CINEXCUSA

Opinión:Blade Runner 2049, el alma replicante.

Antonio Pomposini Tabja

Lieutenant Joshi nos dice que “hay un muro que separa a la sociedad y mantiene el orden”. A un lado los humanos, al otro los replicantes. Esta división de “especie” marca las relaciones sociales en Blade Runner 2049.

Vemos a los replicantes como versiones más complejas de autómatas; máquinas que imitan el movimiento de un ser animado sólo en virtud de los mecanismos que encierran. La palabra “animado” no es gratuita, pues ser animado es tener “ánima”, latín para alma. Entonces, concebimos a los replicantes como creaciones del hombre, sin alma, capaces de moverse solo en virtud de las leyes biológicas que lo gobiernan (es  decir, mera materia gobernada por las leyes de la naturaleza), pero sin independencia o autonomía. No sorprende que de aquí concluyamos que podemos instrumentalizarlos; no atentamos en contra de su dignidad o libertad ya que no la tienen.

Pero esta visión de la naturaleza, meramente instrumental, es limitante y nos ciega a una experiencia empática, más abierta, con el mundo que nos rodea. No todo se evalúa en base a su función o utilidad sino que aprendemos a reconocerle valor intrínseco a muchas cosas a partir de las interacciones y experiencias que tenemos con ellas. El mundo y las formas de vida que en él se encuentran no son meros recursos a explotar, sino un conjunto de seres sintientes, con experiencias e impresiones, en relación orgánica.

Nuestro temor a estos seres y a la idea de que se independicen de nosotros proviene precisamente de haberlos creado bajo esta visión instrumental de la naturaleza. Los hemos tratado como meros objetos, propiedad, herramientas, indiscriminadamente. Nos hemos negado a reconocerles emotividad, consciencia, experiencias genuinas. Pero si de pronto “descubrimos” que adquieren conciencia y se vuelven autónomos, nos enfrentamos a la perdida de una herramienta útil, a la necesidad de darles protecciones y derechos y al horror de las atrocidades que hemos estado cometiendo. Es más, ¿qué evitaría que ellos, ahora autónomos, más fuertes, capaces y saludables, hagan con nosotros lo mismo que hicimos con ellos y nos instrumentalicen para su beneficio? Después de todo, eso es lo que le hemos enseñado que hacen los seres conscientes, “con alma”. En última instancia, nuestro miedo a ellos es una proyección de nuestras propias actitudes inconscientes para con la naturaleza; un reflejo de nosotros mismos.

Lo que hay que cambiar, entonces, es tanto nuestra disposición hacia la naturaleza como la necesidad de plantear esta línea divisora entre la naturaleza (como aquello que podemos explotar y abusar), y lo humano (como aquello que debemos respetar y reconocer). En lugar de discriminar categóricamente según “especie”, debemos pensar primero en función de las relaciones que podemos tener, y en base a ello ir construyendo el tipo de trato. ¿Si convives tu vida entera con una persona solo para descubrir al final que era un replicante, cambia en eso las experiencias que tuvieron, el cariño que se expresaron, el cuidado y la dedicación que cada uno mostró para el otro así como el apoyo inagotable? Me parece que tenemos el orden de los términos al revés. No es “dime quien eres para ver cómo te trato” sino que es en el trato interpersonal en el que descubrimos quienes somos el uno para el otro.

En la película, la revelación de que K podría ser el primer replicante en nacer le afecta profundamente, como si, de descubrir que este fuera el caso, todas sus experiencias adquirirían un nuevo sentido y validación. “Nacer es tener alma” nos dicen en la película. Pero la experiencia subjetiva de K es la misma, haya nacido o sido fabricado; su capacidad de sentir, querer, sufrir, amar, no cambia. De forma similar, al encontrar el cartel de Joi que dice “dirá todo lo que quieres escuchar”, K se pregunta si su relación fue real o una ilusión programada. Me parece que estas son las preguntas equivocadas. Tratar de definir quién es consciente, humano, quién tiene alma, nos ha llevado en el pasado a poner una falsa línea divisora entre un grupo dominador y uno explotado. Los colonos europeos no reconocían a los americanos o africanos como humanos, y en base a ello es que justificaban la instrumentalización y el maltrato, solo para luego horrorizarse de sus acciones. Pero si iniciamos nuestra relación concreta y empática con el otro, deja de importar si este es humano o no y prima el reconocimiento que nos damos como seres con deseos, emociones, aspiraciones, que se preocupan el uno por el otro. El afecto y cuidado que podemos tener el uno por el otro es más potente que cualquier definición. Nuestro temor a una singularidad, una rebelión de las máquinas o a una de las formas de vida artificiales, se disuelve cuando no inculcamos en nuestras creaciones los prejuicios instrumentales que proyectan una lúgubre sombra sobre nuestra idea de “humanidad”.

303 Comments

Deja tu comentario

Loading Facebook Comments ...

303 Comments

  1. Sherlyn

    Mayo 2, 2018 at 5:36 am

    This could not pobilssy have been more helpful!

  2. low income auto insurance dmv Gurnee IL

    Mayo 2, 2018 at 9:57 pm

    Angie – you are just the best. Not only are these shots absolutely gorgeous, I’ll always remember you being there with a water bottle and straw, and hopping fences and enthusiastically agreeing to learn how to steam a dress. Thank you.

  3. auto insurance rates Sumter SC

    Mayo 2, 2018 at 11:48 pm

    The the timing and venue of this action by the boot stomping committee is even more ironic when one considers that the Rhode Island Colony cast a necessary vote in favor of the Declaration of Independence on June 10, 1776. Without Rhode Island's vote, the colonies such as New York, Pennsylvania, and South Carolina would have prevailed and Jefferson's pen would have remained in his pocket.

  4. car insurance quotes Cedar Park TX

    Mayo 3, 2018 at 12:35 am

    Hi Chris, Good article. I like straps because I was sick of my grip giving way before the muscles in my back were fatigued. So I go as far as I can without straps, and then put them on to get a few more reps.Thoughts?

  5. direct auto insurance Forsyth GA

    Mayo 3, 2018 at 1:47 am

    Blake Griffin / Kellie Daniels RidgewayI don't see how this couple was asked to take part in ANY part of a homosexual lifestyle. They deliberately and knowingly broke the law, and had to pay the price for it, which I'm ok with…Maybe if more Christians stood up for what they believe, however illogical, we could lower taxes. Government's gotta get that money!

  6. cheapest car insurance Monroe LA

    Mayo 3, 2018 at 4:25 am

    Ребёнку очень нравится! В школу идет с удовольствием. Учителя как везде- у них есть любимчики, а есть изгои. Хорошо если попадете в число первых.В начальной школе главное УЧИТЕЛЬ.

  7. list of car insurances in Hanover PA

    Mayo 3, 2018 at 5:17 am

    Great work! That is the type of information that are meant to be shared across the web. Shame on Google for not positioning this post upper! Come on over and consult with my website . Thanks =)

  8. auto insurance quotes Channelview TX

    Mayo 3, 2018 at 5:59 am

    Congratulations for posting such a useful blog. Your blog isn’t only informative but also extremely artistic too. There usually are extremely couple of individuals who can write not so easy articles that creatively. Keep up the good writing !!

  9. cheap auto insurance Providence UT

    Mayo 3, 2018 at 10:52 am

    Juhu auf meinen MacBook würde es laufen. Mal sehen ob ich es mir kaufe oder nicht. Auf jedenfall Danke für die tolle Info.LGLinda

  10. So true Emily! So very true! LOL!! Oh man! Poor Gordon! I moved him in with Joe so that way he could get in touch with Neil!Thanks! She did turn out pretty! LOL!! Yeah, you never know with these Sims right?

  11. En fait ça faisait longtemps que je n’arrivais plus à être la première, alors là j’étais contente. Je sais, c’est un peu bête, mais ça m’a fait plaisir.

  12. December 04, 2012 at 7:33 pm  ·   My spouse and I stumbled over here from a different website and thought I may as well check points out. I like what I see so now i’m following you. Appear forward to going over your web page repeatedly.

  13. Never thought about how angel investors and the most wealthy would think about investing in private companies… I know my bsiness will make tons of money and just thought they would all see it. Thanks for sharing the insight.

  14. cheap car insurance quotes Manteo NC

    Mayo 3, 2018 at 6:30 pm

    Proszę jaki się nam redaktor wrażliwy zrobił. Żarcik o robotach domowych marki Ukrainka uważa za świetny i radośnie przy nim rechota a jedno słówko, z rozmowy nijak się mającej do wyciągniętych z niej wniosków, o mało ataku serca u niego nie spowodowało. Kretynizm poprawności politycznej.

  15. I’ll gear this review to 2 types of people: current Zune owners who are considering an upgrade, and people trying to decide between a Zune and an iPod. (There are other players worth considering out there, like the Sony Walkman X, but I hope this gives you enough info to make an informed decision of the Zune vs players other than the iPod line as well.)

  16. auto insurance rates Ann Arbor MI

    Mayo 4, 2018 at 2:14 am

    Anyone have good results from an ab machine?We see those infomerials all the time, stuff like the ab lounge or ab rocker, that kind of stuff. Then I see them on craigslist for 15 bucks. Do they not work, or is it that people just don’t really use them?

  17. car insurance quotes South Bend IN

    Mayo 4, 2018 at 3:39 am

    exceptional posting, extremely useful. I ponder the reason why one other industry experts on this sector don’t detect this kind of. You should keep a person’s publishing. I’m guaranteed, you do have a fantastic readers’ platform currently!

  18. low income car insurance Columbia SC

    Mayo 4, 2018 at 6:33 am

    Laura,pontosan errÅ‘l lenne szó, nem a külsÅ‘ számítana, ha… Ha Évike nem saját külsejét, és az odavezetÅ‘ rögös, ámde szar végeredményt hozó utat hirdetné a könyveiben. És aki azokat a könyveket élvezi, az nem sokkal egyszerűbb az írójánál – tehát benyalja az egészet, úgy ahogy van.Kurva jól fognak keresni egy évtizeden belül a bÅ‘rgyógyászok azzal sok kiváló bÅ‘rrákkal, melyeket a divat okoz. A férfiak sem kivételek a kopaszra borotválás divatjával. A fÅ‘nököm félig viccesen mondta, hogy visszamegy praktizálni tíz év múlva…

  19. low income car insurance Warrenton VA

    Mayo 4, 2018 at 6:39 am

    the skirt is awesome! it adds the perfect *bang* to your outfit. mmmm fashion week posts can be predictable. unless you really spunk it up with some of your own opinions and crits.

  20. Unplug ur phone from pc, don’t close the DOS screen (Cmd), on the phone select “Power off”, then do the Bootloader start up again, once on the Bootloader options screen pls connect ur phone to the pc, now u shall see the screen on step #6.

  21. cheap non owners insurance Yuma AZ

    Mayo 4, 2018 at 8:08 am

    to him you just watched a future World Champion!! i wish Ginky the best on his return to the game and hope he still makes my perdiction come true!! the best jeff

  22. best auto insurance in Drexel Hill PA

    Mayo 4, 2018 at 11:10 am

    / You’re WHAT?! OMG! For whatever reason, Google reader IS NOT ginvg me your updates. I just subscribed again so maybe that will fix it. *crossing fingers*Can’t believe you’re adding to Addie. CONGRATULATIONS!!!

  23. I feel guilty for not wanting to make dinner for my family too, and I don’t have a job. Well my two year old keeps me busy. I never want to make dinner. I feel overwhelmed to make a list then shop then cook and clean…..sigh. It can be done! Great looking salad.

  24. cheap car insurance Tempe AZ

    Mayo 4, 2018 at 1:39 pm

    Sobs…. Alrdy thinking nice,comfy cafes are hard to find in Sg & counting my lucky stars I found this humble plc,then the bad news here… Thanks thou for everything & wish u all the best =)

  25. auto insurance rates Conway AR

    Mayo 4, 2018 at 2:15 pm

    dit :This is among the factors why I keep going back to this weblog. This blog is an abundance of help and advice and I cannot wait to begin making use of them. I love how it is noticeable that you took a bunch of time and effort in research. I never like it when I read on postings that are 500 words long but are missing in content. It

  26. best car insurance in Canyon Country CA

    Mayo 4, 2018 at 2:18 pm

    Bonhoeffer was brilliant and prophetic. His Letters and Papers From Prison was transformative for me. More than once, I've sat in church on Sunday pondering, "What are we doing here?" Yes, we gather to worship God, but that is (or should be) only the beginning. What comes next?The response of Trinity Wall Street and St Paul's in London to the Occupiers was also transformative, but not in a good way.

  27. Je te remercie mais la fabrication maison du tofu me tenait à coeur : c’est une version testée et approuvée très régulièrement. Et je propose aussi quelques billets / recettes de cuisine pas si classiques à base d’ (résidu du lait de soja) sur le site de S’cuiz in.

  28. Semoga Bukunya PakDhe laris manis dan bermanfaat bagi pembacanya…Sukses buat PakDhe, sukses juga buat Mas Amazzet.Salam!———Iya, Pak Marsudiyanto, semoga bukunya Pakde laris manis Makasih banyak nggih, Pak.Salam juga!

  29. us agency car insurance Columbus IN

    Mayo 4, 2018 at 8:11 pm

    HIVING vient de vous envoyer €15,00 EUR Numéro de transaction : 1xxxxxJ Bonjour Nicole xx,Bonne nouvelle : HIVING vient de vous envoyer €15,00 EUR.Remarque de l’expéditeur HIVING :Bonjour Nicole, Votre demande de conversion de 1200 points Hiving a bien �t� valid�e. Nous vous confirmons le virement de 15 euros sur votre compte Paypal. Bien cordialement, l’�quipe Hiving. Pour toutes questions, nous contacter par mail �: VA:F [1.9.20_1166]please wait…VA:F [1.9.20_1166](from 1 vote)

  30. car insurance in Irvington NJ

    Mayo 4, 2018 at 8:45 pm

    “The last pope who was not a cardinal yet when elected was Pope Urban VI in 1378″ hmm, even more recent than a pope who willfully renounced his role as Roman Pontif. So maybe Chaput does have a chance 😉 (not that I’d want to lose my Archbishop)

  31. Wow, superb blog layout! How long have you been blogging for? you made blogging look easy. The overall look of your web site is magnificent, let alone the content!. Thanks For Your article about Лучшие приемы и техники рукопашного боя в картинках .

  32. list of auto insurances in Lebanon PA

    Mayo 5, 2018 at 2:15 am

    With respect, Best Coast and Wavves are very very bad. Please no more. They are a joke. Everyone knows this. Please lets welcome progress and lose these ones. We can do better than this “lo fi blink 182″ shlock.

  33. I’ve always struggled with the gender fuckery of others. There ae several women who play at the bingo hall I work at that are butch and I know one of them packs.My coworker Sharal, is butch and I always enjoy the little smile she gets when a customer calls her sir.

  34. car insurance rates Dundalk MD

    Mayo 5, 2018 at 7:28 am

    Ico, parabéns pelo trabalho.1. Webber corre o risco de ser demitido pelas suas palavras após a corrida??Abraço,JOSÉ CARLOS MEDEIROS JUNIOR – JCRECIFE, PE.

  35. auto insurance Clermont FL

    Mayo 5, 2018 at 7:35 am

    I am not so sure i would risk using a sharp metal fork with bare feet. I would probably stab myself in the foot, AGAIN! Believe it or not it would not be the first time (of course, i was wearing boots at the time). I remember my big toe swelled up like a balloon.

  36. Kartkuodnosnie uchodzców , po raz kolejny najbardziej oczywiste skojarzenia Remarque .Zarówno Łuk triumfalny jak i Noc w Lizbonie to świetne studium uchodzców .nigdy życie nie było tak drogocenne jak dziś, kiedy tak mało znaczy

  37. us agency car insurance Patchogue NY

    Mayo 5, 2018 at 11:23 am

    solta kroatien…I and also my pals have been taking note of the good information and facts from your web page and so suddenly came up with a terrible suspicion I had not expressed respect to the site owner for those secrets. The people were consequently stimulated to …

  38. auto insurance Harvey LA

    Mayo 5, 2018 at 11:43 am

    In fact, he is speaking above all for the ambience and the feeling of Matylda.Just think about the view to the castle and the lights in the river. Touching.Among San Valentine's places is one of the most romantic.

  39. cheapest auto insurance in San Jose CA

    Mayo 5, 2018 at 1:03 pm

    Jak zawsze w Twoich notkach,w tej rowniez, dotkniecie”Czarnoleskiej rzeczy” i nietuzinkowe refleksje.Pamiec o tych,ktorzy odeszli powraca coraz czesciej,Nie czeka na czas Zaduszek,jak niegdys.Coraz wiecej stronZ albumow z fotografiaminie bedzie miec dalszego ciaguPamietajmy Ich zywych,jak kochali,jak wiele dali nam swoim istnieniem.Pozdrawiam

  40. free car insurance quotes Sherman TX

    Mayo 5, 2018 at 1:57 pm

    « Une chaîne de supermarchés nous propose maintenant une petite boîte pour y recueillir nos piles usagées venues d’horizons divers « .Sarkozy rempile…

  41. I love spacecraft. My friend Jasen Rolfe used to work for them. He introduced me to the bambi effect which I have kept dear ever since. hahahaAnd of course I love Warren.I love everyone else too I just have a special place in my heart for those two.

  42. cheapest auto insurance Broomfield CO

    Mayo 5, 2018 at 5:53 pm

    வினவு,இந்த மட்டரகமான கருத்தற்ற பின்னூட்டத்தை எப்படி அனுமதிக்கிறீர்கள்.வாதத்திற்கு பதில் சொல்ல வக்கற்றவர்கள் இது போன்ற வசவுகள் மூலம் எதிராளிகள் வாதத்தை முடக்க முயற்சிப்பது அனுமதிக்கத்தக்கதல்ல எனபது நான் சொல்லி உங்களுக்கு தெரிய வேண்டியதில்லை.நீங்களே இப்படி உறுதி அளித்துள்ளீர்கள்.\\\\ கருத்து மாறுபட்டை ஆணித்தரமாகவோ, ஏன் கோபமாகக் கூட சொல்லலாம். ஆனால் எல்லா விவாதத்திலும் கருத்தற்ற தனிநபர் தாக்குதல், வசைச்சொற்கள், அநாகரீக மொழிகளை தவிர்க்க வேண்டும். அத்தகைய பின்னூட்டங்கள் பகுதி அளவிலோ அல்லது முழுமையாகவோ நீக்கப்படும்//

  43. affordable car insurance Brentwood TN

    Mayo 5, 2018 at 6:28 pm

    Certes, on le sait bien, mais la véritable origine d’Halloween n’est pas la question. Il n’empêche que c’est bien une fête typiquement américaine, non ?

  44. low income auto insurance Cicero IL

    Mayo 6, 2018 at 12:12 am

    Dear Renata, Thanks for giving us your feedback and support! We have checked your blog – keep up with the good work For our next reviews we will for sure start to include photos from the hotels and surroundings, so don’t forget to always follow LuxHotelsReviews and spread the word Hasta!***** Stay Lux *****

  45. car insurance quotes Crystal Lake IL

    Mayo 6, 2018 at 2:20 am

    beyben 1 ayı bulacağını sanmıyorum 2.3'den 4'e geçer gibi sıfırdan olmuşturulmayacağı için daha kolay olacaktır. tahminim 1 en fazla 2 hafta içinde oturmaya başlayacağı yönünde.

  46. cheap sr22 insurance Ada OK

    Mayo 6, 2018 at 4:39 am

    I have been following your dad’s illness. You are a true writer I hope ypu will continue no matter what happens.I know your Mother we grew up together and I was stricken to here about your dad.Please keep up up with the post.Charlotte Oneal

  47. list of auto insurances in Lexington NC

    Mayo 6, 2018 at 4:58 am

    hey can you guy get rid of the charts or make it a separate link ? I'm about to give up on youtube for watching period, I enjoyed clicking the most viewed link and browsing a list of videos, multiple pages…now it's annoying setup you click a video from the weird chart and back and it resets since it's java. You don't need java on ever single section of every page…

  48. auto insurance quotes Cookeville TN

    Mayo 6, 2018 at 11:06 am

    I feel your pain. I just had a person sign up for my give away as "J"… I click to respond, nothing. I click the J, nothing. Its like they don't exist! What's the deal-e-o people!!?Oh, and I"m followin' you back girl!! I tried to do the glass etching from a different tutorial and even invited people over to do it.. Did it work? No. Was I embarrassed.. yeah.. dang it. Off to see your tutorial!! Hope its got a better tip!! 🙂

  49. cheapest car insurance in Laramie WY

    Mayo 6, 2018 at 11:27 am

    Wonderful beat ! I would like to apprentice even as you amend your site, how can i subscribe for a blog site? The account helped me a appropriate deal. I had been tiny bit acquainted of this your broadcast offered shiny transparent concept

  50. look auto insurance Burnsville MN

    Mayo 6, 2018 at 1:28 pm

    Fiquei esperando aparecer uma coisa nessa corrida:A Arca de Noé…Parabens para a FIA e para o Bernie, pois conseguem mudar a Formula 1 nesse ano deixando-a eletrizante, mas se atrapalham com essas palhaçadas de horário para beneficiar somente a inglês.O Massa vai ter correr o dobro do ano passado se quiser ser campeão. O Basrrica tá no páreo, é só acertar no treino que ele é melhor piloto que o Buton.o Nelsinho pode evoluir, mas ainda não é ano para ele.Abraço a todos.Paulo Santos/RJ

  51. That’s a long list of goals! I hope you nail them all. See you at the conference this month. We can talk personal finance and investing over a few “pops”.Cheers,Mark

  52. us agency car insurance Duluth GA

    Mayo 6, 2018 at 3:05 pm

    I really wanted to compose a small comment to be able to express gratitude to you for all of the fabulous suggestions you are giving on this website. My time intensive internet lookup has at the end been compensated with brilliant insight to go over with my friends and classmates. I would assert that most of us site visitors actually are truly lucky to dwell in a fine website with very many awesome professionals with useful basics. I feel pretty lucky to have discovered your web page and look forward to some more brilliant times reading here. Thanks again for all the details.

  53. direct auto insurance Erie PA

    Mayo 6, 2018 at 4:03 pm

    dit : Mamzelle Maupin, zut, tu supportes pas ? le chocolat, j’ai essayé aussi, mais ça me manque trop (je dois faire une crise de manque de magnésium ) Marie, tu as raison, chez Weleda les shampoings sont dans les même bouteilles ! Ashley, voilà, c’est ça, c’est pas mauvais, c’est juste bizarre (et ça laisse un arrière-goût bizarre). Je confirme pour l’oxydation, ce matin j’ai voulu finir le fond de la bouteille faite hier, j’ai tout recraché, c’était IMMONDE !!!!!

  54. list of car insurances in Oxford MI

    Mayo 6, 2018 at 6:13 pm

    The providers usually claim that they have the best speed. I would prefer them to write the truth or not to write at all. But in general the speed now is much better than it was at the beginning of the Internet. At least I am satisfied with the speed that they offer in my area.

  55. auto insurance Wylie TX

    Mayo 6, 2018 at 11:10 pm

    I was more than happy to discover this great site. I need to to thank you for ones time just for this wonderful read!! I definitely loved every bit of it and i also have you book-marked to check out new things on your blog.

  56. cheap car insurance Columbus GA

    Mayo 7, 2018 at 12:08 am

    I think it is a very impractical building. When i saw this building first time about 5 years ago I thought that it could be a good home for elderly or even a nut house. Maybe a museum of nature. Now I see that it is so impractical to server to any possible real purpose that I changed my mind. I think it should be a museum of Capitalism. That way no public funding would be reqired it can be just let to rot and decay.

  57. Aw, that happens, Wendy! No worries, we still love you! I use the Captcha code too, and I still get spam! I got one for a london esccort service the other day…wha?

  58. Haha…lol, someone seems to hav had fun eh?? How about risking Palace on Wheels then?? I heard you’ll find an extrodinary sampling of the same species there as well….:-) Have a totally great time in rajasthan then!

  59. auto insurance Joliet IL

    Mayo 7, 2018 at 5:19 am

    My favorite part is the voice-over in which Michael offers hints on spying. My favorite thing about this season has been Maddie’s growing friendship with Jessie–I think Jessie really brought a new element to the show and his presence and relationship with the other characters revived my interest in Burn Notice.

  60. Hi Mam, i used your products and its so effective.Sa may branch nyo sa cubao shopwise ako bumili .Ask ko lang if nag reresell kayo?Please email yung details.Thanks po

  61. free auto insurance quotes Edmonds WA

    Mayo 7, 2018 at 11:18 am

    Je trouve le point de vue de beautrelet assez convaincant.Unique bémol peut-être, le fait que plusieurs bureaux de vote soient mentionnés, ce qui interdit un refoulement en cours de déroulement (simultané) pour l’ensemble d’entre eux. Seul le dernier peut posséder l’aspect inaccompli, et donc inviter un infinitif. Concernant la menace, on ne sait pas si elle a été répétée ou non, donc je dirais que les deux choix sont possibles, infinitif ou participe (inaccompli ou accompli).

  62. car insurance quotes Tarpon Springs FL

    Mayo 7, 2018 at 12:01 pm

    I thought he had a wire during the first debate. He kept pausing in the middle of sentences, then speaking with abnormal vocal inflection, like someone was reading him the response one or two words at a time and he had to pause to listen. That’s probably why he didn’t feel the need to do much studying.

  63. list of auto insurances in Naugatuck CT

    Mayo 7, 2018 at 12:33 pm

    Ano. Tak pamietam. I bryÅ‚ki siarki, i metalowe kulki. “Tektytu” – nie, ale inne dziwne rzeczy też byÅ‚y zbierane.OÅ‚owiu nie zbieraÅ‚em, ale podstawowy wytwór – tzw. szajby, niezastÄ…pione przy grze w doÅ‚ka – cieszyÅ‚ siÄ™ wielkim wziÄ™ciem.Proce z wentylków. ByÅ‚y co najmniej dwie wersje pocisków, jedna Å›miertelna (haczyki z drutu), druga Å‚agodna (odpowiednio zgiety kawaÅ‚ek papieru lub tektury), choć sÅ‚yszaÅ‚o siÄ™ o wybitych oczach.A, byÅ‚y jeszcze niewypaÅ‚y…

  64. I have a lovely recipe binder with your artwork on it made by Michel & co., and I’m wondering if it’s posible to get any more of the pages. They are 5″ X 8″, with six holes. Thanks!!

  65. direct auto insurance Humble TX

    Mayo 7, 2018 at 6:37 pm

    A minha faz três anos em Outubro e também calça o 23. O Pedrito é gigantone, mas a minha é mignon ;)Também detesto bonecada, mas não abdico da sola chicco ou geox (manias, talvez). E o drama que foi encontrar sandálias dessas marcas que dessem para usar num casamento? Ui! Muito difícil, com tanta bonacada, mas a Chicco safou-me

  66. full coverage auto insurance Harvey LA

    Mayo 7, 2018 at 8:31 pm

    to my son, “I’d like to take a nap on that lounge chair.” Then, I looked closer and saw you lounging with the ol’ Spud Fish and Chips hat. Well, if I can’t be there, at least my hat can! Thanks for sharing.The Gang at Spud Fish and Chips

  67. cheap auto insurance Oceanside CA

    Mayo 7, 2018 at 9:08 pm

    In der englischen Talks-Liste hat Neil Barnfather von Talknav auch einiges zum Fortschritt der Verhandlungen mit Vodafone geäußert. Was jetzt genau passieren wird, dazu hat er sich nicht explizit geäußert, aber dass Gespräche laufen, ist doch auch schon mal kein schlechtes Zeichen. OK, Wayfinder wird dadurch nicht gerettet, aber evtl. ist ja ein vernünftiger und für uns brauchbarer Ausstieg möglich, anstatt es einfach nur so dicht zu machen.

  68. low income auto insurance Rego Park NY

    Mayo 7, 2018 at 9:23 pm

    Colombo je iracionální posmívat se těm, kteří nevěří, že je Země kulatá. U vás se nejedná a atheismus, ale o scientismus (neplést si se scientologickou společností). Bůh není v evidenci faktů, proto neexistuje. Co to dokazuje? Atheista se takto nevyjadřuje.

  69. auto owners insurance Grand Blanc MI

    Mayo 7, 2018 at 10:19 pm

    Gratulerer kjempemasse med hussalget. Eg hugsar det som ei superstressandes tid dÃ¥ me solgte leiligheten. Alt mÃ¥tte vere blÃ¥st heile tida i tilfelle nokon kom innom 🙂 Gratulerer kjempemasse og kos dÃ¥ko i kveld 🙂

  70. Great post. I was checking continuously this blog and I’m impressed! Extremely helpful info specifically the last part I care for such information a lot. I was looking for this certain information for a long time. Thank you and best of luck.

  71. low income car insurance Natchitoches LA

    Mayo 8, 2018 at 12:40 am

    What a wonderful blog. I invset hours on the internet reading blogs, about tons of different subjects. I have to to begin with give kudos to whoever created your web site and second of all to you for writing what i can only describe as an post. I honestly believe there is a skill to writing articles that only several posses and to be truthful you have it. The combination of informative and quality content is definitely very rare with the big quantity of blogs on the internet.

  72. auto insurance quotes Mission TX

    Mayo 8, 2018 at 12:45 am

    Concordo, Rosaria. La dislessia interessa circa il 5% della polazione in età scolare, e personalmente ne ho avuto esperienza a scuola diverse volte.Il contesto educativo e gli strumenti adatti sono fondamentali per il recupero delle abilità di base.Occorre fare tutto ciò che è necessario per aiutare i bambini che ne sono colpiti.Un abbraccio.Annarita

  73. cheapest car insurance in Flint MI

    Mayo 8, 2018 at 2:18 am

    I do not even know how I ended up here, but I thought this post was good. I don’t know who you are but certainly you are going to a famous blogger if you are not already Cheers!

  74. Honie, I think many people have probably experienced this. I know that you realize not all docs are like this, but your writing is right on with what’s going on in healthcare today with many people. Thought-provoking piece, my friend.

  75. affordable auto insurance Escondido CA

    Mayo 8, 2018 at 4:38 am

    úriparaszt!?Node nem, az lehetetlen, motyogta maga elé, kezébe hajtva homlokát.Tisztán és élesen villant be az emlékkép, ahogy aJeti és úriparaszt kávézgatnak, igaz volt benne némi zavar, hisz mintha egy traktor pótkocsiján üldögéltek volna, volt kockás kendÅ‘, tejszínhab és fahéjas linzer de mégis, mintha még lett volna ott valaki…

  76. ITZM3BYTCH09 on December 29, 2009 Well I had just been scammed out of 250 PLUS aotnher 150 on two different card sites that month. So I got this from a friend whom I trusted I figured whats a few more dollars? I spent maybe 2.95 on a trial offer, got in, got a mentor whom was VERY patient and helpful, and basically made my money back AND THEN SOME. I think people that say this is a scam may not be following the program as specified, you won’t get rich, but you won’t be broke either, you have 2 FOLLOW AS SPECIFIED:) thats all.

  77. auto owners insurance Lake Charles LA

    Mayo 8, 2018 at 7:54 am

    Hello,I love reading through your blog, I wanted to leave a little comment to support you and wish you a good continuation. Wishing you the best of luck for all your blogging efforts.

  78. cheapest car insurance in Ashtabula OH

    Mayo 8, 2018 at 9:11 am

    Utrolig inspirerende blogg du har! Jeg kaster meg med på give-awayen, og dersom jeg vinner så ønsker jeg meg litt av hvert fra Rice (:

  79. car insurance Spotsylvania VA

    Mayo 8, 2018 at 12:37 pm

    brenda did a wonderful job picking val as the spotlight! oh… what a talented photographer.I love your work and I’m inspired by the beauty you create. each of these are truly a work of art.isn’t bren so smart is helping to guide you back to you. love that story. it is what bloom so wonderful.congratulations val! you so deserved this!

  80. car insurance in Bloomfield Hills MI

    Mayo 8, 2018 at 1:20 pm

    I was very pleased to find this website. I wanted to thank you for your time for this wonderful post!! I definitely enjoy reading it and I have you bookmarked to check out new stuff you blog post.

  81. best car insurance in Lafayette IN

    Mayo 8, 2018 at 1:44 pm

    This is really interesting, You are a very skilled blogger. I’ve joined your rss feed and look forward to seeking more of your excellent post. Also, I’ve shared your site in my social networks! | |

  82. They age of Innocence and Purity is long gone; Its the age of "The Cancer of the Mind".What would happen in the USA in another Economic Depression?

  83. low income car insurance Walterboro SC

    Mayo 8, 2018 at 2:51 pm

    I discovered your blog site on google and check a few of your early posts. Continue to keep up the very good operate. I just additional up your RSS feed to my MSN News Reader. Seeking forward to reading more from you later on!…

  84. full coverage car insurance Perry GA

    Mayo 8, 2018 at 5:25 pm

    Melanie Williams – Emma & Matt:Wonderful pictures of a bteiauful couple!!! What fun everyone had and the photographs perfectly capture all the happy moments that we all shared in.We are thinking of you as you are now settling in to your life together. Peace and happiness be with you.All our love, Mel & Tom

  85. cheapest auto insurance Columbia MO

    Mayo 8, 2018 at 5:40 pm

    This is HONESTLY the most inspirational blog-post I have seen from any blog for a loooong time. PLEASE tell me where you got them skulls from!!!What I would love to see from you now though, is a video post and a playlist! That would make this alread-perfectly-sublime blog into something out of this world.Youre the best Sandra! x

  86. cheap sr22 insurance Downey CA

    Mayo 8, 2018 at 8:53 pm

    Well this is a great news for all those students who were previously finding it difficult to finance their studies. With such types of loan offers, i am sure many students would come forward to realize their dreams of further studies. This is an opportunity that the students should make the most out of it.

  87. Preciso de ajuda galera já ajudei muito me ajudem tenho 3 questões que eu quero abordar na loja virtual modelo 9.0.1- A data da loja aparece em inglês nos e-mails enviado aos clientes como mudar isso ?2- Onde modifico os modelos de e-mails mandado para o cliente quando cadastra e compra em minha loja ?3- Minha NEWSLETTERS não ta funcionando da um erro quando vc tenta cadastrar seu e-mail ?Me ajudem por favor !!!

  88. 3 spelling mistakes.1. behavior – it SHOULD be behaviours ?unless you’re american?5th line 5th word.2. centers – it SHOULD be centres9th line, last word.3. behaviors – it SHOULD be behaviours ?unless you’re american?2nd line from the bottom, 3rd word.

  89. car insurance Venice CA

    Mayo 9, 2018 at 1:05 am

    bonjour,je vais (de moins en moins) sur un site photo où certains s’émeuvent que l’on leur pique quelques images alors que, par ailleurs,ils hurlent à la mort si Hadopi leur empêche de télécharger gratos des heures de musique !toi qui me lit, si tu m’empruntes une photo, dis-le moi, ça me fera plaisir.sinon je te laisse regarder ta misérabilitude dans ton miroir.et ça suffira à me payer

  90. car insurance quotes Boulder CO

    Mayo 9, 2018 at 2:10 am

    El fet que patiu pel David de Ventdelplà vol dir que heu deixat de fer-ho pel seu germà gran, aquell a qui hom anomena Jaume de cal Rata?No sé qui dels dos està més cardat…

  91. full coverage auto insurance Peoria IL

    Mayo 9, 2018 at 5:01 am

    Nachdem ich das Bloggen wochenlang vernachlässigt habe, melde ich mich mit meiner begeisterten Meinung zurück ;)Dein Werk sieht sooooo wunderschön aus,ich hab das Gefühl sie werden von mal zu mal toller!!!Das Motiv, die Farben , die Details…wie immer zum Verlieben!!!!Es grüßt dich nach langem mal wieder gaaaanz, gaaaanz lieb Sonny!!!

  92. look auto insurance Baytown TX

    Mayo 9, 2018 at 7:56 am

    Wat echt een goede aanrader is voor oogschaduw en zeker een budgetprijs is het palette van ‘essence sun club, glamour to go eyeshadow’. Met een goede oogschaduw basis (ook die kan van essence ‘i love stage’) blijft het zeker de hele dag zitten!Misschien kan je dit voor meiden doen die nog niet veel geld uit willen geven aan make-up. 😉

  93. I do think it is important work that fjordman is doing. A positive self-loving historical narrative is necessary for Western Civilization. Our education systems are filled with hatefilled screeds, condemnations, demonizations, self hatred….promoting "Others" views of our history. That only serves to undermine our Civilization and destroy it. Good work Fjordman.

  94. low income car insurance Milpitas CA

    Mayo 9, 2018 at 10:30 am

    if you think this is “nobody’s fault” then your an idiot obviously its the retard who is eating people so wow how could you say that. if you were being eaten then you would probably blame the person holding you down and making a meal of your face duh…

  95. car insurance in Canton MI

    Mayo 9, 2018 at 11:16 am

    La nuit, sous la pluie, la ville se révèle avec ses reflets, ses odeurs,ses noctambules . L’envers du décor se laisse voir. Les photos de nuit se chargent d’un charme étrange comme la vision soudaine d’un interdit à moitié dévoilé.Bonne manif’

  96. auto insurance quotes NY

    Mayo 9, 2018 at 2:55 pm

    Cam banuiesc eu cine-ar fi autoarea comentariului :)) Voiam doar sa zic ca eu incerc sa-mi fac viata frumoasa cautand/adunand astfel de momente si de oameni. Dar ideea e sa le cauti, nu neaparat sa astepti sa ti se iveasca in drum 🙂 Asa ca spor la cautat.

  97. affordable auto insurance Tustin CA

    Mayo 9, 2018 at 2:59 pm

    呵呵,這無關觀察力,而是肯不肯看遊戲的 help section 的問題。遊戲作者是有解釋如何增兵的,只是用字有點怪吧: “Reinforcements are … in the number equal to biggest number of combined territories you control.”遊戲的反攻策略的複雜性可能受制於 online game 的檔案大小吧。即使以現在的大小,有時也下載得很慢。我沒留意不同對手有不同性格,也許是先手/後手所導致?

  98. Noe av det jeg opplever som best med Venstre er: det sies en ting, samtidig menes det samme ting, og om du spør igjen om 4 uker så har ikke det standpunktet forandret seg. Venstre kommer aldri til å sitte i en regjering sammen med Frp, never.

  99. cheapest auto insurance in Mesa AZ

    Mayo 9, 2018 at 4:57 pm

    Sweet blog! I found it while browsing on Yahoo News. Do you have any tips on how to get listed in Yahoo News? I’ve been trying for a while but I never seem to get there! Thanks

  100. full coverage car insurance Columbia SC

    Mayo 9, 2018 at 5:28 pm

    By far the most concise and up to date information I have found on this topic. I am glad that I navigated to your page. I have to say. Actually not often do I encounter a blog that¡¯s each educative and entertaining.

  101. Marley te queremos mucho te escribo para pedirte un favor , vi tus entrevistas espectaculares, te pido que entrevistes a MARILINA ROSS, ES LO MAS. En ella tenes una artista con todas las letras.Porfi espero que llegue a Marley, gracias

  102. car insurance quotes Cherry Hill NJ

    Mayo 9, 2018 at 10:37 pm

    you could have crafted a significant in addition to a tempting blog post. i favor him a great deal of. I could fail to hold made it faster. I appear at youtube my hospitable submit and reappear ever again. With thanks and all best.

  103. auto insurance rates Palm Springs CA

    Mayo 10, 2018 at 7:00 am

    Ik kan mij er nog altijd niets bij voorstellen. Maar de mensen die dit is overkomen konden dat inderdaad waarschijnlijk van tevoren ook niet… Hoe dan ook is het afschuwelijk dat die dingen (blijkbaar toch steeds vaker?!) gebeuren…

  104. cheap car insurance NH

    Mayo 10, 2018 at 10:46 am

    To be honest, I’m more interested in SoulSilver than Sonic 4 right now, XD. Then again, I’m betting Sonic 4 is going to be one of those “not excited until a few weeks before release” things for me.-Blur

  105. The particular unbeatable model of these kind of happens to be creates every single lady crave for this. Along with, this custom model of these wedding rings give rise to lots of different layout possibilities. This halo style where the heart natural stone is actually presented having small gemstones to the total the surface of the wedding ring can be high on fashion currently. Side stone patterns to help three stone diamond ring models to basic retro designs; the number of choices involving design usually are countless.

  106. car insurance quotes Lithonia GA

    Mayo 10, 2018 at 12:21 pm

    This is really interesting. You might want to know that InfoComm is working on a new ANSI Standard on image size for all 2D displays (on which task group I am sitting). This will appear early next year, hopefully. There is also the brand new ANSI/INFOCOMM 3M-2011 Projected Image System Contrast Ratio standard for you image and display specifiers out there, available from the ANSI web site.

  107. low income auto insurance Bronx NY

    Mayo 10, 2018 at 3:06 pm

    Hey Chess Queen congrats I am sure you have enough gold medals to make a full sleeve shirt of gold wishing you a full dress congrats wink

  108. best car insurance in Bellingham WA

    Mayo 10, 2018 at 3:55 pm

    Customers dislike some migrant drivers ??? I suspect that is true.Some migrant drivers dislike (and worse) European customers – yep thats true as well.Lets hope that great woman hating ‘liberal’ Charlie Chauvel and his boyfriend catch an Afgani cab and decide to have a snog and a wank in the back seat ……. now that could see some long overdue justice.

  109. affordable car insurance Yorba Linda CA

    Mayo 10, 2018 at 5:36 pm

    It just occurred to me that thanks to Download we now have a live version of Take This Bottle.I was looking around on youtube for that song a few months ago and there weren’t any live recordings. Only copies from the album itself or other people covering the song.

  110. direct auto insurance Van Nuys CA

    Mayo 10, 2018 at 8:08 pm

    The question won’t be IF I pick it up, but WHEN. I mean, I’m going to give it some more plays first (while I wait for the proper timing to start adding to my collection again.) …and Expansions eventually after that. Sounds like a plan to me!Glad you liked it!

  111. about Louis XIV and France at the time. It’s hard for me to not think of the revolution as beginning with his reign. Queen of Fashion by Weber is another good read, about Marie Antoinette’s wardrobe.

  112. http://kreditvergleich365.top/

    Mayo 10, 2018 at 11:51 pm

    Bonjour, petit salon tres sympatique, avec une ambiance a defriser La Marie. Les barmen sont tres souriants et tres professionnels,et d une gentillesse remarquable. Merci pour tout et a bientot.

  113. cheap car insurance quotes Clementon NJ

    Mayo 11, 2018 at 12:42 am

    At least I don’t have a book coming out in April like someone I know! Yes, there is an incomparable and unique community here and this place sucks you in. In the best possible way of course. But as with anything, I think it is good to press pause from time to time. I am a full week into my pause and it was a good call indeed. Can’t wait to share my new shreds of perspective with you and other readers very soon.I look forward to checking out your new site!A belated Merry Christmas and Happy New Year!

  114. Yeah. But you're taking breaks — with the intention of finishingeventually. I've had several breaks where I wasn't sure I was going tobother finishing. What with publishing the way it is, it's hard to getmotivated to write and write and write with no assurance that anyone willever read the stuff.But then I remember. I'm not writing to get published. I'm writing with thatpossibility in mind, of course, but not with that as my motivating factor.

  115. We’re a group of volunteers and starting a brand new scheme in our community. Your website offered us with useful info to paintings on. You’ve performed an impressive process and our entire community shall be thankful to you.

  116. cheap non owners insurance Sulphur LA

    Mayo 11, 2018 at 5:33 am

    Hi Mandy, on your blog I'm always happy to admire your great works. The candy I've linked to me. To win thanks for the opportunity. I wish you a Merry Christmas.HugsMelodie

  117. auto insurance rates Cheshire CT

    Mayo 11, 2018 at 7:51 am

    Good web site! I truly love how it is simple on my eyes and the data are well written. I’m wondering how I could be notified when a new post has been made. I have subscribed to your RSS which must do the trick! Have a great day! “You can discover what your enemy fears most by observing the means he uses to frighten you.” by Eric Hoffer.

  118. eff criticism and judgments! I think you just open yourself up to boat loads of love, support, encouragement and countless comrades. That’s my story and I’m sticking to it.

  119. I have been a big fan of the webmaster tools from day one and this is yet another reason why webmasters should start utilizing what’s available to them to help streamline their natural SEO.I have been mocked for the past few years for still placing such an emphasis on the title, keyword, and description meta tags and it’s nice to see Google supporting us “old school” SEO’s with this great new feature.There is an article posted about the meta tags on the website titled “” back in December of 2006.

  120. Venez en novembre, une des meilleures périodes de l’année. Les pépins n’ont pas fini à la poubelle, mais c’est une autre histoire.

  121. auto insurance quotes Cordova TN

    Mayo 11, 2018 at 4:42 pm

    I have sent emails to ABC complaining about their reporting and told them to start reporting like the Independent Australia. The closest response was Leigh Sales with abbott. Another example with one of their Reporters was on ABC24 News this morning. George Roberts ‘interrogating’ Minister of Defence,Stephen Smith. I am pleased to say Mr Smith put the ignorant Reporter in his place. The usual treatment of ABC Reportersinterviewing Labor Ministers.

  122. I've been wanting to try Carbonara! I'm a pasta person! When the time comes (not now though), I'll for sure make Carbonara to satisfy the curious cat in me! Thanks for sharing this low-fat version! But still, I love creaminess … LOL! I know it's not that good on my body …

  123. cheapest auto insurance Howell MI

    Mayo 11, 2018 at 9:39 pm

    Thank you for the sensible critique. Me & my neighbor were just preparing to do some research about this. We got a grab a book from our area library but I think I learned more clear from this post. I am very glad to see such wonderful information being shared freely out there.

  124. affordable auto insurance Charleston SC

    Mayo 12, 2018 at 12:06 am

    oh no! that doesn’t sound like fun. hope he is feeling better!at least he asks for something that SOUNDS healthy right after breakfast. hailey asks for dessert after the last bite of cereal enters her mouth. since when did dessert become a regular occurance afer every meal????

  125. · i feel ya girl! i have to use pcanywhere to communicate with my work pc, because i have old old windows 98 there. it would be so much better if we all just joined the 21st century, got XP and used remote desktop.side note: i got used to the fischer price display of regular xp and it feels weird if i don’t use it at home. le sigh.

  126. full coverage car insurance Blackwood NJ

    Mayo 12, 2018 at 6:53 am

    Har ju testat det mesta ; ) Men tycker ändå Moroccan Är den bästa. Använder Light. Matrix nya kommer på andra plats . Gillar Nashi också men doften är för stark för mig .Kram !

  127. low income auto insurance Evans GA

    Mayo 12, 2018 at 7:26 am

    Loved it!!OVERALL AVERAGE RATINGPLOT DEVELOPMENT: Say It … Vampire!CHARACTER DEVELOPMENT: Stupid, shiny Volvo owner.PROSE/DESCRIPTIVE WRITING: The lion fell in love with the lamb.GRAMMAR: How You Likin the Rain, Girl?HIGHLY ADDICTIVE: My brand of heroin.

  128. low income auto insurance Dalton GA

    Mayo 12, 2018 at 7:44 am

    lovely lue!!!:)sÃ¥ dÃ¥nevakker header du har fÃ¥tt deg vennen, NYDELIG! nyter Ã¥ være her inne hos deg, alt er sÃ¥ vakkert…men det vet du jo fra før…hi-hiklem

  129. Nawet niszczrke przyniósł do studia / tak jak Palikot świnski łeb /i pokazywał jak zniszczono dokumenty w PZU , a kto miał niszczyć, ich człowiek . A ciemny lud miał kupić takie bzdety , że w spólce giełdowej prywatnej można niszczyć tak sobie dokumenty finansowe.

  130. I do not even know how I ended up here, but I thought this post was good. I do not know who you are but definitely you are going to a famous blogger if you are not already Cheers!

  131. Effectivement j’en rajoute peut-être… allez surement.A la base je voulais juste répondre à Jérôme qu’on s’en cogne de la vie de famille ou pas de nos champions et qu’en tout cas ce ne peut être en aucun cas un motif recevable pour expliquer un problème de résultat.C’est en rien capital…. tout le contraire même

  132. cheapest auto insurance Waynesville NC

    Mayo 12, 2018 at 2:36 pm

    Speaking as the guy who put a pistol bayonet on a Smith & Wesson model 34 kit gun, I appreciate the "because it's cool and/or fun" aspect.It's the reason I have a NAA mini-22 revolver. It's probably the least practical handgun I possess – maybe tied with the FIE deringer in .38 Special – but it's a hoot at the range to watch folks cock their heads and wonder if it's real…Speaking thereof, I got to handle a S&W Governor yesterday… 😉

  133. low income car insurance Victorville CA

    Mayo 12, 2018 at 3:35 pm

    Pirmās vietas ieguvÄ“ja var justies glaimota, jo galvenais, ka par fotogrāfiju runā. Vienalga – labu vai sliktu. Taču, ja runā, tad vismaz vienaldzÄ«go nav!Es uzskatu, ka Linda ir pelnÄ«jusi pirmo vietu. Neredzu neko, kas tur bÅ«tu samudrÄ«ts. Pāris ļoti organiski iekļaujas ainavā. DrÄ«zāk izskatās, ka viņi bÅ«tu nejauÅ¡i pieÄ·erti un nofotografÄ“ti, nevis speciāli nostādÄ«ti. Å ai fotogrāfijai ir noskaņa, kas citur nav sastopama.. 3  2

  134. preach! im 5ft 7in and weigh 130lbs. this is not the heaviest ive been. my heaviest was 150 and i still got ‘girl you need to eat.’ im like you. i eat a little here, a little there. i love to eat. i love to cook. i guess people just need to stay out of our pants! (in more ways than one!)

  135. don’t need a GPU that will give you 144 fps to benefit from less flicker in 3DS, cause your refresh in 3DS for each eye would be 72 Hz, even if you’re not looking at a new frame each time.

  136. free car insurance quotes Lithonia GA

    Mayo 12, 2018 at 8:45 pm

    I’m more of a Genos guy. Mainly because you can get a sandwich like Pat’s anywhere in the city. Last week I was down there and Geno’s had a line of about 15 people. Pat’s had no line which I found odd. I always thought that Pat’s was busier.

  137. immobilienkreditrechner

    Mayo 12, 2018 at 9:04 pm

    God is dood en ik voel me ook niet lekker…Vrolijk kerstfeest…Après moi le délugeZe zoeken het allemaal maar uit, gestreept of met balletjes, dun of door een doekje.Maar ik kan me voorstellen dat menigeen nou denkt, het is toch al een zooitje, ik doe mee, pakken wat je pakken kan…Maar ik wil me graag recht in de spiegel kunnen aankijken…

  138. … "I swear, you pansy piss-ants would last about two days in Mississippi…"Thank fuck for that.10:04 AMYeah. Keep beating them up in the Baltimore McD's, and shooting them in the UK McD's, (yeah, I saw that), and come on down here & tell me how bad you got it.

  139. best car insurance in Desoto TX

    Mayo 12, 2018 at 10:18 pm

    Can I Vote :Grey’s Anatomy #networkdrama #peopleschoiceGrey’s Anatomy #networkdrama #peopleschoiceGrey’s Anatomy #networkdrama #peopleschoice(one tweet) It’s 1^vote or 3^ vote? And Can I Vote:Grey’s Anatomy #networkdrama #peopleschoice abcdef..or only abcdef Grey’s Anatomy #networkdrama #peopleschoice?

  140. auto owners insurance Rochester MN

    Mayo 12, 2018 at 10:26 pm

    Tim, it’s a shame Grace and you couldn’t make it as I think you would’ve really enjoyed it. I too like to see pictures of people but then you and me are enlightened 21st Century guys who would never judge someone on what they look! Of course, being a man, I do sometimes think she’s cute and maybe women think the same about men they see online? I’m not sure? I can also imagine women feeling uncomfortable with this, much more than men.

  141. payless auto insurance Hyattsville MD

    Mayo 12, 2018 at 11:50 pm

    I’m glad Arizona is finally doing something about this. I keep hearing people say they want a law that says “anybody hiring illegals should be sent to jail.” Um- okay… Are they still gonna complain about racial profiling when police decide to arrest the people who hire illegals? -5Was this answer helpful?

  142. can also use your blog to promote…your expertise on certain things. if you’re a professional, your blog could be your own advertising space. you can also use your blog to look for profitable blogging jobs. companies are always on the lookout for creative bloggers and if your…

  143. free car insurance quotes FL

    Mayo 13, 2018 at 5:04 am

    GRACIAS HNO FUMERO,LA VERDAD NO QUEDA OCULTA SE ESTA DESCUBRIENDO A LOS APOSTATAS CON SUS DIVERSAS HEREJÍAS,OREMOS POR NO CAER EN ESAS REDES Y QUE EL SEÑOR MANTENGA ACTIVA ESTA PAGINA PARA PODER CONOCER DE LAS ARTIMAÑAS DEL LOS MALIGNOS

  144. auto insurance rates Winter Park FL

    Mayo 13, 2018 at 5:45 am

    Being a dog lover I totally get that your dog never wants to cooperate and be a star of your blog…. Love the outfit I think it is too casual for office attire well that depends upon your office I guess.

  145. car insurance in Decatur GA

    Mayo 13, 2018 at 8:04 am

    Jennifer, how wonderful of you to share this story. I went through what sounds almost identically the same trial {we were married for 2.5 years} I rarely tell anyone about it but feel that it’s not doing God justice….because he brought me through such a mess and used it for His good. I was hospitalized with a complete nervous breakdown and attempted suicide. I’ve come SO FAR from that low point- it is possible with Him!!!….and I’m glad to see you encouraging others!

  146. cheap non owners insurance Fairport NY

    Mayo 13, 2018 at 8:42 am

    a "reduction," which from 2000 to 2009 it clearly is (you can also compare the 1/2 decade averages). This contrast this with an expected increase. They also are clear that they do not know what will happen in the future. "Noise" is only relevant if you are trying to make a prediction. Read my example again.

  147. This is a free speech zone and I am therefore allowing you say this on my site. However, I would like to caution you and inform you that such inflammatory language is counter-productive. It gets us nowhere. So you hate the Jews so much that you would like to see all of them annihilated? Big deal. I am honestly wondering if you are a genuine anti-Semitic exterminationist or a Zionist troll trying to bring this website into disrepute. We’ll have to see…!

  148. auto acceptance insurance Sheboygan WI

    Mayo 13, 2018 at 11:17 am

    Vilken rolig idé! Även om min inredningstokiga man skulle fÃ¥ spel om Indiska varit här hemma och fixat :-)Men det vore ju Ã¥ andra sidan rätt roligt….

  149. cheapest auto insurance in Fargo ND

    Mayo 13, 2018 at 11:27 am

    I don’t have this car to look at so I am not sure. Often vehicles are wired so you could install the switch and the lights. Look to see if there are harnesses tied offf to the frame where the foglights should go. If there is then that is what you need to do. If you can’t find the harnesses then the car is probably not wired. You could install the lights then wire an aftermarket switch in that case.

  150. best auto insurance in Middletown NJ

    Mayo 13, 2018 at 11:38 am

    HOLA felicitaciones por el formulario. Lo estoy instalando y me ha funcionado bien. Tengo unas consultas.- Es posible agreagarle un código captcha para no correr el riesgo de que se llene mi carpeta con correos basuras que envian desde robot?- Córro el riesgo de que me envien VIRUS?Gracias por todo y de verdad el formulario y explicaciones está super prácticas.Patricio

  151. best car insurance in Parkville MD

    Mayo 13, 2018 at 5:12 pm

    Ik maakte dit afgelopen weekend met druiven van eigen struik. Lekker zuur dus wat suiker was niet overbodig maar wel een heerlijk “gebakje” voor de zondagmiddag!Van Beaat op 23.09.10 9:14 pm

  152. can you write about travelling in turkey? I want to know your favourites about foods, shops, especially the bazaars. Write about the must visit areas which are your favorite.

  153. best auto insurance in Port Charlotte FL

    Mayo 13, 2018 at 11:32 pm

    locked adalah file2 yang tidak bisa discan karena dipergunakan oleh aplikasi lain. seperti system di windows. memang kadang seperti itu mas, saat menggunakan avira juga kadang ada file yg tidak bisa dibaca

  154. cheapest auto insurance Norwalk CT

    Mayo 14, 2018 at 12:05 am

    ca să nu o poată folosi pentru cine stie ce scula electrica cu care să iti sparga mai usor casa. Sau sa o foloseasca pentru a provoca vreun scurt circuit care reduce la tacere alarma (daca ai si e electrica). De-aia eu am optat pentru una cu baterii (sper acum sa nu uit sa ii schimb bateriile), careia ii fac poza chiar maine, dupa ce o instalam.

  155. low income car insurance Baldwin Park CA

    Mayo 14, 2018 at 12:28 am

    sunshine,^^”人生得一知己, 死而无憾.”Yes.And, if you come to HK, just leave your contact no. here, I’ll bring you to enjoy the delicious HK Chinese Cuinese! Yum yum!!!!

  156. Hvor ser det bare ud til at være et rart sted at sidde og nørkle. Jeg kigger let misundelig over pÃ¥ min bunke rod i hjørnet i stuen. Suk – en dag bliver det vel til en egentlig arbejdsstation 🙂 Men skønt sted du har der.God weekend.Mvh. Mette

  157. cheap car insurance Buford GA

    Mayo 14, 2018 at 1:06 am

    Jeg er ingen ren liberaler, jeg er sosialliberal !“Som sosialliberal setter verder rundt meg store begrensninger for hvor sosial og liberal jeg kan tilate meg og være”.Liberalisme pr.idag oppfattes for meg som kapitalmakt.

  158. car insurance rates Homosassa FL

    Mayo 14, 2018 at 1:18 am

    Det russiske eventyret er egentlig en viktig del av boka, og jeg hadde info om det med i første utgave av anmeldelsen, men sÃ¥ ble anmeldelsen for lang og jeg tok vekk hele eventyrgreia 🙂

  159. low income auto insurance dmv Newark NJ

    Mayo 14, 2018 at 1:26 am

    Hej Anna! Va kul att du läser bloggen:-) Simmet gick så bra så. Inget skrik, han var så nöjd så:-) Då har ju du en del koll på babysimmare då, dom är så söta di små liven. KRAM

  160. low income car insurance Anderson IN

    Mayo 14, 2018 at 1:56 am

    Von deinem Blog nicht – an dein linksradikales Gedankengut bin ich ja schon seit langem gewöhnt. Vom öffentlich-rechtlichen 3Sat hätte ich mir allerdings ein wenig mehr Ausgewogenheit gewünscht…

  161. car insurance rates Hagerstown MD

    Mayo 14, 2018 at 2:19 am

    Turgut kayabasi diyor ki:Bu arada i padden yazdığım için metinin üstüne bakmamızın sayfayaciktikyan sonra baktım , ne kadar cok bence kullanmisim. Siz okurken 2 benceyi görmeden okuyun bence )))))

  162. best auto insurance in Charles Town WV

    Mayo 14, 2018 at 4:36 am

    The Ships’s Voyages…I feel engineering just causes it to be worse. Now there’s a channel to never ever care, now there wouldn’t become a chance for them to find….

  163. cheap auto insurance quotes Chillicothe OH

    Mayo 15, 2018 at 12:00 pm

    Boa tarde Dr. Leonardo, ano passado fui diagnosticado com arritmia supraventricular e em janeiro deste ano fui submetido ao procedimento de ablação com radiofrequencia. Deu tudo certo e estou curado. Porém, agora em outubro/2012, comecei a sentir novamente palpitações (extra-sistoles), mas não taquicardia sustentada (como eu tinha antes do procedimento). Há alguma possibilidade depois de 10 meses do procedimento de eu voltar a ter arritmia?

  164. Wow, fantastic blog layout! How long have you been blogging for? you made blogging look easy. The overall look of your web site is wonderful, let alone the content!

  165. average car insurance rates in Tustin CA

    Mayo 15, 2018 at 2:23 pm

    Hi! I just came across your website and I love it! I have a question though- could you tell me what the brand and color of your flooring is? I think I have the exact same in my house and I need to repair some of it, but it’s difficult when you don’t know what type it is! Thanks so much!

  166. auto owners insurance Fort Pierce FL

    Mayo 15, 2018 at 3:12 pm

    ana paula camoesas / Já me sinto mais tranquila com essa noticia.Se até as arvores gostam,porque é que eu não deveria de gostar também?Gostei deste comentário ou não: 3

  167. cheap auto insurance WI

    Mayo 15, 2018 at 4:57 pm

    Une série géniale !!! j’ai lu les 4 et j’attends le 5 avec une grande impatience.Bien qu’il ne faut pas le lire la nuit… c’est ce que je fais et d’ailleurs c’est dur de poser ce bouquin ! Une fois plongé dedans c’est quasi-impossible d’en sortir !

  168. WordPress Design Mojo Really seems to be an awesome training program from whatever I have read and seen. I have been a WordPress enthusiast from the past 1 year and if I win this training then it will pretty sure help me become the WordPress ninja that I have always wanted to become

  169. that, i should candidly confess that i continue to buy the Times just because I think I have to read times-I ahve been doing so since my childhood, it was instilled in me it is habitual- though the paper has changed so much and for the worse!! What’s with us really? We cannot seem to decide to give up what we so firmly believe to be bad???

  170. Na poczÄ…tek sformatuj kartÄ™ pamiÄ™ci – peÅ‚ne formatowanie.Użyj któregoÅ› z programów z listy na górze tego posta.Jeżeli to nie pomoże, użyj innej karty pamiÄ™ci.Plik .sav tworzy siÄ™ przy pierwszym uruchamianiu gry, bez niego gra siÄ™ nie uruchomi.

  171. low income car insurance Citrus Heights CA

    Mayo 16, 2018 at 12:57 am

    உடம்பில் ஒடும் உதிரத்தின்உதயத் தாரகை,சுவாசிப்பில் வரும்ஒவ்வோர் மூச்சுக்கும் அதிபதி, தந்தை; வித்யா !ஒரு அப்பாவால், தன் குழந்தைகள் எல்லோரையும் ஒன்று போல் நேசிக்க ,பராமரிக்க, முடிகிறது. ஆனால் பிள்ளைகள் எல்லோராலும் ஒரு தந்தையை பராமரிக்க முடிகிறதா என்றால் வினாக்குறியாகத்தான் இருக்கிறது.

  172. – Thank you for offering this. I have been a fan of yours for a while. you do beautiful work and your generosity in offering this is a blessing to so many of us photographers. Thank you.

  173. car insurance Gallatin TN

    Mayo 16, 2018 at 7:28 am

    nice…I was just searching for this information for a while. After six hours of continuous Googleing, finally I got it in your website. I wonder what is the lack of Google strategy that don\\’t rank this type of informative sites in top of the list. Normall…

  174. You're looking gorgeous in pink yet again Vix. Lucky lucky you. Fab items as always. And a jumble sale tonight – I can't bear it! V. jealous.

  175. cheapest auto insurance Woodbridge NJ

    Mayo 16, 2018 at 9:36 am

    Whether to keep a clear filter on one’s lens for protection or not has been argued ad nauseum on various photography forums. I use Nikon’s clear filter on my Nikon pro lenses and I see no image degradation. I take the filter off for back lit photos to reduce lens flare. I always have a lens hood on too. I have read of more than one instance of someone saving their expensive lens from damage when the filter took the brunt of the blow.

  176. no down payment car insurance in Peoria IL

    Mayo 16, 2018 at 10:01 am

    Scopro che pur amando la compagnia di amici cari, l’unico modo per ritrovare il mio passo è la solitudine e l’essere circondata dalla bellezza del creato!

  177. full coverage auto insurance Hilliard OH

    Mayo 16, 2018 at 12:53 pm

    Senior citizen En esta ocasión nos lo han puesto difícil y además a las cinco de la mañana cuando lo he publicado todavía estaba dormido, así que casi no sabía lo que estaba haciendo. Como me he vuelto a dormir, he soñado que yo descifraba los códigos… de la Merkel. trimbolera ¡¡Anda!! Entonces ha debido de ser ese avión que yo he oído tan cerca de mi ventana, lo que no me explico es donde has aterrizado ya que la piscina de la urbanización ya está llena de agua y queda poco sitio en el césped.

  178. cheap car insurance quotes Vista CA

    Mayo 16, 2018 at 1:03 pm

    Simplicity has always had the best patterns and notions on the block. How much would I love to win the bias cutter, embosser and tape maker? It would be so wonderful!!! I can think of a million things I could do and no longer would I burn my fingers with the drag-press-drag method I use now with the bias maker tool and iron…PLEASE SAVE MY FINGERS!!! Thank you for the chance to win…

  179. cheap car insurance quotes Stockton CA

    Mayo 16, 2018 at 1:57 pm

    Wow, these are wonderful drawings…Funny I just posted about my “job” as a tinker, all the dubious characters I meet on the streets and the drawings I make that are inspired by them… there must be something in the air!

  180. great work,i feel missing ‘minimise to powermenu’. minimising to tray makes systray wider, and lefts here icons that is not needed to be seen. minimisg to powermenu could make the program appear as line in the menu, that now has only about/help/exit

  181. You might have brought back the categories, but the video responses honors are completely confusing, take a look, you'll find that in the front page there are videos with less responses than in the 5th page, something is wrong with youtube, solve that quickly please!

  182. auto insurance rates Huntington WV

    Mayo 16, 2018 at 4:59 pm

    Lakers just ran out of gas late. They just don’t have enough depth. The team played great for most of the game. But, when our thirtysomethings (Pau, Metta and Kobe) and Drew, who doesn’t have the greatest stamina, play around 40 minutes it isn’t hard to understand why the team fizzled at the end. The Lakers didn’t have the requisite energy to close. The Thunder’s young legs won out last night.

  183. cheap non owners insurance in Ontario CA

    Mayo 16, 2018 at 6:19 pm

    Would be cool there were recession bands on that GDP/VMT graph.Just noticed that since the '70s all recessions are related to downward moves in that measure of efficiency except 2: the one in '80 which was minor and, it appears, the current one. This supports the notion that there is a new underlying secular trend at work.

  184. car insurance quotes Rome NY

    Mayo 16, 2018 at 6:25 pm

    All these nimrods (how the meaning of that title has gone on its head!) should have a cat to remind them of what sharp pointy claws feel like.Then again if they display the depth of reasoning which we saw from numpty there, then there is probably no teaching them.Jim

  185. auto insurance quotes Belvidere IL

    Mayo 16, 2018 at 6:39 pm

    2009å¹´10月11æ—¥ 星期日 下午9:21 kks :我唔係基督徒,當然我好難話對基督徒有咩專門嘅認識 ( 其實無乜嘅講真…),我唔肯定基督教係咪好討厭女人,或者呢樣嘢係咪教徒嘅普遍現象。不過,以我所知 ( 我所知咋下,無乜權威性 ),基督教好多活動,包括「朋友、團友老友」,真係比較多男人埋堆,當然有「姊妹埋堆」,但常見嘅真係「弟兄」埋堆較多。香港好似係有女牧師喎下話…?係真係有喎,因為我見過,唔知幾多個,但係有的。( 我無眼花呱…??? )「女神父」當然無啦,有得你叫「神!父!」,好明顯係男人做啦係咪。女基督徒好無發言權咩?唔知,我想知多啲,有無其他基督徒 ; 甚至不滿基督教而「離教」çš„「前基督徒」,歡迎講下經歷。還有一個疑問,點解成日見果啲「道德人士 / 道德女性」都多數係有基督教背景呢??

  186. car insurance Douglasville GA

    Mayo 16, 2018 at 6:51 pm

    Michelle, I could listen to you tell stories about your ancestors all day long! And Tom Hanks? Who knew, right? I bought Log Cabin Christmas as a gift, but I’m getting dangerously close to keeping it for myself and buying another copy! Oh, who am I kidding? I knew all along I’d keep it!

  187. 108Oi Paula,Muito bom o post.De vez em quando venho aqui para te visitar e vejo que continua fiel as suas próprias ideias. Parabéns!Graziela MirandaModerna ou Tanto Faz

  188. best car insurance in Union NJ

    Mayo 16, 2018 at 8:20 pm

    209That is really fascinating, You’re an overly skilled blogger. I’ve joined your rss feed and look ahead to seeking extra of your great post. Also, I have shared your site in my social networks!

  189. average car insurance rates in Mobile AL

    Mayo 16, 2018 at 11:11 pm

    Javier Cordova Serra Posted on Buenas Tardes,Soy Javier Cordova SerraMi consulta es si aun esta disponible el cargo administrativo,mi experiencia laboral hace 1 año, mi titulo profesional de administrador de empresas.- si aun esta disponible el cargo por favor envieme un correo a le agradeceria su respuesta ya que estoy interesado en el cargo de administrativo.- (Disponibilidad Inmediata).-

  190. cheapest car insurance in Tucker GA

    Mayo 16, 2018 at 11:54 pm

    Hey there! I just wanted to ask if you ever have any issues with hackers? My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing many months of hard work due to no data backup. Do you have any solutions to protect against hackers?

  191. best auto insurance in West Lafayette IN

    Mayo 17, 2018 at 2:27 am

    Hi just wanted to give you a quick heads up and let you know a few ofthe pictures aren’t loading properly. I’m not sure why but I think its a linking issue.I’ve tried it in two different web browsers and both show the same results.

  192. where did you get the male connecters that u put on the telephone wire?? and will the way you connected it work for mine if my DRL just have a power wire and ground wire?

  193. auto insurance quotes Wasilla AK

    Mayo 17, 2018 at 4:24 am

    Congratulations! How lucky you are that your girls live 45 minutes away! Sooner than later your rooms will be filled with grandchildren 🙂 My first of 4 daughters is getting married next weekend and they will also live only 1/2 hour away! We are so blessed!Susan

  194. full coverage car insurance Keller TX

    Mayo 17, 2018 at 5:16 am

    We'll never know what is in Vick's heart. And I'll never truly know what is in yours; but one thing I know for sure is killing and maiming is not a good thing and it doesn't matter what color you are. And I also know that people selectively decide who is worthy of redemption….

  195. full coverage car insurance Owasso OK

    Mayo 17, 2018 at 5:50 am

    Aujourd’hui ta chute m’a bien fait rire… mais si je peux me permettre de râler un peu, n’aimant pas du tout les jeux de cartes, j’attends avec impatience la fin de la période Poker…

  196. direct auto insurance Rhinelander WI

    Mayo 17, 2018 at 6:42 am

    An fascinating discussion is price comment. I think that it’s best to write extra on this topic, it won’t be a taboo subject however usually persons are not sufficient to talk on such topics. To the next. Cheers

  197. car insurance quotes Glen Allen VA

    Mayo 17, 2018 at 10:19 am

    The trousers for must be structured and if possible fitted. The look is the classic trousers look, and jeans have moved on from the skinny look to a more trousers look. 2007 for trousers would aim for a certain structured look, with perhaps a tapered leg with good corresponding fit for waist and hip.

  198. cheap car insurance Hudson FL

    Mayo 17, 2018 at 10:22 am

    Bem, se isto é anti-socialismo, ok. Quer dizer que estas mordomias são socialistas. Acho bem.Eu cá sempre achei que a escardalhada na volta gosta disto.

  199. I love QL and I can watch her in anything. If "Last Holiday" is on TNT, that's it, I'm watching it. That movie is pretty silly, but her charisma makes it enjoyable. Same with "The Secret Life of Bees". I just like the QL scenes! She is really one of my favorite celebs. OMG, totally love Dolly Parton! I met her once and she is a real, open, warm person ~ I can't wait to see the movie, LOL!

  200. car insurance Birmingham MI

    Mayo 17, 2018 at 3:28 pm

    Thank you an unbelievable put up, may read your particular others topics. thanks for your thinking for this, I experienced a trifle strike by this short article. Many thanks again! You wanna make an excellent moment. Displays the beauty through excellent info here. I feel that in case more people considered it like that, they’d have got a better moment in time receive the grasp ofing the difficulty.

  201. us agency car insurance Gibsonia PA

    Mayo 17, 2018 at 3:48 pm

    Literary Tiger (I love that name!) – Thank you so much for the award – it’s a new one for me, and this is definitely a small blog – not my intent to grow huge, but to share my truth and musings and fantasies and life…I have a lot happening, just now, but I will be claiming the award at some point – hopefully this month! =)Again, thank you!

  202. Growing up in the 1950's in the US, school children learned about the heroic struggle of Great Brittain in WWII. One fears insanity and real evil is now governing over the people of GB. The Nazis could not breech the shores of GB. Now an equally evil ideology Islam has been invited in by a tratorous government.

  203. look auto insurance Santa Cruz CA

    Mayo 17, 2018 at 5:34 pm

    El teu blog m’agrada. D’acord que tot pot millorar i sempre tenim el repte per a fer-ho, de totes maneres crec que no et pots queixar, és anar fent, a poc a poc i anar millorant i això ho hem d’anar fent tots, però em permeto insistir, el teu és un blog bo.SaludFrancesc Cornadó

  204. car insurance quotes Florissant MO

    Mayo 17, 2018 at 5:49 pm

    Carrie – as always – 100% on the mark on a serious issue and along with funny as hell – now that’s how you beat Republicans. I’d love to see you take this great graphic demo to the House of Representatives – do you think John Baynor would cry?? Thanks goodness I had Smokey the Lab as the nanny at 438!

  205. Ola feliz 2012!Eu acho que apenas cortando 50% dos carboidratos,diminuindo 80% dos açucares,fazendo uma caminhada continua de 60/90 minutos. Dá para emagrecer uns 10/12 kilos ,a cada 60 dias.Perder 10 kilos em 15 dias,é um absurdo e como perder é o sinônimo de achar. Então esta bem longe,de eliminar.Eliminar é o mesmo de reeducar ao meu ver.Inicio hoje um a reeducação alimentar e gostaria de eliminar 8 kilos,mas aos pouquinhos.Depois volto aqui pra contar os resultados.Beijão!

  206. 11,ik geloof dat je me niet helemaal begrijptbloggen was voor mij bijna 5 jaardag in dag uitmijn hart en ziel op papier zettendaar beeld bij zoekenletterlijk een kunstwerk bouwendat laat ik door iemand die nauwelijks gekeken heeftmaar wel haar meninkje spuitniet zo maar onderuit halen..

  207. car insurance quotes OR

    Mayo 17, 2018 at 9:47 pm

    Y supongo que para que los rusos vean que hay otras opciones aparte del Talgo, les has puesto esta foto del TGV Atlantique

  208. car insurance rates Lehigh Acres FL

    Mayo 18, 2018 at 2:38 am

    -If got a dollar for every prediction you have been proved WRONG…I would afford a cruise vacation.If you could SPEAK ENGLISH, you might be able to afford that vacation. You COMMUNIST RAT BASTARD..!

  209. cheapest car insurance in Newburgh NY

    Mayo 18, 2018 at 5:35 am

    Korrekt heisst es Sanssouci und du hast recht es wird zusammengeschrieben. Allerdings sind es zwei Wörter: sans sauci (ohne Sorgen) aber im Deutschen wird es tatsächlich zusammengeschrieben. Ansonsten war meine Schreibweise korrekt. Danke für den Hinweis!

  210. car insurance quotes Orlando FL

    Mayo 18, 2018 at 7:20 am

    Vu du côté des parents, l’analyse est intéressante, celle d’un professeur qui se pose des questions. Je trouve étrange que vous ne parlez pas de ce qui fait le lien entre les différents professeurs : le chef d’établissement qui impulse, coordonne et dirige. Peut-être que vous vous posez toutes ces questions, notamment, parce que votre chef d’établissement laisse à désirer ?

  211. auto insurance Smyrna TN

    Mayo 18, 2018 at 8:26 am

    dorinta care din pacate nu este insotita neaparat de idei, atitudine sau comportament care sa insemne ceva, sa duca undeva si sa aiba niste consecinte minunate Abia astept sa scrii!!!

  212. Tell yourself that it gets better. Because it will, you just have to move out. I know how you feel, a lot of the time, I don’t even want to be alive. But take it one step at a time. You will be free before you know it.

  213. best car insurance in Perth Amboy NJ

    Mayo 18, 2018 at 10:24 am

    I think the format was good for a start. More debates like this is needed in order to elect a truly qualified candidate for President. From the looks of things last night, none of them are yet qualified enough to take on the ever growing problems that the US has in and out of her boundaries. My problem was with dumb questions like who was your favorite teacher that made it through. That doesn't matter when it comes to wellfare of citizens and residents of the US.

  214. affordable auto insurance Mandeville LA

    Mayo 18, 2018 at 11:12 am

    Impressive article post on the blog, I share the same views. I wonder why this particular country totally does not think like me and additionally the web publication master

  215. best car insurance in Champaign IL

    Mayo 18, 2018 at 11:58 am

    36 rx’d. Eipä ollu aikasimmin tullu tempausta kokeiltua 60kg:lla (tai 61:llä), joten uusi pr mullakin x 6. Tää on kyllä nimenomaan niitä lajeja mihin pitäis tekniikkaa treenata pirusti lisää… Toi 75 kg tempaus on nimittäin ihan pirun kova suoritus…

  216. cheap non owners insurance Boca Raton FL

    Mayo 18, 2018 at 3:09 pm

    Non è un po’ autoassolutoria questa storia dei settentrionali cattivi che avrebbero distrutto tutto ciò che i Borboni buoni avevano fatto? Un mito tra tutti: la rete ferroviaria, la Napoli-Portici, era un giocattolo da nobili incipriati…

  217. low income car insurance Beloit WI

    Mayo 18, 2018 at 3:58 pm

    Only key in there pertaining to next, searching for handful of details with regard to my personal operate. Then, my spouse and i go over view: my partner and i spend over here several hours! Your posts pulled me so much! Website likely to our favorive!

  218. payless auto insurance Oakland CA

    Mayo 18, 2018 at 7:23 pm

    I loved as much as you will receive carried out right here. The sketch is attractive, your authored material stylish. nonetheless, you command get bought an shakiness over that you wish be delivering the following. unwell unquestionably come further formerly again as exactly the same nearly a lot often inside case you shield this increase.

  219. list of car insurances in Bayonne NJ

    Mayo 19, 2018 at 12:50 am

    Cá amoooo renda tenho várias blusas com renda e são lindas além de deixar o look com ar de nobreza kkk , só faltou um fotinha sua com um vestidinho todo trabalhado na renda kkkk !!! Amei a matéria viu !!bjks no coração !!! []Camila Coelho Respondeu:May 4th, 2011 em 8:56 pm, hahaah Faltou mesmo viu flor, mas assim que eu garantir os lindinhos venho aqui mostrar pra vcs =)) Bjoksss []

  220. kreditrechner

    Mayo 19, 2018 at 2:48 am

    Complétement d’accord avec dada et michel papin !! très interressant vos observations sur la formation. Il est vrai qu’entre CFA et L1, il y a un monde . C’est très difficile pour les jeunes de passer du coq à l’âne avec l’obligation de performances dès leur apparition .Je vous rejoint pour dire que la FFF devrait travailler à faire un championnat d ‘espoir L1. Mettre les équipes pro B de chaque clubs de L1 dans un championnat serait pas plus mal ou alors comme vous le proposer s’entendre avec des clubs de L2 pour les faire jouer.

  221. "The more you resist, the more you fear. I know and trust completely that there are better things out there for me…so I am letting go…..I am letting go of the resent, the anger, the guilt, the fear."You are right. It will be awesome.

  222. auto insurance quotes Windermere FL

    Mayo 19, 2018 at 9:18 am

    Colour’s digital alright Bob, just a bit’ve green and white, ye gotta have it fer Paddy’s. And Thomps, I did toy with the old-style clothes, but when I looked at some ref of him in his gear it reminded me of just how bloody ridiculous he looked. Couldn’t do it, you know me.

  223. auto insurance quotes Royal Oak MI

    Mayo 19, 2018 at 9:40 am

      EspenJa, tror det er tingen nÃ¥.. Lysken min er heller ikke 100% sÃ¥ bestemmer meg nÃ¥ for Ã¥ ta løpefri ivertfall mandag og tirsdag, kanskje en økt pÃ¥ Onsdag og resten fri til Tromsø ..Er ivertfall ikke mye vits Ã¥ stikke ut Ã¥ løpe nÃ¥ nÃ¥r man skal starte Ã¥ gÃ¥ etter 3km fordi du gidder ikke Ã¥ holde pulsen over 135 FÃ¥r hÃ¥pe du blir tipp/topp selv Ann-Kristin.Er enda en uke igjen

  224. best car insurance in Brentwood NY

    Mayo 19, 2018 at 4:12 pm

    she would be fired for giving up her source I realized. The article is posted under humor! I wanted to ruffle feathers all over the net just to make a point that things are often not what they appear to be!

  225. look auto insurance Yuba City CA

    Mayo 19, 2018 at 5:21 pm

    Thanks for the great tips! Although I have tried Mail Chimp, I had not heard of Toggle or LessAccounting! I will be sure to try them out. Keep the tips coming! They are much appreciated!

  226. affordable car insurance Denton TX

    Mayo 19, 2018 at 6:31 pm

    Hi, i feel that i saw you visited my blog so i came to “return the desire”.I’m attempting to find things to enhance my website!I assume its good enough to use some of your concepts!!

  227. cheapest auto insurance Sumter SC

    Mayo 19, 2018 at 6:37 pm

    Thanks so much Jamy. I’ve come to realize most people don’t take the time to comment anymore. It’s sad, but it is what it is! Also, when I moved platforms from Blogger to WP, a lot of the comments didn’t convert over, so all my old comments were lost. But, it’s true, comments from people these days are few & far in between. So thank you for taking the time to “leave some love!”

  228. cheap non owners insurance Bridgeport CT

    Mayo 19, 2018 at 7:22 pm

    Leis? mas qual é a lei que pode mandar trocar a palavra medicinal por dentífrica?Está tudo doido.Se há coisa que não suporto é esta ditadura burocrática para alimentar idiotas da UE com mioleira carimbada

  229. cheap sr22 insurance Hazleton PA

    Mayo 19, 2018 at 9:00 pm

    Limbaugh was sure disappointing today…had to turn him off. It is quite obvious he is anti-Gingrich and has spent all this morning damning Ginbrich with faint praise. Limbaugh should remember he is not a king-maker. He’s entitled to his opinion, as are we all, but he’s taking advantage of his following to denigrate a candidate he obviously doesn’t want. He thinks he is being subtle. Whomever gets the Republican nomination has my vote, but I hope we are all going into it this time with our eyes wide open and don’t get swayed by the flim flam.

  230. affordable auto insurance Atlantic City NJ

    Mayo 19, 2018 at 10:24 pm

    Wow…I grew up almost identical to you. Same childhood dreams, similar parents, most likely similar struggles. I was so ashamed of my father as a child and teenager. My mother was awesome and held us all together. It made me who I am today and I am grateful for that. Some one told me once, ” We are all products of our past, but don’t have to be prisoners of it”. I believe that may have been written for adults who have had childhoods like us. Thank you for being brave enough to share that piece of you.

  231. direct auto insurance Fredericksburg VA

    Mayo 19, 2018 at 11:28 pm

    What the US and Canada count in their violent crime statisitics are vastly different. Reported US violent crime rate includes only Aggravated Assault, whereas the Canadian violent crime rate includes all categories of assault, including the much-more-numerous Assault level 1 (i.e., assault not using a weapon and not resulting in serious bodily harm).Violent crime in Canada includes Harrasment and threatening phone calls. When you account for the same crimes, the US has a much higher violent crime rate than canada. I would suspect that UK is the same.

  232. best auto insurance in Scottsdale AZ

    Mayo 20, 2018 at 12:34 am

    I believe that this is a great example of what is EXACTLY WRONG with our society today. It is shallow, emotional and reactionary. The best example that currently exists is the ‘tea party movement’. Movements DON’T LAST. Only solid plans, visions and REAL LEADERSHIP does.

  233. Als ich frisch in meine neue Wohnung eingezogen bin, hatte ich allerhand an Werkzeug zum Einrichten parat. Nur eine Wasserwaage fehlte um einige Regale halbwegs gerade anzubringen. Eine WasserwaagenApp für mein Smartphone half mir dann, zumindest fallen die Büchen nicht runter. Runde, rollende Gegenstände trau ich mir aber nicht drauf zu legen. Aber die früheren Batman Gadgets waren auch eher aus der Not zusammen geschraubt.

  234. You’ll have to blame WordPress for the combox.Is the comparison unfair? Seems to me that Olson is doing exactly what Lewis describes.Seems Olson has made himself pretty clear. God is being judged. If the Bible teaches what the reformers taught, Olson doesn’t kneel, he wags the finger.

  235. auto insurance Plainfield IL

    Mayo 20, 2018 at 6:43 am

    Mile 提到…the attached device has a backup password set . you need to disable the backup password in itunes before you can continue start itunes,remove the backup password and start this program again.請問一下 這該怎麼解決? Ans: 在電腦上開啟 iTunes 軟體,點擊你的 iPhone 圖示,會出現 "備份" 的選項,取消 "備份密碼" 後就可以解決了。是不是一台電腦不能JB兩支手機?拜託您解答了….Ans: 當然不是啊!

  236. Oh, it is quite possible to just hear about a book. It however is VERY unlikely to get enough publicity BEFORE it is released to make #1 an Amazon JUST from people hearing about it. You stated it was stolen because it was popular. You seem unable to explain how IT got so popular and others not published don’t. Unless of course you look at the one difference with this book. It has been pirated. I would love to know WHEN it hit #1 ie was it before or after it was pirated? Just another case of advertizing pays even when its not planned by the publisher.

  237. disse:Mauricio R. disse:Estou equivocado ou desde a END, quem negocia materiais de defesa é uma certa secretária, especialmente criada p/ tanto no MD???Sim Mauricio, neste caso você está. Somente a FAB tem competência (ambos os sentidos) para negociar o F-X2. Qualquer outra negociação impugnará o processo e um novo deverá ser criado.

  238. best auto insurance in Astoria NY

    Mayo 20, 2018 at 11:32 am

    Excellent points?I would notice that as somebody who truly doesn’t write on blogs a lot (in reality, this can be my first put up), I don’t assume the time period ‘lurker’ may be very changing into to a non-posting reader. It’s now not your fault in the least , but possibly the blogosphere may just come up with a greater, non-creepy identify for the ninety% people that experience studying the content material .

  239. list of auto insurances in Iowa City IA

    Mayo 20, 2018 at 12:59 pm

    Hi! I know this is kind of off topic but I was wondering which blog platform are you using for this site? I’m getting tired of WordPress because I’ve had problems with hackers and I’m looking at options for another platform. I would be fantastic if you could point me in the direction of a good platform.

  240. cheap car insurance Comstock Park MI

    Mayo 20, 2018 at 3:20 pm

    A ja lubię. Jest inny nieco odbiór komiksu, no i ma się go zawsze pod ręką.Poza tym zakup takiego albumiku traktuje jako wynagrodzenie twórcy za jego dotychczasową pracę w internecie.

  241. best auto insurance in Goldsboro NC

    Mayo 20, 2018 at 3:41 pm

    you are in point of fact a excellent webmaster. The site loading velocity is wonderful. It seems that you are performing any distinctive trick. In addition, The contents are masterpiece. you

  242. cheapest car insurance Panama City FL

    Mayo 20, 2018 at 5:15 pm

    I found your weblog site on google and test a few of your early posts. Continue to keep up the superb operate. I simply extra up your RSS feed to my MSN Information Reader. Seeking forward to studying extra from you afterward!…

  243. If you can't tell the difference between two events 7.5km and 3 hours apart (connected) and two events 200km and 48 hours apart (not connected) you really shouldn't be criticising the people who can.There's really no difference between your statements here and the statements of climate change deniers, other than the field of science being ridiculed by those who have not studied the phenomena in question.

  244. Hi Joi, Do you have the urge to be a mother after seeing your friend give birth? Hehe. Anyway, I am looking forward to see your new look in your new album, and of course, listen to your beautiful songs.Rgds,Jenna

  245. full coverage car insurance Salem OR

    Mayo 21, 2018 at 4:50 am

    Outstanding article not to mention very easy towards realize explanation. How do I just do receiving permission towards submit element of this content with my future news letter? Giving suitable consumer credit rating back to you typically the author not to mention link in the web site would not be considered trouble.

  246. cheapest car insurance Belleville IL

    Mayo 21, 2018 at 6:10 am

    I think the Jewish stories have so much power over us not because we know so much about them but so little. Most people (Christians that is) who have built their weltanschauung on these stories know only an idealized version of a selection from them that was taught to them in their childhood, (Sunday School,children's Bible etc.) and they would be shocked if they read these stories in their entirety and with a critical mind.The amount of immorality, cruelty and dabauchery is staggering. Read it and you are instantly cured from it.

  247. auto insurance quotes New Port Richey FL

    Mayo 21, 2018 at 7:03 am

    "Y-chromosome is too flexible and unreliable as an indicator of overall genetic distance between populations."Thats totaly what I think.1. Y-Chromosoms are only half of the story.2. Gendrift may be far stronger/faster than expected and totaly dismantle whatever we are trying to find out.I tell you, its astrology. Is reading tea leaves.Face it: this cloud is NOT a face. Even if it may look like it.

  248. You may have not intended to do so, but I think you have managed to express the state of mind that a lot of people are in. The sense of wanting to help, but not knowing how or where, is something a lot of us are going through.

  249. auto insurance quotes Charlottesville VA

    Mayo 21, 2018 at 8:43 am

    “reincarnation” . Whoever knew the knowledge of this. Is trying to created a society that all humankind will be continue to become a slave for them. All those country, religion, politics and business and so on. Are all control by a group of people they knew about the secret of the universe. They created War, they destroyed country, culture and […]

  250. cheapest auto insurance Denton TX

    Mayo 21, 2018 at 9:57 am

    Guy Kingsbury – Now I know where Gretna Green is and the significance quite amazing! A bit like retro Vegas scene but way more classy,good to see your blog it looks fantastic.

  251. us agency car insurance Duluth GA

    Mayo 21, 2018 at 10:59 am

    All-natural turkeys cost $2.69/lb and organic turkeys are $4.29/lb. The weight range for natural turkeys are 10-24lb and organic are 10-14lb. We’ll try to get within 2lbs of your request!

  252. I’m doing a project about spectators and am trying to find peoples opinions and feelings from the olympics (whether watching it in beijing or on the tv).. . I searched technorati for “olympics” and there are sooo many results that are much more recent and come up first, but aren’t what I’m looking for, I can’t work out how to filter out ones from the games…. . Anyone know how I can do a search for blog posts tagged olympics in say the month of August..

  253. Respected sir, I m glad to see u on KBC again…. I want to ask only one ques dat… How can i registered myself on KBC 6….? Plz help me out!!!!!!

  254. Hydra,Why not advocate that unskilled workers work for zero? Clearly that will make them better off, by allowing these highly skilled negotiators to work out their own agreement with employers.It's called an unpaid internships. Young people gain valuable experience and learn valuable skills. However, to make your argument more inline with arbitrarily raising the minimum wage, you should say that the minimum wage should be dropped to zero. This is exactly what a lot of people are calling for. How private citizens conduct their business is absolutely none of the government's business.

  255. cheap auto insurance quotes Smyrna TN

    Mayo 21, 2018 at 5:50 pm

     ( 2012.02.13 05:42 ) : My programmer is trying to convince me to move to .net from PHP. I have always disliked the idea because of the expenses. But he’s tryiong none the less. I’ve been using Movable-type on a number of websites for about a year and am nervous about switching to another platform. I have heard good things about blogengine.net. Is there a way I can import all my wordpress content into it? Any kind of help would be greatly appreciated!

  256. Ich wäre ja schon zufrieden, wenn die Geschichte mit dem EPG-Cache funktionieren würde, so daß sich die DM die bereits aktualisierten EPG-Daten “merken” würde, damit sie nach einem Neustart/Absturz sofort wieder zur Verfügung stehen und nicht erst wieder von jedem Sender (bzw. Provider) neu geladen werden müssen. Früher hatte das mal funktioniert, aber das ist schon eeewig Geschichte…

  257. flavio ciência / concordo com vitor e descordo do joao paulo e foi boa a explicação de de daniel freire ciencia é isso mesmo discussões e debates para chegarmos ao melhor concenso.Gostei deste comentário ou não: 2

  258. Perşembe -Cuma Ankara ‘nın hangi ilçeleri daha şanslı kar konusunda ; ona göre Eryaman(860 m) tarafına da gidebilirim..:) Yoksa Balgat Cevizlidere’de(1050 m ) mi kalayım ; sayın üstadlar ?

  259. autoversicherung

    Mayo 22, 2018 at 12:59 am

    Pomyliło mi się po prstu. Miałem przy sobie bipografię Maneta, gdzie jest mowa o tych obrazach, a nie miałem reprodukcji. Do Internetu nie zajrzałem i przez to cały galimatias. Przepraszam.

  260. list of auto insurances in Yonkers NY

    Mayo 22, 2018 at 3:54 am

    Oh, and I totally get bringing out the worst in each other. I’m telling you, THAT is not a relationship you belong in. A good relationship is one where you balance each other out. Where you really can lean on each other. Where when one of you needs, the other gives…willingly and looking for nothing in return.That girl was far from being what you need. And it sounds like she needed something different too. You’re both better for being out of the relationship but you both walked away learning something.

  261. car insurance quotes West Chester PA

    Mayo 22, 2018 at 4:29 am

    hola que tal, la verdad me gusto mucho la nota y quisiera saber si alguien me puede dejar la pagina que dieron al aire sobre los cursos, charlas que esta dando, le agradeceria mucho.saludoss!

  262. Hola Eric, para crear nuestro micronicho como le puedo hacer para ver los 70 micronichos antes de escoger uno y poner el subdominio. hay que logearse antes para poder verlos? o se pueden ver antes de loguearse para poder escogerlos?Saludos!

  263. cheapest car insurance Medford OR

    Mayo 22, 2018 at 5:25 am

    Det ser lækkert ud, men ved ikke lige hvad mine børn ville sige. De er endnu ikke kommet sig over mors hjemmelavede gulerodsfrikadeller…og det, selvom det efterhÃ¥nden er mange Ã¥r siden. ;O)

  264. I’ve been surfing online more than 3 hours today, yet I never found any interesting article like yours. It is pretty worth enough for me. In my view, if all webmasters and bloggers made good content as you did, the internet will be a lot more useful than ever before.

  265. Hi Elmo,Long time reader, first time poster here. Keep up the good work.I tried the fish tacos at the Laguna Hills location, and I thought it was pretty good with decent flavor. My gripe was that it was pretty expensive. Plus, I love making fish tacos at home. Much cheaper!

  266. list of auto insurances in Hilliard OH

    Mayo 22, 2018 at 10:02 am

    I just wanted to compose a quick note so as to express gratitude to you for all the magnificent strategies you are posting at this site. My rather long internet lookup has at the end been compensated with pleasant details to share with my companions. I ‘d claim that most of us visitors are extremely lucky to be in a remarkable network with many perfect people with valuable advice. I feel somewhat grateful to have encountered the web page and look forward to tons of more cool moments reading here. Thank you once more for a lot of things.

  267. cheapest auto insurance in Roseville CA

    Mayo 22, 2018 at 1:38 pm

    pair of sun glasses of their automobiles. If you are generating your car or truck, your glare coming from the sun’s rays can cause short-term beautiful. Really, glare coming from sun rays certainly are a key cause of numerous accidents. These kinds of injuries might be certainly avoided for all those who have sun shades. It’s also needed for expert motorists, who normally travel huge automobiles like the institution vehicles also as vans to use sun glasses because the implications

  268. auto insurance quotes Kissimmee FL

    Mayo 22, 2018 at 2:29 pm

    This is something that I’ve been thinking about writing for a while. But of course I’ve been “busy” (I am busy, lol, but I also know that we choose to be busy and we choose what we find time for!) so I haven’t written it until now. I’m inspired in part by an assignment I’m working on for my sociology class; a family genogram. And I was further inspired and motivated when I read a post over at a blog I just discovered called When Your History Won’t Be Shared.

  269. low income car insurance dmv Old Town ME

    Mayo 22, 2018 at 4:26 pm

    Bula,Lone Ranger seems to promise lots of excitment and great entertainment, I want to see it!Tropic sun and sea, perhaps the crew will relax while making potc 5. Looking forward to it so much I am testing the tropical pacific waters now. Moce!

  270. Kedves Tünde!Hamarosan érkezik minden jelentkezőnek az összefoglaló a webkonferenciáról. Az eddig megkapott dokumentumok tartalmának megismerésével, és ezen összefoglalóban olvasott részletek megértése után már el tudja kezdeni a referensi munkát.Sok sikert kívánunk önnek:ProDm Admin Hungary

  271. खादाडी पोस्ट लय भारी !! गोव्याला गेल्यावर जायला हवं नक्की. आमच्या मालवण ला ‘काळुंद्रे ‘ नावाचे पापलेट सारखे दिसणारे , पण एकदा खाल्यावर आयुष्यभर पापलेट ला विसरायला लावणारे खाडीचे मासे मिळतात . ट्राय करून पाहा एकदा ….

  272. I have known about this man five years ago when his hat emails began to surface at the start of the presidents first termHe was despicable then and he still is now.

  273. best car insurance in Saint George UT

    Mayo 22, 2018 at 11:01 pm

    KNN…that cheebye think he who sia…come and wanna fuck with our ockson…knn never die before..it’s this kind of anal-ness that shows us that there’s just no pleasing everyone…fuck him..he’s prolly not been getting any for quite a while..that or he needs laxatives…you still the man,Rockson!

  274. kfz versicherung vergleich

    Mayo 22, 2018 at 11:32 pm

    Hey! I simply wish to give an enormous thumbs up for the nice data you’ve got right here on this post. I will be coming again to your blog for more fantastic information soon.

  275. full coverage car insurance Costa Mesa CA

    Mayo 22, 2018 at 11:41 pm

    Gut gebrüllt, Löwe!I have a dream:einige Übersetzer mit dem richtigen Fachgebiet nehmen sich – natürlich ehrenamtlich – die Jobs-Biografie vor und erstellen eine richtig gute Übersetzung. Leider dürften sie die nicht veröffentlichen, leider würde der Verlag sie vermutlich nicht kaufen *seufz*. Aber als Positivbeispiel wäre es trotzdem schön.

  276. cheapest car insurance in Charleston WV

    Mayo 22, 2018 at 11:47 pm

    Wow, Brent, you hooked me. I am one who loves to read, but must be intrigued immediately. Now I’m sucked in with no book…..this is a problem! Sami’s picture is truly beautiful! That girl seems like such a wonderful blessing to your family!

  277. cheapest auto insurance West Chester OH

    Mayo 23, 2018 at 5:49 am

    I can see the point in using a TOC in fiction if your chapters have descriptive titles or subtitles, Anne. Otherwise, no. If I discover a venue that requires one for fiction, I’ll put it at the end.

  278. full coverage auto insurance Concord NC

    Mayo 23, 2018 at 7:30 am

    I made some special magnets for the guests at the Utah fan dinner in 3 weeks. I’m going to be mean and not share pics yet. LOL….I’ll be making a couple other things too for a gift bag and Jen Barry is sending some pics, I have some pics, Louise has some too and another gift and prizes, and Maggie A. is donating some cute things. You want some goodies??? Come to the dinner!!!!! I hope anyone who lives in Utah can come!!! Need to give Nally a head count in 2 days.

  279. low income auto insurance Pittsford NY

    Mayo 23, 2018 at 8:26 am

    Wah mantap nich Satrya, walau saya jarang ngetweet, namun saya tetap melihat lalu lintas sahabat saya Nunik, Budiastawa,Satrya yang rajin banget ngetweet dan ada kabar kalau mau membentuk perkumpulan motivator tweeter yach Sementara saya masih tetap bertahan di echofon tunggu punya yang lebih bagus, baru ngetweet (bagus dompetnya) budiarnaya selesai posting Renungan “Bingkai Lukisan”

  280. är det någon som inte har koll så är det ju du då det visst är lagligt att köra med svensk körkort i USA, Skulle kunna sätta några lappar på att det är lagligt att köra med alla världens körkort i andra länder som turist bara du uppfyller åldersgränsen som gäller i landet du kör i!

  281. direct auto insurance Fairborn OH

    Mayo 23, 2018 at 9:19 am

    con los “Xs Mens”¿Star Wars es Guerras (wars) en una única estrella (star, singular)? o una guerra (war) en muchas galaxias (stars)En ese caso toda mi infancia fue un maldito engaño ¡ Llévatelo !

  282. payless auto insurance Bethlehem PA

    Mayo 23, 2018 at 9:33 am

    An exciting communication is actually designer note. I cogitate that you ought to indite author with this issue, it power not be considered a preconception somebody but mainly grouping aren’t enough to mouth on much subject areas. To the actual succeeding. Cheers just like your Khmer Karaoke Superstars.

  283. car insurance in Manahawkin NJ

    Mayo 23, 2018 at 11:19 am

    Grzegorz pisze:cześć, zrobiłem sobie aż 3 takie (każda z różnym ziarnem papieru) działają wyśmienicie. Podłączam do starego typu zasilacza AT z komputera. dzięki za super pomysł. Dla majsterkowicza w sam raz.

  284. auto insurance ID

    Mayo 23, 2018 at 11:39 am

    Yum! Your friend’s eggs benny dish looks especially decadent. I didn’t know Glowbal offered brunch, but I don’t know if I’d ever make it down there for a weekend brunch. Going to Yaletown Mon-Fri for work, then going again on the weekend…it doesn’t appeal to me. :/

  285. Thanks Amy! So glad you enjoyed Witchlanders. I will certainly get back to the Witchlanders world someday, though I might not have Ryder and Falpian as main characters.

  286. direct auto insurance Kent WA

    Mayo 23, 2018 at 1:23 pm

    Properly, that is certainly most definitely very good, however take into account the additional alternatives we’ve found in this article? Do you head producing one more post relating to these types of too? Value!

  287. low income car insurance dmv La Habra CA

    Mayo 23, 2018 at 2:10 pm

    08/11/2012 – 11:55amHola buenos dias,ayer me pregunto clemenceau donde ver a el futbol sala que a la 13:00 juega España y ya e visto que por rojadirecta.me se puede ver, así que nada el que quiera ya sabe.Un saludo!

  288. best auto insurance in Kingman AZ

    Mayo 23, 2018 at 2:21 pm

    Margaret,Thanks for voicing what intimidates you – it’s quite normal. Self publishing is a bigger deal than people realize. I know many people who write and would like to have a blog, but there is a big fear about actually putting it out there. I’ll be talking about those issues over the coming weeks in the material I send to my subscribers. See you there!Suzanna

  289. list of car insurances in New Britain CT

    Mayo 23, 2018 at 4:00 pm

    c185We would like to thank you once again for the beautiful ideas you gave Jeremy when preparing a post-graduate research in addition to, most importantly, pertaining to providing each of the ideas in one blog post. Provided we had been aware of your website a year ago, we’d have been kept from the unwanted measures we were implementing. Thanks to you.db

  290. cheap car insurance Vincennes IN

    Mayo 23, 2018 at 4:30 pm

    Éric dit :Incoherence??!!Qui a dit ou prouvé que c’était les meme gens qui reclament des baisses d’impots que ceux qui veulent un colisée??Et si c’était en majorité des fonctionnaires et des assistés sociaux qui demandent un colisée???

  291. best car insurance in AL

    Mayo 23, 2018 at 4:57 pm

    included The store that I visited did not carry these varieties.Don’t forget about the FREE Nestle Crunch bars if you haven’t used your coupon yet.Be sure to check the weekly Giant Eagle Matchups!Â

  292. Just desire to say your article is as astounding. The clearness in your put up is simply spectacular and i could suppose you’re knowledgeable on this subject. Well with your permission let me to grab your RSS feed to stay up to date with forthcoming post. Thanks one million and please continue the enjoyable work.

  293. car insurance in Bloomingdale IL

    Mayo 23, 2018 at 7:54 pm

    Stackars liten sötis! Hoppas hon kryar pÃ¥ sig snabbt! Gruvar mig för när vÃ¥r lille förstfödde kommer att bli sjuk för första gÃ¥ngen – han är knappt 3mÃ¥n nu…

  294. cheap auto insurance quotes Springfield OH

    Mayo 23, 2018 at 11:50 pm

    Moby, ti allego solo un commento:'In America, this would have taken 5x more $ and 2x more time and we'll be attributing it to helping the GDP numbers. ' Quindi non lo dico io…Poi se vuoi leggerti tutti gli altri commenti sono solo elogi x l'efficenza giapponese e la volontà.Riguardo al Friuli, concordo con te e quoto il resto del tuo commento.Le foto lasciano a bocca aperta, pura fantascienza da noi.

  295. payless auto insurance Grafton OH

    Mayo 24, 2018 at 12:05 am

    Salut,J’ai un problèmes j’ai bien tout fait comme vous sa m’affiche pareil mais quand je mes la clés steam sa me dit Non disponible malheureusement, les articles suivants ne sont pas disponibles à l’achat dans ce pays. VOTRE ACHAT A ÉTÉ ANNULEPourtant je suis bien connecter au serveur Russe et sa me mais bien que je suis connecter et quand je coupe internet sa ne marche pas non plus que faire ?(Je veux télécharger MW3 )Merci D’avance

  296. auto insurance quotes New Iberia LA

    Mayo 24, 2018 at 12:50 am

    "Your conformist response to Palin is utterly predictable as well. I'll bet all your friends feel the same way, and all the media you imbibe dutifully reports the same tired, bigotted slanders on Sarah Palin and any other public figure who dares to flout the prevailing left-liberal orthodoxy."You mean like the FACTS about history?

  297. low income car insurance Fairfield CT

    Mayo 24, 2018 at 2:00 am

    Estas apuntado para la de este fin de semana? Yo no voy a poder ir…. pero tiene muy buena pinta, espero que te guste si vas, si no vas hay una salida alternativa al Desierto de las Palmas, mas cortita de medio dia.

  298. car insurance rates Glen Allen VA

    Mayo 24, 2018 at 2:40 am

    top-ranking record…This period, We frequented this beachfront as well as my really individual kids. I discovered the particular ocean spend together with offered this in order to my personal 4 12 days aged child together with stated “You might look closely inside the ge…

  299. Beste Simo,Ja dus????????Is nafluiten hetzelfde als verkrachten?Wat er mis is met een m.i. belachelijke redenering als die, is dat je de verantwoordelijkheid bij de vrouw neerlegt.Best wel ziekelijk eigenlijk. Ik dacht dat we er in Nederland eigenlijk wel uit waren dat een te kort rokje geen reden is om iemand te verkrachten.Grtz

  300. Daca stau sa ma gandesc, nici in Brasov nu exista un cinema ca lumea, care sa aiba filmele la zi. Este unul intr-un mall, dar au numai vechituri 🙁 Si ne intrebam de ce se pirateaza filme la greu…

  301. low income car insurance dmv Glassboro NJ

    Mayo 24, 2018 at 10:40 am

    companiile de tutun si alcool fac bani si prin tari mai civilizate (poate chiar mai multi ca la noi). fiecare padure are si uscaciuni. de munca funge toata lumea – spaniolul sta mai bine pe ajutor de somaj si-l cheltuieste pe bautura si tigari decat sa munceasca pe santier – il lasa pe roman

  302. direct auto insurance Chester VA

    Mayo 24, 2018 at 1:35 pm

    juni 6, 2012  6:43 pm Hey there would you mind letting me know which webhost you’re utilizing? I’ve loaded your blog in 3 completely different browsers and I must say this blog loads a lot faster then most. Can you suggest a good web hosting provider at a reasonable price? Cheers, I appreciate it!

  303. cheapest car insurance Waterbury CT

    Mayo 24, 2018 at 2:10 pm

    After going over a few of the blog posts on your site, I honestly like your way of blogging. I bookmarked it to my bookmark site list and will be checking back in the near future. Take a look at my web site too and tell me what you think.