CULTURA

Ya llega la III edición de La Independiente-Feria de Editoriales Peruanas

Manuela Espinal Solano, escritora colombiana

La semana pasada serealizó, en la sede central del Ministerio de Cultura, el lanzamiento de la tercera edición de La Independiente. Feria de Editoriales Peruanas, espacio para la exposición y comercialización de la producción de las editoriales independientes de nuestro país, a precios accesibles para el público en general.

La Independiente 2019 tendrá como eje central la ilustración en el proceso creativo y en la producción editorial. Contará con la presencia de 42 editoriales de 13 regiones del país: Áncash, Arequipa, Cusco, Huánuco, Junín, La Libertad, Lambayeque, Lima, Loreto, Moquegua, Piura, Puno y San Martín. La feria ofrecerá un nutrido programa con más de 100 actividades culturales, que incluye presentaciones de libros de diversos géneros como cuento, novela, poesía, ensayo, testimonio, cómic, libro ilustrado; los cuales abordarán temas tan variados como el mundo andino, amazonía, estudios de género, literatura infantil y juvenil, terror y nuevas tendencias. También se desarrollarán recitales de poesía, actividades infantiles y talleres de novela gráfica dirigidos al público general.

Aparte, entre otras actividades, se realizará el Conecta Editorial que tiene como objetivo principal fortalecer las competencias de los emprendedores del sector editorial peruano, acá se realizarán encuentros con agentes editoriales de la industria editorial.

De otro lado, entre los invitados internacionales figura la autora colombiana Manuela Espinal Solano, quien presentará su libro Quisiera que oyeran la canción que escucho mientras escribo esto publicado por La Travesía Editora (Arequipa); y el autor argentino Martín Felipe Castagnet quien publicará Los mantras modernos publicado por Pesopluma (Lima). Además, ambos, dictarán talleres de narrativa dirigido al público general.

En tanto, Rafael Yockteng (Perú – Colombia), reconocido autor-ilustrador de literatura infantil, ganador del “Concurso latinoamericano de ilustración Ibby”, El White Ravens de la Internationale Jugendbibliothek de Munich Eloisa y los bichos” e integrante de la “Lista de Honor de la IBBY por el libro “Camino a casa”, quien dictará talleres y encuentros dirigidos a mediadores de lectura y editores.

Además, se contará con la participación de la escritora chilena Constanza Gutiérrez, finalista del Premio Gabriel García Márquez en el 2018, quien presentará su libro La educación básica.

La Independiente tiene entre sus objetivos fortalecer el intercambio de ideas y de modelos de gestión editorial independiente en Perú y en los demás países de la región; así como visibilizar la producción literaria y artística de autores y autoras peruanos.Asimismo, el Ministerio de Cultura busca promover la bibliodiversidad. En ese sentido, teniendo en cuenta la alta concentración que la región Lima genera, en cuanto a la producción de libros, se evidencia la necesidad del trabajo continuo y conjunto con los gremios que visibilizan el trabajo de otras regiones, para descentralizar la edición del libro peruano.

Por otro lado, el 2019 ha sido declarado por las Naciones Unidas como el Año Internacional de las Lenguas Indígenas y el Ministerio de Cultura impulsa una Agenda Nacional para promover el uso de las lenguas originarias y garantizar los derechos lingüísticos de sus hablantes. La producción editorial en lenguas indígenas es un elemento fundamental para garantizar su vitalidad. De tal forma que, en la tercera edición de La Independiente, el 25% de editoriales participantes exhibirán sus publicaciones en lenguas indígenas. Entre ellas, Pakarina, editorial que publicó la novela “Aqupampa” de Pablo Landeo Muñoz, ganador del Premio Nacional de Literatura, en la categoría de lenguas originarias de 2018.

La Independiente, Lima se llevará a cabo del viernes 26 de abril al domingo 5 de mayo en la Sala Kuélap de la sede central del Ministerio de Cultura, de 03:00 a 10:00 p.m. Esta actividad se realiza con el apoyo de Editoriales Independientes del Perú.

El ingreso será libre.

58 Comments

Deja tu comentario

Loading Facebook Comments ...

58 Comments

  1. Like

    Abril 3, 2019 at 1:10 am

    Like!! I blog quite often and I genuinely thank you for your information. The article has truly peaked my interest.

  2. nanoo.net

    Abril 19, 2019 at 10:06 pm

    Take into account investments that provide rapid annuities.

  3. tinyurl.com

    Abril 23, 2019 at 11:52 am

    Hey there just wanted to give you a quick heads up.
    The words in your content seem to be running off the screen in Safari.
    I’m not sure if this is a formatting issue or something to do with web browser compatibility but
    I thought I’d post to let you know. The design look great though!
    Hope you get the problem solved soon. Many thanks

  4. Julian

    Abril 23, 2019 at 2:21 pm

    Have you ever thought about adding a little bit more than just your articles?

    I mean, what you say is valuable and all. Nevertheless imagine if
    you added some great visuals or video clips to give your posts more, “pop”!
    Your content is excellent but with images and clips, this blog could certainly be one
    of the very best in its field. Awesome blog!

  5. tinyurl.com

    Abril 24, 2019 at 4:27 pm

    Hello! I know this is kinda off topic however , I’d figured
    I’d ask. Would you be interested in trading links or maybe
    guest authoring a blog post or vice-versa? My site addresses a lot of the same topics as
    yours and I believe we could greatly benefit from each other.
    If you are interested feel free to send me an e-mail.
    I look forward to hearing from you! Fantastic blog by the way!

  6. tinyurl.com

    Abril 25, 2019 at 4:25 am

    Greetings! I’ve been following your site for some time now and finally got
    the bravery to go ahead and give you a shout out from New Caney Tx!
    Just wanted to mention keep up the good job!

  7. Derrick

    Abril 25, 2019 at 4:55 am

    This design is steller! You definitely know how to keep a reader amused.
    Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well, almost…HaHa!) Great job.
    I really loved what you had to say, and more than that, how you presented it.
    Too cool!

  8. https://tinyurl.com/

    Abril 25, 2019 at 1:46 pm

    I’m really loving the theme/design of your site. Do you ever run into any internet browser compatibility problems?
    A few of my blog audience have complained about my website not operating correctly in Explorer but looks great in Firefox.
    Do you have any advice to help fix this problem?

  9. Chas

    Mayo 14, 2019 at 2:25 pm

    Good day! This post could not be written any better! Reading this post reminds
    me of my old room mate! He always kept chatting about this.
    I will forward this page to him. Pretty sure
    he will have a good read. Thanks for sharing!

  10. Mattie

    Mayo 14, 2019 at 10:48 pm

    Thanks in your interest in Investment Recommendation.

  11. Ricky

    Mayo 15, 2019 at 12:21 am

    Hi there! Would you mind if I share your blog with my myspace group?

    There’s a lot of people that I think would really
    enjoy your content. Please let me know. Thanks

  12. Ngan

    Mayo 15, 2019 at 3:35 am

    Wow, superb weblog layout! How long have you been blogging for?
    you made running a blog look easy. The overall look of your web
    site is excellent, let alone the content material!

  13. Booker

    Mayo 15, 2019 at 10:43 am

    Attractive portion of content. I just stumbled upon your blog and in accession capital to assert that I get actually enjoyed account your weblog posts.
    Anyway I will be subscribing for your feeds and even I fulfillment you get entry to constantly quickly.

  14. Georgina

    Mayo 15, 2019 at 1:14 pm

    I’ve learn some just right stuff here. Certainly worth bookmarking for revisiting.
    I wonder how much effort you set to create such a magnificent informative web site.

  15. tinyurl.com

    Mayo 15, 2019 at 2:38 pm

    Nice blog here! Also your site loads up very fast!
    What web host are you using? Can I get your affiliate link to
    your host? I wish my site loaded up as fast as yours lol

  16. Selene

    Mayo 15, 2019 at 4:03 pm

    And this is an funding danger value taking.

  17. Mario Celso Lopes

    Mayo 15, 2019 at 5:42 pm

    My brother recommended I might like this blog. He was entirely right.
    This post truly made my day. You can not imagine just how
    much time I had spent for this info! Thanks!

  18. http://tinyurl.com/yxkbyufs

    Mayo 16, 2019 at 2:23 am

    Think about investments that provide fast annuities.

  19. Ila

    Mayo 16, 2019 at 5:25 am

    you’re truly a just right webmaster. The web site loading pace is incredible.
    It sort of feels that you’re doing any unique trick.
    Moreover, The contents are masterpiece. you’ve performed a wonderful process in this subject!

  20. Hugo

    Mayo 16, 2019 at 11:47 am

    I really love your website.. Very nice colors & theme.
    Did you develop this web site yourself? Please reply back as I’m
    trying to create my own personal blog and want to learn where you got this from or exactly
    what the theme is named. Thank you!

  21. tinyurl.com

    Mayo 16, 2019 at 11:52 pm

    Take into account investments that supply speedy annuities.

  22. Fernanda Tórtima

    Mayo 17, 2019 at 11:26 am

    Do you mind if I quote a few of your articles as long as I provide
    credit and sources back to your blog? My blog site is in the very same niche as yours and my visitors would really benefit from
    a lot of the information you provide here.
    Please let me know if this alright with you. Thanks
    a lot!

  23. Adela

    Mayo 17, 2019 at 11:32 am

    Great post. I was checking constantly this weblog
    and I’m impressed! Extremely useful information specifically the last section 🙂 I maintain such information much.
    I was seeking this particular information for a very lengthy time.
    Thank you and good luck.

  24. http://tinyurl.com

    Mayo 17, 2019 at 10:18 pm

    you’re really a excellent webmaster. The website loading speed is amazing.

    It kind of feels that you’re doing any distinctive trick.
    Furthermore, The contents are masterpiece. you
    have done a wonderful task in this subject!

  25. Daniel Valente Dantas

    Mayo 18, 2019 at 7:35 am

    Why visitors still use to read news papers when in this technological world everything
    is available on web?

  26. Jayme

    Mayo 20, 2019 at 11:05 pm

    Thanks for your personal marvelous posting!
    I really enjoyed reading it, you might be a great author.

    I will make sure to bookmark your blog and will come back later
    in life. I want to encourage you to continue your great posts, have a nice day!

  27. fla.kr

    Mayo 21, 2019 at 2:23 am

    And this is an funding risk value taking.

  28. Marcelo

    Mayo 21, 2019 at 4:23 am

    Wow, superb blog structure! How long have you ever been blogging for?
    you made running a blog glance easy. The full look of your website is fantastic, as smartly as
    the content!

  29. Norman

    Mayo 21, 2019 at 7:30 pm

    Schwab Intelligent Portfolios invests in Schwab ETFs.

  30. Kathy

    Mayo 22, 2019 at 10:52 am

    Contemplate investments that provide speedy annuities.

  31. Nikole

    Mayo 22, 2019 at 3:44 pm

    I do trust all the concepts you’ve introduced in your post.
    They’re really convincing and will certainly work.
    Still, the posts are very short for starters. May just you please extend them a little from subsequent time?

    Thank you for the post.

  32. jtayl.me

    Mayo 25, 2019 at 3:58 pm

    All sorts of investments come with certain risks.

  33. tinyurl.com

    Mayo 26, 2019 at 3:56 am

    Since the admin of this web site is working, no uncertainty very rapidly it will be renowned, due to its quality contents.

  34. Wesley

    Mayo 27, 2019 at 10:52 am

    Take into account investments that supply rapid annuities.

  35. Wilbur

    Mayo 28, 2019 at 5:28 am

    Schwab Clever Portfolios invests in Schwab ETFs.

  36. http://tinyurl.com/

    Mayo 28, 2019 at 8:20 pm

    Traders do pay direct and indirect costs.

  37. Kléber Leite

    Mayo 31, 2019 at 10:30 am

    Hello, I log on to your new stuff like every week. Your humoristic style is awesome,
    keep it up!

  38. Claude

    Junio 1, 2019 at 4:42 pm

    All varieties of investments include certain dangers.

  39. Mario de Oliveira

    Junio 2, 2019 at 6:12 pm

    Magnificent web site. Lots of helpful information here. I’m sending it
    to a few friends ans additionally sharing in delicious.
    And certainly, thank you to your sweat!

  40. Daniel Dantas

    Junio 3, 2019 at 11:47 pm

    Link exchange is nothing else however it is only placing the other person’s website link
    on your page at proper place and other person will also do
    similar in favor of you.

  41. Rodrigo Branco

    Junio 5, 2019 at 6:27 am

    You can certainly see your expertise within the article you
    write. The world hopes for even more passionate writers like you who aren’t
    afraid to mention how they believe. Always go after your heart.

  42. hamilton dias de souza

    Junio 5, 2019 at 2:04 pm

    You can certainly see your enthusiasm in the article you write.
    The arena hopes for more passionate writers like you who are not
    afraid to say how they believe. At all times go after your heart.

  43. Daniel Dantas

    Junio 6, 2019 at 8:28 am

    Wow that was unusual. I just wrote an very long comment but after I clicked submit my comment didn’t show up.

    Grrrr… well I’m not writing all that over again. Regardless,
    just wanted to say fantastic blog!

  44. Daniel Dantas

    Junio 7, 2019 at 3:22 pm

    Excellent blog post. I absolutely appreciate this website.
    Thanks!

  45. Barbara

    Junio 8, 2019 at 4:19 am

    Schwab Clever Portfolios invests in Schwab ETFs.

  46. Cristina Boner

    Junio 8, 2019 at 8:17 am

    Hello! I’m at work browsing your blog from my new iphone 3gs!
    Just wanted to say I love reading through your blog and look forward to all your posts!

    Carry on the excellent work!

  47. Renan Batista

    Junio 8, 2019 at 8:43 pm

    Hi! This post could not be written any better!

    Reading this post reminds me of my good old room mate!
    He always kept chatting about this. I will forward this
    write-up to him. Pretty sure he will have a good read.
    Many thanks for sharing!

  48. http://tinyurl.com/

    Junio 9, 2019 at 2:24 pm

    Investors do pay direct and indirect costs.

  49. Grupo Coral

    Junio 10, 2019 at 4:59 am

    Your mode of explaining the whole thing in this
    post is really fastidious, all can without difficulty know it, Thanks a lot.

  50. Leandro Martins de Almeida

    Junio 11, 2019 at 11:54 am

    This site was… how do you say it? Relevant!! Finally I’ve found something that helped me.

    Thanks a lot!

  51. tinyurl.com

    Junio 12, 2019 at 10:37 am

    Thank you in your curiosity in Investment Recommendation.

  52. hamilton dias de souza

    Junio 13, 2019 at 3:08 am

    Link exchange is nothing else however it is only placing the other person’s weblog link on your page at proper place and other person will
    also do similar in favor of you.

  53. tinyurl.com

    Junio 17, 2019 at 1:29 pm

    Financial advisors business is people business.

  54. Breanna

    Junio 17, 2019 at 11:09 pm

    Take into account investments that supply fast annuities.

  55. Bernice

    Junio 18, 2019 at 2:53 pm

    A monetary advisor is your planning associate.

  56. http://tinyurl.com/

    Junio 18, 2019 at 6:16 pm

    Thanks in your curiosity in Funding Recommendation.

  57. Kathleen

    Junio 19, 2019 at 9:25 pm

    Thank you to your interest in Investment Recommendation.

  58. Wilfred

    Junio 20, 2019 at 10:49 am

    And this is an funding danger value taking.