CINEXCUSA

Reseña:”Django: Sangre de mi Sangre”

La secuela del mito

Para hablar de “Django: Sangre de mi Sangre” es necesario hablar de la película original del 2002, la cual… difícilmente puede ser considerada buena; sin embargo, se aplaude lo que intentó en esa época: una película comercial de género para un público peruano reacio a las producciones nacionales. Con actuaciones regulares y un presupuesto por debajo del necesario, la película fue… mediocre, pero, con el pasar de los años, se volvió icónica para el cine peruano al convertirse en una de esas pocas películas peruanas que un público general reconoce y recuerda – y sí, fue principalmente por el morbo hacia sus ya icónicas escenas sexuales.

Es por eso que, 16 años después, su secuela ya no tenía que estar a la altura de la mediocre del 2002, sino a la del mito y legado que esa misma había cultivado – sí, gracias al morbo. Y, con el boom del cine peruano que vivimos desde el éxito de “¡Asu Mare!” (2013), era imperdonable que no se le dé el presupuesto y cuidado necesario para alcanzar el nivel requerido.

Con mucho gusto es que puedo que afirmar que esas expectativas han sido cumplidas. “Sangre de mi Sangre” es lo que el cine peruano necesita, una película de acción con suficiente drama, calidad y sí, morbo, para que el peruano de a pie se anime a verla.

Su guion cumple con mezclar las historias de la película anterior, las referencias a lo que ha pasado en los 15 años entre películas y la historia nueva. Se plasma el lenguaje del mundo criminal con el de una familia en crisis de manera natural, dándole la humanidad necesaria a la película. Se rescata también la coherencia y evolución que presentan los personajes a partir de la película anterior y también los nuevos e interesantes personajes que complementan la historia y captan la atención del público. Sin embargo, por estos personajes, la película acaba con varias historias paralelas que quitan la solidez a la principal.

Por el lado estético, la fotografía es un punto a resaltar en esta cinta, ya que cumple captando sus distintos ambientes con luces y planos efectivos. Sin embargo, tiene un exceso de planos muy cerrados que, así sean parte de la visión artística del cinematógrafo, terminan incomodando y afectando a la fluidez del visionado de la película.

Ligado a este defecto en los planos, se encuentra una edición que por momentos da un ritmo incómodo y que perturba nuevamente a la fluidez de la película.

Las actuaciones son de calidad. Giovanni Ciccia, Tatiana Astengo y Melania Urbina regresan a sus personajes coherentemente, con los cambios necesarios, pero sin perder su esencia. Stephanie Orué no se queda atrás, teniendo un personaje que le sienta bien, mientras que Emanuel Soriano demuestra sus capacidades con un personaje de distintas facetas; sin embargo, queda en duda si fue el actor más adecuado para el papel, error que no sería suyo, sino de la producción.

Esta cinta demuestra que el Perú y su público están listos para películas de acción de calidad. Todo se resumen en que: “Django: Sangre de mi Sangre” es buena y, si quieren más propuestas de este tipo, vayan a verla, de paso que comprueban que este cine peruano está yendo por el camino correcto.

 

David Castillo
Comunicador Audiovisual de la PUCP en preparación. Amante del cine, la televisión y los cómics. Fanático de la cultura popular geek. Apasionado por la política y la salsa.
75 Comments

Deja tu comentario

Loading Facebook Comments ...

75 Comments

  1. Hong

    Enero 31, 2019 at 4:01 pm

    Hi, after reading this awesome article i am too happy to share my experience here with mates.

  2. Christina

    Febrero 2, 2019 at 7:25 pm

    All sorts of investments come with certain dangers.

  3. Sadye

    Febrero 6, 2019 at 3:47 pm

    Wonderful, what a website it is! This webpage provides valuable data to us,
    keep it up.

  4. Johnnie

    Febrero 13, 2019 at 4:55 am

    And that is an funding risk value taking.

  5. Mai

    Febrero 19, 2019 at 10:35 am

    Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as
    though you relied on the video to make your point.
    You clearly know what youre talking about, why throw away your intelligence on just
    posting videos to your site when you could be giving us something enlightening to read?

  6. Matthew Linklater

    Febrero 19, 2019 at 10:37 am

    naturally like your website but you need to test the spelling on quite a
    few of your posts. A number of them are rife with spelling problems and I in finding it very troublesome
    to inform the truth nevertheless I will certainly come again again.

  7. https://bit.ly/2V6EJpc

    Febrero 20, 2019 at 4:21 pm

    Hmm it appears like your blog ate my first comment (it was extremely long) so I guess I’ll
    just sum it up what I submitted and say, I’m thoroughly enjoying your blog.
    I as well am an aspiring blog blogger but I’m still new to everything.

    Do you have any helpful hints for newbie blog writers?

    I’d genuinely appreciate it.

  8. Addie

    Febrero 25, 2019 at 4:44 pm

    I think the admin of this web site is truly working
    hard for his web site, since here every information is quality based information.

  9. Juli

    Marzo 1, 2019 at 9:38 am

    Attractive portion of content. I simply stumbled upon your site and in accession capital to claim that I acquire actually loved account your weblog posts.
    Anyway I’ll be subscribing in your augment and even I achievement
    you get admission to consistently quickly.

  10. Loren

    Marzo 1, 2019 at 12:27 pm

    I read this piece of writing completely concerning the comparison of hottest and preceding
    technologies, it’s amazing article.

  11. Staci

    Marzo 5, 2019 at 4:06 pm

    This post will assist the internet people for building up
    new blog or even a blog from start to end.

  12. Luiz Gastão Bittencourt

    Marzo 7, 2019 at 10:59 am

    Hey! Do you know if they make any plugins
    to protect against hackers? I’m kinda paranoid about losing everything I’ve
    worked hard on. Any recommendations?

  13. Luiz Gastão Bittencourt

    Marzo 7, 2019 at 12:24 pm

    Hi there just wanted to give you a quick heads up and let you know a few of the pictures aren’t loading properly.

    I’m not sure why but I think its a linking issue. I’ve tried it in two different internet browsers
    and both show the same results.

  14. Luiz Gastão Bittencourt

    Marzo 7, 2019 at 8:27 pm

    I am sure this piece of writing has touched all the internet users, its really really nice post on building
    up new blog.

  15. Leonardo Martins de Almeida

    Marzo 13, 2019 at 1:03 pm

    At this time it appears like BlogEngine is the top blogging platform available right now.
    (from what I’ve read) Is that what you are using on your blog?

  16. Kina

    Marzo 18, 2019 at 1:59 am

    I got this site from my pal who told me about this web site and now
    this time I am visiting this web site and reading very informative articles or reviews at
    this place.

  17. Deborah Viaro

    Marzo 19, 2019 at 1:38 am

    Hi there i am kavin, its my first time to commenting anywhere,
    when i read this piece of writing i thought i could also make comment due to this sensible article.

  18. Bichara Previc

    Marzo 19, 2019 at 9:51 pm

    Its like you read my mind! You seem to grasp a lot about this, like you wrote the
    guide in it or something. I think that you simply can do with a few % to power the message
    house a little bit, but instead of that, this is excellent
    blog. A fantastic read. I will definitely be back.

  19. Florian

    Marzo 20, 2019 at 11:40 am

    Good day! This is my first visit to your blog! We are a team of volunteers and starting
    a new initiative in a community in the same niche.
    Your blog provided us beneficial information to work on. You have done a wonderful job!

  20. Grupo Coral

    Marzo 21, 2019 at 2:06 pm

    Way cool! Some very valid points! I appreciate you penning this write-up and the rest of the website is also very good.

  21. http://tinyurl.com/

    Marzo 23, 2019 at 9:16 pm

    Usually I don’t read post on blogs, however I would like to say that this write-up very
    pressured me to try and do it! Your writing taste has been amazed me.
    Thank you, quite great post.

  22. Mário Pagnozzi Júnior

    Marzo 24, 2019 at 1:27 am

    Write more, thats all I have to say. Literally,
    it seems as though you relied on the video to make your point.
    You definitely know what youre talking about, why throw away your intelligence on just posting videos to your site when you could be giving us something
    enlightening to read?

  23. Tiara

    Abril 1, 2019 at 6:44 am

    Great post.

  24. Irwin

    Abril 1, 2019 at 3:54 pm

    Nice post. I learn something totally new and challenging on websites I
    stumbleupon everyday. It will always be interesting
    to read content from other writers and use a little something from their web sites.

  25. tinyurl.com

    Abril 1, 2019 at 7:24 pm

    Hello just wanted to give you a quick heads up.
    The words in your article seem to be running off the screen in Ie.

    I’m not sure if this is a format issue or something to do with browser compatibility but I thought I’d post to
    let you know. The design and style look great though!
    Hope you get the issue fixed soon. Kudos

  26. tinyurl.com

    Abril 3, 2019 at 3:01 pm

    Appreciate the recommendation. Will try it out.

  27. Emery

    Abril 4, 2019 at 1:33 am

    I have learn several just right stuff here. Certainly worth bookmarking
    for revisiting. I wonder how a lot effort you set to make such
    a fantastic informative site.

  28. tinyurl.com

    Abril 5, 2019 at 1:12 am

    It’s actually a great and useful piece of info.
    I am satisfied that you simply shared this useful info with us.
    Please keep us up to date like this. Thank you for sharing.

  29. bit.ly

    Abril 8, 2019 at 11:20 am

    Have you ever considered creating an e-book or guest authoring on other
    blogs? I have a blog based upon on the same subjects you discuss and would love to have you share some stories/information. I
    know my readers would enjoy your work. If you are even remotely interested, feel free to shoot me an email.

  30. http://tinyurl.com

    Abril 9, 2019 at 6:26 am

    Thanks for sharing your thoughts about ig. Regards

  31. tinyurl.com

    Abril 9, 2019 at 8:28 am

    whoah this weblog is wonderful i love studying your posts.
    Stay up the good work! You understand, many individuals are hunting
    around for this info, you can help them greatly.

  32. Rodrigo Branco

    Abril 11, 2019 at 10:46 am

    Excellent way of explaining, and fastidious post to get data on the topic
    of my presentation subject, which i am going to deliver in college.

  33. tinyurl.com

    Abril 11, 2019 at 7:10 pm

    Thank you, I have just been looking for info approximately this
    topic for a while and yours is the best I’ve came upon so far.
    However, what concerning the conclusion? Are you sure concerning the source?

  34. Leandro Martins de Almeida

    Abril 12, 2019 at 3:52 am

    Hey are using WordPress for your blog platform?
    I’m new to the blog world but I’m trying to get started and set up my own. Do you
    need any coding knowledge to make your own blog? Any help would be greatly
    appreciated!

  35. http://tinyurl.com/yxt3uq7z

    Abril 12, 2019 at 11:40 am

    Post writing is also a excitement, if you know after that you can write if not
    it is complicated to write.

  36. Leandro Martins de Almeida

    Abril 13, 2019 at 10:00 am

    I am really enjoying the theme/design of your weblog.

    Do you ever run into any internet browser compatibility issues?
    A number of my blog readers have complained about
    my blog not working correctly in Explorer but looks great in Firefox.
    Do you have any recommendations to help fix this problem?

  37. Carlos Magno Nunes Barcelos

    Abril 14, 2019 at 10:26 am

    Everything is very open with a precise description of the challenges.
    It was really informative. Your website is useful. Many thanks for sharing!

  38. Caleb

    Abril 15, 2019 at 12:07 pm

    I do not even know how I ended up here, but I thought this post was good.
    I do not know who you are but certainly you are going to a
    famous blogger if you aren’t already 😉 Cheers!

  39. Caren

    Abril 15, 2019 at 6:10 pm

    Amazing! This blog looks just like my old one! It’s on a totally
    different subject but it has pretty much the same layout and design. Outstanding choice of colors!

  40. tinyurl.com

    Abril 15, 2019 at 7:17 pm

    It’s the best time to make a few plans for the long run and it is time to be happy.
    I have learn this submit and if I could I desire to suggest you few fascinating issues or advice.
    Maybe you can write next articles regarding this article.
    I want to read even more issues approximately it!

  41. tinyurl.com

    Abril 15, 2019 at 11:10 pm

    You really make it seem so easy with your presentation but I find this matter to be actually something that I think I would never understand.
    It seems too complex and extremely broad for me. I am looking forward for your
    next post, I will try to get the hang of it!

  42. tinyurl.com

    Abril 16, 2019 at 6:00 pm

    No matter if some one searches for his vital
    thing, therefore he/she wishes to be available that in detail, thus
    that thing is maintained over here.

  43. Helen

    Abril 16, 2019 at 11:31 pm

    Hello there! This is kind of off topic but I need some advice from an established blog.
    Is it difficult to set up your own blog? I’m not
    very techincal but I can figure things out pretty fast.
    I’m thinking about making my own but I’m not sure where to
    begin. Do you have any ideas or suggestions? Many thanks

  44. http://tinyurl.com

    Abril 17, 2019 at 7:50 am

    I have read so many posts regarding the blogger lovers except this piece of writing is truly a good
    paragraph, keep it up.

  45. http://tinyurl.com/yymeuqme

    Abril 17, 2019 at 5:36 pm

    Now I am ready to do my breakfast, after having my breakfast coming
    again to read further news.

  46. Ursula

    Abril 18, 2019 at 5:37 pm

    I absolutely love your blog and find the
    majority of your post’s to be precisely what I’m looking for.
    Do you offer guest writers to write content for yourself?

    I wouldn’t mind creating a post or elaborating on some of the subjects you write concerning here.
    Again, awesome blog!

  47. http://tinyurl.com/y2lk6rrq

    Abril 19, 2019 at 4:23 am

    At this time it seems like WordPress is the top blogging platform
    available right now. (from what I’ve read) Is that what you’re using on your blog?

  48. http://tinyurl.com/y6kz2lzs

    Abril 19, 2019 at 8:11 pm

    Thanks for finally talking about >Reseña:”Django: Sangre de mi Sangre” – Punto y
    Coma <Liked it!

  49. http://tinyurl.com/yxfshn95

    Abril 20, 2019 at 9:44 am

    What’s up it’s me, I am also visiting this website on a regular
    basis, this web site is genuinely good and the viewers are really sharing good thoughts.

  50. Precious

    Abril 25, 2019 at 9:51 pm

    Wonderful items from you, man. I’ve be aware your stuff prior to and you’re just too excellent.
    I really like what you’ve got right here, really like what you are saying
    and the way during which you are saying it. You’re making
    it enjoyable and you still care for to stay it wise. I cant wait to read much more from you.
    That is actually a terrific site.

  51. http://tinyurl.com/yylzv5s9

    Abril 26, 2019 at 6:50 am

    I read this article completely regarding the comparison of latest and previous technologies,
    it’s remarkable article.

  52. tinyurl.com

    Abril 26, 2019 at 8:42 am

    I’m really loving the theme/design of your site. Do you ever run into any browser
    compatibility issues? A number of my blog readers have
    complained about my site not operating correctly in Explorer but looks great in Chrome.

    Do you have any solutions to help fix this issue?

  53. tinyurl.com

    Abril 26, 2019 at 9:35 pm

    Pretty portion of content. I simply stumbled upon your weblog and in accession capital to assert that I acquire in fact enjoyed account your
    weblog posts. Any way I’ll be subscribing for your augment
    or even I success you get entry to persistently rapidly.

  54. tinyurl.com

    Abril 28, 2019 at 6:59 pm

    For the reason that the admin of this web page is working, no doubt very shortly it will be renowned,
    due to its feature contents.

  55. Branden

    Abril 29, 2019 at 11:36 am

    Awesome! Its in fact amazing piece of writing, I have got much clear idea about from
    this article.

  56. Terra

    Abril 29, 2019 at 11:44 am

    Hello, Neat post. There’s a problem along with your web site in web explorer,
    might check this? IE still is the market chief and a huge
    element of other folks will leave out your fantastic writing
    because of this problem.

  57. Renan Batista Silva

    Abril 29, 2019 at 12:04 pm

    Nice post. I was checking constantly this weblog and I’m inspired!

    Very useful info specially the closing part 🙂 I handle such info a
    lot. I was looking for this certain info for a very lengthy time.
    Thanks and good luck.

  58. tinyurl.com

    Abril 29, 2019 at 9:57 pm

    For most up-to-date information you have to pay a quick visit internet and on web I found this web site as a best site for
    hottest updates.

  59. Wilda

    Abril 30, 2019 at 4:55 am

    Thank you for the auspicious writeup. It if truth be told was once a entertainment account it.
    Look advanced to more introduced agreeable from you!
    However, how could we communicate?

  60. Earnestine

    Abril 30, 2019 at 5:57 pm

    I’ve been surfing on-line greater than three hours nowadays, yet
    I by no means found any attention-grabbing article like yours.

    It is pretty price sufficient for me. In my view, if all website owners and bloggers made just right
    content material as you probably did, the web can be a lot more useful than ever before.

  61. http://tinyurl.com/y5dcz78z

    Mayo 1, 2019 at 12:45 am

    I believe this is among the such a lot important information for me.
    And i am glad reading your article. However want to observation on few
    normal things, The web site taste is great, the articles
    is truly nice : D. Excellent activity, cheers

  62. tinyurl.com

    Mayo 1, 2019 at 2:29 am

    I’m curious to find out what blog system you are utilizing?
    I’m experiencing some minor security problems with my latest
    blog and I’d like to find something more safe. Do you have any suggestions?

  63. tinyurl.com

    Mayo 1, 2019 at 12:09 pm

    I’m gone to tell my little brother, that he should also pay a visit this weblog on regular basis to
    take updated from newest information.

  64. tinyurl.com

    Mayo 3, 2019 at 12:37 pm

    Great website. Plenty of useful info here. I am sending
    it to a few pals ans also sharing in delicious. And of course, thank
    you on your sweat!

  65. Kathrin

    Mayo 3, 2019 at 4:44 pm

    I every time spent my half an hour to read this blog’s articles or reviews every day along with a mug of coffee.

  66. tinyurl.com

    Mayo 3, 2019 at 5:23 pm

    obviously like your website but you need to take a look at the spelling on quite a few of your posts.
    A number of them are rife with spelling problems and I find it very troublesome to tell the truth on the other hand I’ll certainly come back again.

  67. Bichara Previc

    Mayo 6, 2019 at 5:33 pm

    I know this website offers quality depending content and extra information, is there
    any other web site which gives these kinds of information in quality?

  68. Connor

    Mayo 14, 2019 at 12:49 pm

    Hi Dear, are you genuinely visiting this website on a
    regular basis, if so afterward you will without doubt take pleasant knowledge.

  69. tinyurl.com

    Mayo 14, 2019 at 3:34 pm

    I truly love your site.. Excellent colors & theme.
    Did you develop this amazing site yourself? Please reply back as I’m attempting to
    create my own personal blog and would like to know where you
    got this from or just what the theme is named. Appreciate it!

  70. http://tinyurl.com/y623bzyx

    Mayo 14, 2019 at 11:53 pm

    Hi! I could have sworn I’ve been to this blog before
    but after browsing through some of the articles
    I realized it’s new to me. Anyhow, I’m certainly delighted I came across it
    and I’ll be book-marking it and checking back often!

  71. tinyurl.com

    Mayo 15, 2019 at 2:22 pm

    Article writing is also a excitement, if you know after that you can write otherwise it is difficult to
    write.

  72. http://tinyurl.com/

    Mayo 18, 2019 at 9:33 am

    I’m gone to say to my little brother, that he should also pay a visit this webpage on regular basis to obtain updated from
    newest news update.

  73. http://tinyurl.com

    Mayo 18, 2019 at 9:52 am

    We stumbled over here from a different page and thought
    I should check things out. I like what I see so
    now i’m following you. Look forward to exploring your web
    page repeatedly.

  74. http://bit.ly/

    Mayo 18, 2019 at 6:22 pm

    We are a gaggle of volunteers and starting a brand new scheme
    in our community. Your web site provided us with useful information to work on. You’ve
    performed an impressive activity and our whole group will be thankful to you.

  75. Christina

    Mayo 21, 2019 at 9:40 pm

    It’s hard to find experienced people for this topic, however, you sound like you know what
    you’re talking about! Thanks