check out your website on my iphone during lunch break.

    I love the knowledge you provide here and can’t wait to take a look when I get home.
    I’m shocked at how fast your blog loaded on my mobile
    .. I’m not even using WIFI, just 3G .. Anyways, excellent
    blog!

  131. Carmon

    Mayo 12, 2019 at 1:01 am

    All types of investments include sure dangers.

  132. Deanna

    Mayo 12, 2019 at 11:40 pm

    This is true for investment recommendation as effectively.

  133. Mona

    Mayo 14, 2019 at 6:01 pm

    I was wondering if you ever thought of changing
    the structure of your website? Its very well written; I love
    what youve got to say. But maybe you could a little more in the way of content
    so people could connect with it better. Youve got
    an awful lot of text for only having one or two pictures.
    Maybe you could space it out better?

  134. John Deere Diagnostic and Test Manuals

    Mayo 15, 2019 at 1:53 am

    Thanks a lot for taking the time to discuss this

  135. Eddy

    Mayo 15, 2019 at 4:42 pm

    What’s up friends, good article and good arguments commented here,
    I am genuinely enjoying by these.

  136. tinyurl.com

    Mayo 16, 2019 at 2:36 am

    Excellent blog here! Also your site loads up very fast!

    What web host are you using? Can I get your affiliate link to your host?
    I wish my web site loaded up as fast as yours lol

  137. Tonya

    Mayo 16, 2019 at 8:14 am

    A financial advisor is your planning accomplice.

  138. Felecia Antos

    Mayo 20, 2019 at 7:36 am

    Backlinks that work Rank your website or Social meadia page fast and drive traffic. Full writeup on Black Hat World http://bit.ly/2w7wZZN

  139. Fritz

    Mayo 20, 2019 at 8:40 pm

    Just how do I start a blog under a pen-name as well as keep my privacy. Just how do you then obtain routine visitors?

  140. John Deere Diagnostic and Test Manuals

    Mayo 22, 2019 at 7:57 am

    picking a good domain name is enssential for ranking good on search engines,

  141. Jorge Wall

    Mayo 25, 2019 at 6:30 am

    Do you 1000’s of links like this from only $10’s ? http://bit.ly/BHWBacklinks

  142. Georgeann

    Mayo 26, 2019 at 8:15 pm

    Do you have a blog? I have a verse blog. =-RRB- If so, what’s your web link so I can check it out and follow you. =-RRB-. I currently have one started. =-RRB-.

  143. Ellena Prasser

    Mayo 28, 2019 at 4:10 am

    ? MASS PARASITE BACKLINKS ONLY $10 PER 1000 ? + LINK IN POST $25 PER 1000 ??VERY LOW COST ? http://bit.ly/2W9CVkn

  144. Yesenia

    Mayo 31, 2019 at 8:50 pm

    What is the simplest way to duplicate my WordPress blog sites to a brand-new hosting firm?

  145. he has a good point

    Junio 12, 2019 at 1:23 pm

    I simply want to say I am just new to blogs and definitely enjoyed your page. Almost certainly I’m likely to bookmark your blog . You really come with wonderful article content. Thank you for revealing your webpage.

  146. can cbd help dogs

    Junio 13, 2019 at 10:01 pm

    i need some suggestions for a blog. i currently do poems and studies on it but i wan na discuss something.