CULTURA

Agenda FIL: Presentaciones de autores peruanos

Difusión

 

Si no has tenido tiempo de disfrutar de la Feria y eres amante de la literatura, esta semana diversos escritores presentarán sus novelas. Conoce los detalles:

Tiene que haber otro final

Susanne Noltenius

Susanne Noltenius indaga en la psicología de sus personajes para presentarnos una fotografía de su interioridad, de sus sueños, dudas y miedos. Esa escritura “hacia adentro”, que huye del ruido y la polución, es una marca de fábrica de la autora ganadora del Premio Nacional de Cuento 2017. Una mirada necesaria, vital, en un mundo de sordos.

La presentación se realizará este jueves 1 de agosto en la sala José Maria Arguedas a las 8:00 p.m.

Una voz que existe

Fortunata Barrios | Carmen Ollé | Victoria Guerrero | Claudia Salazar | Nataly Villena | María Luisa del Río | Kathy Serrano | Giovanna Pollarolo

Editora: Anahí Barrionuevo

Este no es un libro. En realidad se trata de ocho «minilibros», conformados, a su vez, por un número variable de microcuentos. Y es que cada autora ha planteado un conjunto donde los textos, pudiendo leerse de manera independiente, se enriquecen en su relación con los demás.

 La presentación se realizará este sábado 3 de agosto en la sala César Vallejo a las 4:00 p.m.

Conversatorio sobre la Novela

Dany Salvatierra y Ricardo Sumalavia

Ambos escritores presentarán sus recientes novelas.  La mujer Sovietica de Dany Salvatierra es un libro con una estética entre el melodrama y los thrillers policiales, donde nos presenta una cautivante novela en tres actos protagonizada por una diva en decadencia.

Historia de un brazo de Ricardo Sumalavia nos presenta a un héroe improbable: un brazo con vida y mente propias que, independiente del cuerpo que lo alberga, se convierte en el protagonista de una trama asombrosa.

La presentación se realizará este domingo 4 de agosto en la sala Abraham Valdelomar a las 4:00 p.m.

 

Cementerio de Barcos

Ulises Gutierrez

Cementerio de barcos es una novela luminosa. En ella, El Gato, un personaje aparentemente gris que ha desaparecido se resiste a perderse en el olvido. Serán sus amigos quienes conjuren su recuerdo, la versión que conocieron de él y a partir de la cual, uniendo cada uno de los retazos, quizá su único amigo, intentará dar cuenta del hombre que alguna vez escribió un libro mítico de poesía, fue acusado de pertenecer a un grupo terrorista y finalmente se autoexilió en un remoto país donde esperó por años a ser encontrado.

La presentación se realizará este domingo 4 de agosto en la sala Laura Riesco a las 7:00 p.m.

23 Comments

Deja tu comentario

Loading Facebook Comments ...

23 Comments

  1. ปั้มไลค์

    Agosto 3, 2019 at 8:57 pm

    Like!! Great article post.Really thank you! Really Cool.

  2. ปั้มไลค์

    Agosto 6, 2019 at 11:36 am

    Like!! Great article post.Really thank you! Really Cool.

  3. oprolevorter

    Septiembre 5, 2019 at 11:33 am

    Very well written article. It will be supportive to everyone who employess it, as well as yours truly :). Keep up the good work – looking forward to more posts.

  4. Karina Holtmeier

    Septiembre 7, 2019 at 4:47 am

    You have brought up a very fantastic points, regards for the post.

  5. face map acne

    Septiembre 7, 2019 at 11:11 am

    Hi there! I just wanted to ask if you ever have any issues with hackers? My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing many months of hard work due to no data backup. Do you have any solutions to protect against hackers?

  6. the original source

    Septiembre 7, 2019 at 11:38 am

    I don’t even know how I ended up here, but I thought this post was great. I do not know who you are but definitely you’re going to a famous blogger if you are not already 😉 Cheers!

  7. FlightClaimsOnline.co.uk Promo

    Septiembre 8, 2019 at 1:47 am

    Cool blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere? A theme like yours with a few simple tweeks would really make my blog shine. Please let me know where you got your design. Cheers

  8. Naturkosmetik online kaufen

    Septiembre 8, 2019 at 12:00 pm

    Some really tremendous work on behalf of the owner of this website , perfectly outstanding written content.

  9. flight attendant school in Malaysia

    Septiembre 8, 2019 at 5:42 pm

    I was recommended this website by my cousin. I’m not sure whether this post is written by him as nobody else know such detailed about my trouble. You’re incredible! Thanks!

  10. home tuition shah alam

    Septiembre 8, 2019 at 11:28 pm

    certainly like your web-site but you need to check the spelling on several of your posts. Many of them are rife with spelling problems and I in finding it very bothersome to tell the truth however I will surely come back again.

  11. rankingmatter.com

    Septiembre 9, 2019 at 11:34 am

    You got a very superb website, Gladiola I found it through yahoo.

  12. Discus Farm

    Septiembre 10, 2019 at 12:42 am

    You got a very good website, Sword lily I noticed it through yahoo.

  13. AI in Agriculture

    Septiembre 10, 2019 at 11:07 am

    Good – I should definitely pronounce, impressed with your website. I had no trouble navigating through all the tabs as well as related information ended up being truly simple to do to access. I recently found what I hoped for before you know it at all. Reasonably unusual. Is likely to appreciate it for those who add forums or something, web site theme . a tones way for your client to communicate. Nice task..

  14. flat top breakout

    Septiembre 10, 2019 at 4:40 pm

    Having read this I thought it was very informative. I appreciate you taking the time and effort to put this article together. I once again find myself spending way to much time both reading and commenting. But so what, it was still worth it!

  15. news

    Septiembre 10, 2019 at 8:48 pm

    Hi my loved one! I want to say that this article is amazing, great written and include almost all important infos. I would like to see extra posts like this .

  16. useful content

    Septiembre 10, 2019 at 11:35 pm

    Hi there, just became aware of your blog through Google, and found that it’s truly informative. I’m going to be careful for brussels. I will be grateful when you continue this in future. Numerous other folks will be benefited out of your writing. Cheers!

  17. roupas por atacado

    Septiembre 11, 2019 at 11:10 am

    It?¦s actually a nice and useful piece of info. I am glad that you simply shared this useful information with us. Please stay us informed like this. Thanks for sharing.

  18. here

    Septiembre 11, 2019 at 5:16 pm

    I like this post, enjoyed this one appreciate it for putting up.

  19. my sources

    Septiembre 12, 2019 at 4:19 am

    I think this is one of the most vital info for me. And i’m glad reading your article. But wanna remark on some general things, The web site style is perfect, the articles is really nice : D. Good job, cheers

  20. equipamentos de som para festas

    Septiembre 13, 2019 at 1:38 pm

    Great post. I am facing a couple of these problems.

  21. vs sertanejo

    Septiembre 13, 2019 at 7:30 pm

    hello!,I like your writing very much! share we communicate more about your article on AOL? I need an expert on this area to solve my problem. Maybe that’s you! Looking forward to see you.

  22. free app for pc download

    Septiembre 15, 2019 at 12:21 am

    It’s a shame you don’t have a donate button! I’d most certainly donate to this fantastic blog! I suppose for now i’ll settle for bookmarking and adding your RSS feed to my Google account. I look forward to new updates and will talk about this blog with my Facebook group. Talk soon!

  23. downloads for you now

    Septiembre 15, 2019 at 12:27 am

    I am not very good with English but I line up this rattling leisurely to interpret.